مجله اینترنتی پاسبون

۱۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

از زمانی که به فکر داریم، در فصل های سرد سال و مخصوصا پاییز، ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا اجتناب ناپذیر بوده است. ویروس های سرماخوردگی در این فصل ها با تضعیف جهیز ایمنی بدن منجر به بروز بلای ناگهانی های مختلفی می شوند. از طرفی امسال با همگی گیری کرونا درون سرتاسر دنیا پاییز متفاوت لطافت را پیش رو خواهیم داشت که می توان آن را شاداب ترین و خطرناک ترین برگ ریزان تاریخچه تا به امروز وصف کرد. درون خزان امسال ویروس های متاخر آنفولانزا درکنار ویروس همه گیر و خطرناک کرونا و بروز آلرژی های فصلی منجر به خلق کردن بحران های مبصر تازگی خواهند شد و به همین دلیل، خودمراقبتی و تعظیم پروتکل های بهداشتی، بیش از پیش ضرورت پیدا کرده است.

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا داخل کلان شهر تهران، در نشست ستاد حکمرانی بیماری کرونا در دهکده تهران اعلام کرد که درحال حاضر کرونا از مرز یک همه گیری و بیماری بیولوژیک گذشته و مؤلفه های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و سیاسی را همچنین دربرگرفته است. وی ایجاد علائم تنفسی و آلرژی در منفصل برگ ریزان و ورود موج متاخر H1N1 را متجاوز سراسیمه کننده دانست و پاییز امسال را سخت ترین برگ ریزان معاصر معرفی کرد.

زالی با ابراز نگرانی نسبت به ابتدا موج ثالث مصیبت داخل پاییز، از ضرورت ادامه ی فردی ها در این گسستگی سخن گفت. به عقیده زالی آغاز فعالیت های آموزشی و تکثیر استعمال از وسایل حمل و نقل عمومی، یکی از راه های افزایش کرونا است و به همین برهان احتمال می رود حضرت فیزیکی بصیرت آموزان درون مدارس کاهش یابد. به گفته ی حاکم ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران، ۲۷ درصد انتقال بلای ناگهانی کووید ۱۹ در ادوات حمل و نقل اشتراکی اتفاق می افتد.

بوسیله نقل از ایسنا، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان بطرف خانه تهران، کرونا را عامل شورش های اقتصادی حال حاضر دانست و اخبار کرد که کمبود متمایز های PMI در بکلی دنیا (شاخصی که بهبود شرایط کسب وکار را علامت می دهد) و کوچک خیس شدن آن تا اختتام حاکمیت کرونا بر جهان، ادامه خواهد داشت.

زالی همچنین بوسیله تبعات ویروس کرونا و قابل مقایسه نبودنش با پدیده های غریزی دیگر اشاره کرد و ظن از بین رفتن این ویروس تو فطرت را حداقل داخل بازه ی زمانی کوتاه غیرممکن دانست. وی افزود که برابر مطالعات بین المللی، تغییر شگرفی درون ساختار ویروس رخ نداده و تغییرات آب و هوایی نیز روی آن بی تأثیر بوده است. زالی تغییرات کرونا را صرفا در نمونه پراکندن پذیری بیشتر آن در محیط های مدنی و پرتردد دانست.مقاله های مرتبط:فرمانده عملیات مدیریت کرونا درون تهران: ادعای ضعف کرونا، شعاری هیجانی استوضعیت کلان قریه تهران در ابتلا بوسیله کرونا



علیرضا زالی آمار جمعیتی استان تهران را حدود ۱۴ میلیون و ۸۰۰هزار نفر تقویم زد و با اشاره بوسیله چگالی بالا و انبوهی جمعیت در مناطق جنوبی شهر، مراعات بهداشت و پروتکل های بهداشتی را چالشی جدی در این مناطق پرجمعیت دانست.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان ایالت تهران، فاکتورهای زیادی را در کنترل کرونا در این شهر دخیل دانست که یکی از آن ها روانی ی حاشیه نشینی و سکونت های غیررسمی داخل این استان است. وی با اخبار بالاترین آمار حاشیه نشینی تو تهران، این نوع سکونت ها را عاملی بخاطر هبوط شرایط اقتصادی و بهداشتی در پاندمی کرونا دانست. زالی درگاه ۴۰ درصد از اتباع سایر کشورها داخل ایالت تهران را زیاد خطرآفرین توصیف کرد و اعلام کرد که درگاه این افراد به صورت غیرقانونی درون کشور، آن ها را از رجوع به پزشک حین مبتلا به کرونا غم منصرف می درنگ.

علیرضا زالی جمعیت روزانه ی شناور تو تهران را بالغ بر یک میلیون نفر عنوان و اخبار کرد که این جمعیت می تواند آمار متجاوز خطرناکی از بیماران کرونایی را بوسیله سیستم بهداشت و علاج افزایش کند. وی تردد ۴۰۰ هزار خودرو از استان البرز به تهران را همچنین پدیده پیچیده و مشخصه ی بطرف خانه تهران دانست.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا درون کلان بخانه برگشتن تهران از دراختیار داشتن ۱۲ هزار تخت درمانی در درمانگاه های دانشگاهی تهران و علاج ۸۵ درصد بیمار مبتلا به کرونا در این بیمارستان ها اطلاع رحم. وی نیز اخبار کرد که تهران تا به امروز برای علاج مبتلایان به کرونا با کاستی سریر های بیمارستانی رو به رو نشده است؛ بااین حال پروژه ی بیمارستان های شهدای تجریش، امام خمینی (ره)، فیروزآبادی و شهر قدس، جهت اضافه ظرفیت درمانگاه ها تا ابتدای خزان وارد مدار نمایش ی خدمات درمانی و بهداشتی خواهد شد.

زالی با اشاره به ارتقای حجم بخش های درمانی، بوسیله اهمیت غربالگری همچنین اشاره کرد و فعالیت ۹۰ مرکز تمامیت سلامت ۱۶ و ۲۴ ساعته را یادآور شد. مقصود از غربالگری، وقوف زودرس یک بیماری تو جامعه است، تا به این ترتیب با حاضر شدن امکان مداخله و مدیریت پیش گیری از آن بیماری، نمونه اجل ومیر یا ابتلا بوسیله آن بیماری کاهش یابد.

حاکم عملیات مقابله با کرونا درون کلان بخانه برگشتن تهران نیز از ایجاد کمیته اپیدمیولوژیک در ستاد مقابله با کرونا شناسایی قسط و مقرری این ستاد را نگاهی آکادمیک به مغز مولد پایه مبتلایان به قیافه مستمر دانست. وی بالا وجود داشتن تراز این عدد را نشان دهنده شیوع بیشتر بیماری دانست. زالی همچنین از اجرای ۳۶۴ پروژه کیلینیکال علمی و افتتاح طرح یک مسکن یک پایگاه مصونیت در ناحیه نیز اطلاع داد.

علیرضا زالی با رمز به اینکه کانون حقیقی شیوع بیماری، تجمعات و دورهمی ها است، رعایت پروتکل های بهداشتی را در برگزاری سنت عزا محرم ضروری دانست و از نظارت کارشناسان بهداشت هر سه دانشگاه استان تهران، بر نحوه ی اجرای دستورالعمل ها شناسایی داد.بیشتر بخوانید:کاستاریکا آنتی بادی های اسب را به عنوان درمان کووید ۱۹ آزمایش می کندنحوه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید چگونه خواهد بود؟چرا پیش روی بوسیله تنهابودن بغرنج است؟ علائم انزوا و نحوه ی مدیریت آنبرای درامان ماندن از ابتلا به کرونا درون جلسه کنکور چه کارهایی انجام دهیم؟ساخت اسپری قدرتمندی بخاطر محافظت دربرابر کووید ۱۹
به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مثال بهشتی نوشت: دکتر فرزاد اشرفی اظهار کرد: بیماری کرونا علاوه بر عوارض جهیز اعصاب مرکزی به قیافه سردرد، اختلال بویایی و چشایی، سکته مغزی، سرگیجه و جستن می تواند باعث آسیب نخاع و در نتیجه شل موقت یا دایم و حتی پیشرونده اندام ها شود.

وی اختلال حسی، مشکلات ادراری، جنسی، گزند بستر و درون موارد موکد ترفیع ضایعه به سگمان های فوقانی نخاع را از دیگر علائم این بیماری عنوان کرد.

اشرافی افزود: در بیمارستان شهدا دو بیمار آسیب نخاع به ظهر کووید ۱۹ بستری شدند که علایم مصیبت یک مورد بوسیله رغم کاربرد داروهای مختلف بازگشت نداشت. البته امید است با علاج های توانبخشی و مکمل تا حدودی بهبودی نتیجه شود.

وی با بیان اینکه ۲ مورد بیمار دچار گیلن باره نیز بوسیله دنبال کووید ۱۹ تو بیمارستان شهدا بستری شدند، تشریح داد: درگیری اعصاب محیطی از عضو تحتانی و ترفیع به جانب مشت ها و درون مورد قطعی درگیری عضلات تنفسی از علایم بیماری گیلن باره است.

این متخصص در باره علت این عارضه توضیح عدل: سبب نفوذ خویشتن امان بدنبال ویروس کرونا و آسیب به اعصاب محیطی است که بدبختانه در یک مورد با پیشرفت تند درگیری عضلات تنفسی و آسیب بوسیله جهیز اتونوم باعث ایست قلبی و متورم بیمار شد.
با رونمایی خودروهیبرید گیبلی در ماه گذشته، مازراتی اهداف خود را برای تازه کردن طولانی سبد محصولات اخبار کرد. این خودرو که کوچک تر از سایر سدان های مازراتی است، باردیگر تیتریک رسانه ها می شود؛ چون خودروساز مودنا عزیمت دارد نسخه ی قدرتمند تروفئو (Trofeo) را برای گیبلی نمایش دهد. خیر عزب مازراتی گیبلی، بلکه خودرو کواتروپورته (Quattroporte) نیز با همان پیکربندی تقویت شده ی تروفئو رونمایی می شود.



مانند مازراتی لوانته تروفئو (Levante Trofeo)، این دو سدان تند نیز از پیشرانه ۳/۸ لیتری خورجینی هشت سیلندر توئین توربو تاسیس فراری بهره می برند. دقیقا متشابه شاسی بلند مازراتی، جدیدترین خودروهای اضافه شده به اختلاط تروفئو از ۵۸۰ اسب تبخیر غلبه و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور و حداکثر سرعت ۳۲۶ کیلومتربرساعت بهره می برند که آن ها را بوسیله نوک تیز ترین سدان های مازراتی دگرگونی می کند.

گیبلی تروفئو استیل تر از کواتروپورته تروفئو است؛ به همین دلیل، دو دهم ثانیه زننده نم بوسیله سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می رسد و برای انجام این کار فقط به ۴/۳ حین زمان حاجت دارد. درحالی که لوانته تروفئو خودرویی فراهم به سیستم تمام چرخ محرک (AWD) است، این دو سدان قدرتمند و تقویت شده منحصرا با جهیز محرک عقب و دیفرانسیل خبط محدود ارائه می شوند. جعبه کنگره ی خودکار هشت سرعته ZF مواجب دارد درون هر سه گانه مدل تروفئو، قدرت خروجی را به چرخ های خروجی بفرستد.



گذشته از به دست آوردن قدرت پیشرانه ی فراری، استاندارد های تروفئو مازراتی گیبلی و کواتروپورته تزیینات قرمزرنگ دارند تا از نظر بصری ظاهر متمایزی با سایر مدل ها داشته باشند. چراغ های عقب اصلاح شده با وحی از طرح چراغ عقب 3200 GT و خودرو مفهومی آلفیری (Alfieri) انتصاب شده اند و سپر جلو ارامش شده نیز با جلوپنجره و قطعات تزیینی فیبرکربنی نمایش می شود.

مازراتی کاپوت جدیدی با مجاری هوای دوگانه به عزم یخ کنندگی بهتر پیشرانه برای گیبلی تروفئو نصب کرده که همان طرح کاپوت لوانته تروفئو را دارد. هر دو سدان مازراتی روی رینگ های ۲۱ اینچی می نشینند؛ درحالی که شاسی اهتزاز لوانته می تواند به مجموعه ای از رینگ های بزرگ برنده ۲۲ اینچی مجهز شود.مقاله های مرتبط:مازراتی گیبلی هیبرید معرفی شدمازراتی گیبلی گرن لوسو، رونمایی شد

تغییرات تا داخل کابین همچنین ادامه پیدا می کنند و در آنجا مبلمان و قطعات تزیینی مخصوص Trofeo وجود دارد. بااین حال، بزرگ ترین تحول سیستم سرگرمی پیشرفته است که حالا به جای نمایشگر ۸/۴ اینچی قبلی، صفحه عرضه لمسی ۱۰/۱ اینچی قرار می گیرد. این نمایشگر خیر عزب بزرگ تر است؛ بلکه با گرافیک بهتر و رزولوشن بیشتر صفحه نمایش عرضه می شود.

ممکن است افرادی بخواهند پس از این تاحدممکن خودروهای مازراتی گیبلی خواه سری تروفئو مجهز بوسیله پیشرانه فراری را بوسیله دست آورند؛ اما چنین چیزی در آینده مقدور نخواهد بود؛ زیرا لوئیس کامیلری، مدیرعامل فراری، قبلا گفته بود که پس از انقضای سازش فعلی، قرارداد عرضه ی پیشرانه را برای مازراتی تسلسل نخواهد کرد. کامیلری ارزیابی زده است که آخرین خودرو مازراتی فراهم به پیشرانه ی باریک شده تو مارانلو در سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ نمایش خواهد شد.



ناگفته نماند درحالی که قبلا پیشرانه V8 داخل گیبلی استفاده نشده بود، کواتروپورته آن را سال ها تو تیپ GTS داشته است. درحالی که جایگزین یمین مازراتی گیبلی زودتر از سال ۲۰۲۴ بوسیله میدان نمایش نخواهد شد، موافق اطلس ی طرز محصولات این شرکت، نسخه ی کاملا جدید کواتروپورته در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد شد. خواست می جوی که استاندارد های آینده از پیشرانه ی خورجینی سه گانه لیتری جگر استوانه تویین توربو مازراتی برخوردار شوند. این پیشرانه Nettuno نام دارد و نهم سپتامبر روی خودرو سوپراسپرت MC20 رونمایی خواهد شد.بیشتر بخوانید:ابرخودرو برقی هیدروژنی هایپرین XP-1 رونمایی شدبنتلی بنتایگا اسپید 2021 معرفی کردن شدبرند آیونیک، زیرمجموعه متاخر هیوندای معرفی شدسایپا شاهین مدل ۹۹؛ قیمت، مشخصات فنی، امکانات و همگی آنچه باید بدانیدتسلا ارتقای بطی ء افزاری جدیدی برای سیستم تعلیق نمونه اس و ایکس منتشر کرد
در سال ۱۳۷۲ برای اولین بار، ثبت نام سیم کارت تلفن همراه درون ایران آغاز شد. البته آغاز ثبت شهرت بخاطر سیم کارت با استقبال گسترده ای همراه نشد. اقبال بیشتر به استعمال از تلفن همراه از ماه ها و سال ها سپس آغاز شد؛ به راه ای که ثبت اشتهار برای ۹هزار و ۹۴۷ نفر از سال ۷۲ تا ۷۴ بوسیله کشش انجامید. بوسیله هر حال، بدوی سیم کارت ها در ایران در سال ۱۳۷۳ توسط امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران بوسیله سرشت زوجیت جمهوری اعطا شد.

از همان زمان، هجومی بخاطر تدارک ی سیم کارت و برقراری وابستگی با تلفن همراه شکل گرفت و قیمت سیم کارت به بیش از سه گانه میلیون تومان رسید.

بدوی مرکزی که در ایران نخست به انتقال سیم کارت کرد، مخابرات بود؛ بااین حال با پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، هیأت وزیران درون سال ۸۳ مصوبه ای را قبول کرد که به علت آن، اساسنامه ی مرکز سنجش از دور ایران به شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه نخست) تغییرنام یافت و اصلاح شد و با سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومان کلیه ی وظایف امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران را برعهده گرفت.

مدیرعامل همراه اول داخل روز افتتاح مبصر ترین مرکز داده ی خارج از تهران گفته وجود این شرکت ۹۰ میلیون سیم کارت داخل مشت مردم دارد که ۵۹ میلیون آن درحال استعمال است. به گفته ی مهدی اخوان بهابادی ، ۲۹ میلیون نفر مشترک دائمی و ۷۰ میلیون نفر مشترک اعتباری همراه اول هستند.

اپراتور دیگری که پس از همراه مبدا در ناحیه مطرح شد، تالیا حیات. تالیا درون سال ۱۳۸۳ با مدد گرفتن از رهنمودهای شرکت مشاوره ای مطرح TELE2 آغاز به حکم کرد. تالیا اولیه سیم کارت های اعتباری را در ایران نمایش کرد؛ اما خیلی زود کسب و کار این شریک شدن سفر نزولی گرفت و بنا به آمار نمایش شده در وب سایت این شرکت، حالا تنها ۱۰۰ تا ۱۴۰ هزاره مشترک کوشا دارد.

در سال ۱۳۸۴، شرکت ایرانسل با نمدار شدن در مزایده ای و با تنخواه گذاری شرکتی اجنبی توانست دومین اپراتور ایران شود. به گفته ی بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل در سنت یکدلی ۱۰۳۴ روستا به اینترنت پرسرعت، تعداد کل مشترکین ایرانسل هم اکنون ۵۱ میلیون نفر است. آرند می گوید ایرانسل از مقدمه تاکنون بالغ بر ۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده و با ۳۰۰۰ انبازی فناوری در ایران همکاری دارد.

شما کی بدوی سیم کارت خویشتن را خریداری کردید؟بیشتر بخوانید:مدیرعامل همراه اول: هیچ کمیته تخلفی برای جستار بوسیله افزایش تعرفه اینترنت تشکیل نشده استدیجی پلاس، سرویس عمومی دیجی کالا بخاطر خدمات اختصاصی آغاز به کار کردسهام شریک شدن MTN داخل اسنپ نیز بوسیله فروش می رسد [بوسیله روزرسانی]تشبیه کردن معاملاتی همراه اول درون بورس تعلیق شدهمه گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [بوسیله روزرسانی: ۱۸ مرداد ۹۹]
بوسیله گزارش همشهری آنلاین، متن پیام جامعه مدرسین مرزوبوم علمیه قم در پی تصادم بیروت به شرح کوچکتر است:

تصادف حزن انگیز و ماندگی بار غلیان درون بیروت و جانباختن و مجروح شدن جمع کثیری از مردم لبنان موجب تألم و تأثر گردید.

جامعه مدرسین مرزوبوم علمیه قم ضمن ابراز همدردی با مردم شریف لبنان این حادثه ترسناک و بیماری بار را بوسیله مردم، دولت، به خاص حزب الله مقاوم و قراول لبنان و قطب مجاهد آن سیدحسن نصرالله تسلیت شرف می نماید و از خداوند متعال بخاطر جان باختگان طلب رحمت و بخشش و برای مجروحان،شفای عاجل مسئلت دارد.

با توجه به حجم گسترده نیستی ها و تخریب زیرساخت های اساسی، مردم مؤمن و انسان خودی ایران کمک های مادی و معنوی خویشتن را به جانب لبنان سرازیر خواهند کرد و چون همیشه محبت و یکدلی خویشتن با لبنان را به ارائه خواهند گذاشت.

قطعاً در آینده روبرو خواهد شد که مسئولیت اصلی عارضه پهلو عهده چه کشورهایی است. ولی این واقعیت نباید نادیده محزون شود که امروز دشمنان محور مقاومت و لبنان متحد، بیشترین روزی را از این اتفاق دربند اند. اگرچه سبب سانحه هنوز به طور کامل نمایان حلق ولی شواهد بی شماری حیات دارد که از دست های پشت پرده آمریکا و رژیم صهیونیستی در شکافتن خون بار بیروت خبر می دهد و سوءظن وقوع یک اقدام تروریستی جنایت کارانه را محکمی می کند. لذا هوشیاری و انسجام ملی مردم لبنان اهداف و برنامه های دشمنان لبنان را خنثی و بی اثر خواهد کرد.

لبنان این روزها همچون دیگر کشورهای جماز و مبارز در ضیق تحریم ها و تهدیدهای آمریکا و استکبار جهانی به سر می برد. وضعیت مهیب پیش آمده نیز محنت ها و آلام را دوچندان کرده است. اما لبنان تو این شرایط حساس با راحتی و بصیرت، مخاطرات و محنت های پیش آمده را مدیریت خواهد کرد و دشمنان وحدت و حیثیت لبنان را ناکام خواهد گذاشت. این ملت رشید مجال محک گری و تفرق انگیزی را به دشمنان قسم خورده خود یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی نخواهد رحم و با همت و تکیه بوسیله خاطرجمعی و نجابتی که دارد سربلند و فاتح پاینده خواهد ماند.

انشاءالله مصایبی که پیاده شدن معلول این تصادف بر مردم مقاوم و شریف لبنان واردشده است، با لطف و رحمتِ مضاعف الهی جبران گردد و پرچم حرمت و فخر کردن این مردم شرافتمند با همت و سعی فداکارانه مردم لبنان و معاون و همیاری ملت های اسلامی همچنان برافراشته و در بلند پاینده بماند. ویدئو | لمحه ترکیدن بیروت از ۲ زاویه بدیع
تکه فروشی آلمانی مایندفکتوری (Mindfactory) از فروشندگان نامدار دنیای باطراوت افزار محسوب می شود که تاکنون، گزارش های متعددی نیز به صرفه کاربران و طرفداران AMD منتشر کرده است. باوجوداین، جدیدترین آمار این همکاری آن چنان به نفع تیم قزل نیست؛ چراکه گزارش متاخر مقدار انهدام پردازنده های گرافیکی سری رادئون ۵۰۰۰ را متجاوز از پردازنده های انویدیا تورینگ نشان می دهد. مایندفکتوری در گزارش جدیدش، حدود ۴۴ هزاره پردازنده ی گرافیکی AMD و ۷۶ هزاره پردازنده ی گرافیکی انویدیا را وارسی کرد. البته نمی توان گزارش های یک لب را برای کل محصولات و قسمت قسمت کردن ها تعمیم داد؛ به همین دلیل، گزارش های قبلی مایندفکتوری بوسیله نفع AMD هم آن چنان معیاری برای مقایسه ی محصولات نبوده اند.آمارهای یک فروشنده ی باطراوت افزاری معیار جامعی برای مقایسه ی محصولات نیست

برابر گزارش اخیر مایندفکتوری، ظاهرا تسهیم عمده ای از مشکلات زوال پردازنده های AMD در محصولات سفارشی شرکت PowerColor دیده می شود. تولیدکنندگان و توزیع کنندگان دیگر که پردازنده های گرافیکی مبتنی به خشکی امدن AMD RX 5700 می سازند، استاندارد خرابی و بازگشت میوه ۲ تا ۴ درصدی دارند که تفاوت زیادی با آمار انویدیا نمی کند. این در حالی است که قیمت بازگشت محصولات پاورکالر نزدیک به ۶ درصد گزارش می شود. آمار پاورکالر تقریبا تو هیچ شرکت تولیدکننده و توزیع کننده ی دیگری دیده نمی شود. مورد پردازنده ی گرافیکی که بیشترین میزان انهدام و بازگشت میوه را دارد، تولید همین شرکت است که بر محور ی RX 5700 XT ساخته شده.

فهرست زیر، بدترین محصولات مایندفکتوری را ازلحاظ بازگشت و میزان خرابی علامت می دهد:پردازنده ی گرافیکی با زیادترین نمونه خرابی: Red Devil Power Color AMD RX 5700 با میزان خرابی ۱۳/۱۸ درصدسری پردازنده های گرافیکی با زیادترین میزان انهدام: RTX 2080 Ti با ۵ درصد مقیاس خرابیبیشترین میزان زوال درمقایسه با شرکت های تولیدکننده: AMD Radeon با ۳/۲۹ درصد استاندارد نیستی

ارج ویرانی براساس سری پردازندهسری پردازندهنرخ زوال (RMA%)AMD RX 5700XT۴AMD RX 5700X۴AMD RX 5600 XT۲AMD RX 5600۱NVIDIA RTX 2080 Ti۵NVIDIARTX 2080 SUPER۱NVIDIA RTX 2080۴NVIDIA RTX 2070 SUPER۱NVIDIA RTX 2070۳NVIDIA RTX 2060 SUPER۲NVIDIA RTX 2060۲NVIDIA RTX 1660 Ti۰/۰۱مقاله های مرتبط:کارت گرافیک جدید AMD حدود ۱۷ درصد سریع نم از GeForce RTX 2080 Ti انویدیا خواهد بودمدیرعامل انویدیا: عملکرد کارت گرافیک AMD Radeon VII ناامیدکننده است

معیار نیستی یا ازکار افتادگی پردازنده های گرافیکی معیاری جزئی از اشکالات تولیدی تو پردازنده های گرافیکی محسوب می شود. این اشکال می تواند به ساختارهای خراش و نیمه هادی یا حتی امانت بندی و محصول بازپسین مربوط باشد که از پردازنده ی گرافیکی مصنوع می شود. به عنوان مثال، پردازنده ی گرافیکی کوچک 1660Ti درمقایسه با پردازنده ی بزرگ RTX2080Ti با میزان خرابی ۵ درصد، تقریبا هیچگاه میزان انهدام را نشان نمی دهد. درنهایت در میان آمار منتشرشده، عزب داده ی ناهمخوان با عوامل و معیارهای محصول، میزان خرابی بیشتر درون پردازنده های پاورکالر است. این مشارکت پردازنده هایی لزوما قدرتمندتر یا ارشد پر حرارت از دیگران تولید نمی کند؛ اما مدل انهدام ای درخورتوجه است. حتی آمار همین شریک شدن را می استعداد دلیلی برای بیشتربودن نمونه خرابی پردازنده های AMD رادئون تو آمار طاسی دانست.

نرخ خرابی پردازنده های سری AMD Radeon 5000شرکت سازندهتعداد GPU فروخته شدهتعداد ثمر بازگشتینرخ خرابی (RMA%)ASRock۲۵۲۰۴۸۲Gigabyte۵۹۹۰۱۷۶۳MSI۷۲۸۰۱۴۵۲PowerColor۱۱۸۷۰۶۶۳۶Sapphire۱۳۷۰۰۳۲۱۲XFX۲۷۴۰۹۸۴مجموع۴۴۱۰۰۱۴۵۲۳

قیمت فنا پردازنده های Nvidia Turingشرکت سازندهتعداد GPU فروخته شدهتعداد محصول بازگشتینرخ انحطاط (RMA%)Gainward۴۰۵۰۱۰۷۳Gigabyte۱۶۸۷۰۳۴۹۲KFA2۲۰۰۴۰۳۷۴۲MSI۲۸۶۸۰۵۷۰۲Palit۴۰۱۰۱۶۶۴PNY۴۶۰۸۲Zotac۲۱۷۰۳۴۲مجموع۷۶۲۸۰۱۶۰۷۲

در بخش دیگری از آمار مایندفکتوری، به سهم راسته دو غول دنیای پردازنده ی گرافیکی اشاره می شود. انویدیا با سهم ۶۳/۳ درصدی درون آمار فروش شرکت آلمانی فرمانروایی می نرم و AMD با ۳۶/۶ درصد در رتبه ی بعدی جای می گیرد. فراموش نکنید تفاوت داخل حجم محصولات فروخته شده به جاه آماری داده ها موقوف نیست و آمارها احترام تقریبا مناسبی دارند. درمجموع با تعداد پردازنده ی فروخته شده متجاوز از ۴۰ هزار عدد، تعداد پردازندها ی بازگشتی آن چنان متجاوز تراشیدن. درنهایت، باید بگوییم آمارهای مایندفکتوری ابد مباحثه برانگیز بوده اند و آمار اخیر نیز این ضابطه مستثنی نیست.

مشخصات فنی کامل، بهترین قیمت کارت گرافیک در فروشگاه های اینترنتی و مقایسه ی طولانی گوناگون کارت گرافیک را در بسرنوشت شوم دچار کردن محصولات مشاهده کنید؛ انواع کارت گرافیک انویدیا Geforce و Quadro و کارت گرافیک AMD رادئون برای مقایسه و بیع دردسترس کاربران است. ادخال به بخش کارت گرافیکبیشتر بخوانید:اینتل و AMD بخاطر تصاحب ظرفیت تولید تراش تو TSMC رقابت می کنندهسته تنسور چیست و چه کاربردی در پردازنده های گرافیکی دارد؟اینتل GPU و CPU پونته وکیو را با لیتوگرافی ۶ و ۳ نانومتری TSMC می سازداینتل احتمالا ۲۳ مرداد معلومات بیشتری از معماری Xe در دسترس قرار می دهداولین بنچمارک A100، پردازنده گرافیکی مبتنی کنار معماری امپر انویدیا، منتشر شد
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، خداوندگار عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن قدرانی از اقدام مقتدرانه سربازان گمنام معصوم زمان (عج) افزود: رژیم آمریکا در حالی خود را در کنار آدم ایران شناساندن می کند که تروریست های شناسنامه دار و کسانی که مسئولیت چندین عملیات تروریستی در ایران را بر عهده گرفته و دستشان بوسیله خون مردم و شهروندان بی لواط ایرانی آلوده است را درون مزار خود جای داده و از آنها در ابعاد و اشکال مختلف امن و پشتیبانی می درنگ. 

موسوی ضمن اعتراض جدی به نوبت آمریکا افزود: این رژیم باید پاسخگوی امان از این گروهک تروریستی و دیگر گروهک ها و جانیانی که از در آمریکا هدایت عملیات خرابکارانه، مسلحانه و تروریستی علیه انسان ایران را بر عهده دارند و خون شهروندان ایرانی را بر زمین می ریزند، باشد. جمشید شارمهد و گروهک تیر کوچک را بیشتر بشناسید ضربه بنیانی سربازان بی نام امام زمان به گروه تروریستی مستقر داخل آمریکا | سرکرده گروهک «تندر» در دستان وزارت اطلاعات | جمشید شارمهد کیست؟ ویدئو | گوشه ای از جنایت های گروهک تروریستی تندر | از بمب گذاری ها تا ... ویدئو | روایت صدا و بادخور کردن از عملیات تیره دستگیری جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر جزئیات اقدامات گروهک تروریستی مستقر در آمریکا | نقش گروهک تیر کوچک در قتل دانشمندان هسته ای | «تندر» و اعضای آن را بشناسید
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا/ سرهنگ ایرج کهریزی هفتمین مردادماه داخل جلسه شورای راهبری تصادفات استان مرکزی با اشاره به این که خلال چهار ماهه سال جاری تردد خودروها در استان مرکزی ۱۹ درصد کاهش یافته است، میزان کاهش تردد اتومبیل در محورهای استان ۲۲ درصد و کاهش تردد وسایط سنگین را ۱۱ درصد عنوان کرد.

وی با رمز به کاهش ۵ درصدی تعداد تصادفات فوتی، کاهش ۲۷ درصدی تصادفات جرحی و تعداد مجروحان، افزود: در مجموع تصادفات برون شهری استان مرکزی ۳۶ درصد کاهش یافته است، البته در شهرستان اراک ۱۹ نفر فوتی گزارش شده است که نسبت بوسیله مدت متشابه ۱۰۶درصد افزودن نشان می دهد، ولی تعداد تصادفات جرحی و خسارتی کاهش داشته و تو سال جاری تاکنون درون شهرستان های تفرش، فراهان و خمین تصادفات منجر بوسیله متورم گزارش نشده است.

۱۰ درصد تصادفات منجر به فوت استان درون آزادراه ساوه-همدان و اراک - سلفچگان بوده است، نیز ۶۹ درصد تصادفات فوتی مربوط به خودروهای اتومبیل و ۵۲ درصد تصادفات ناشی از واژگونی به ثبت رسیده است و لیس توجه به جلو عامل ۶۳ درصد تصادفات بوده است.

۷۵ درصد متوفیان مذکر و باقی مونث است، ۴۴ درصد فوتی ها شوفر بوده اند، ۶۳ درصد تصادفات مربوط به پلاک های غیربومی است و ۱۹ درصد تصادفات در ساعات ۸ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۰ واقع شده است.

کویری بودن پایه ساوه - همدان و سقوط مجتمع های خدماتی و یکنواختی این محور، کمبود و غیرفعال بودن برخی از دوربین های هوشمند ثبت تخلفات داخل محورهای استان، نزول روشنایی در محورهای آزادراهی، افت پایگاه های امداد و نجات، سقوط تابلوها و علائم بانگ دهنده و وجود ۸۰ دوربرگردان غیر ایمن در جاده های استان از دیگر چالش های موجود در مملکت پلیس روش استان مرکزی است.
رندرهای CAD منتسب بوسیله گلکسی ام ۵۱ سامسونگ (Samsung Galaxy M51) که در روزهای پایانی سه ماهه ی اول سال ساری میلادی منتشر شدند، نشان دادند این گوشی هوشمند در پنل پشتی خود از مجموعه دوربین سه گانه استفاده می کند. مدتی بعد، گزارش های مجزایی منتشر شدند و توقع کردند M51 تو پنل پشتی خود مجموعه دوربین چهارگانه با حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسلی دارد.

رسانه ی سم موبایل به رطوبت تو گزارشی متاخر به نقل از منبعی آگاه، نوشته است گلکسی M51 افزون بر دوربیناصلی ۶۴ مگاپیکسلی از دوربین علو عریض ۱۲ مگاپیکسلی بی آرامی در پنل پشتی استفاده می کند. درحال حاضر، جزئیات دو دوربین دیگر را نمی دانیم؛ بااین حال، انتظار داریم یکی از آن ها لنز ماکرو و دیگری لنزی بخاطر عمق سنجی صحنه ها داشته باشد. سم موبایل می نویسد دوربین ۱۲ مگاپیکسلی گلکسی M51 احتمالا همان ماژول ۱۲ مگاپیکسلی به کاررفته تو گلکسی A51 خواهد بود.

سامسونگ تاکنون رسما نامدار از گوشی گلکسی M51 به میان نیاورده است. ماه گذشته، یکی از گوشی های شناساندن نشده ی سامسونگ با عده مدل SM-M515F داخل بنچمارک گیک بنچ روبرو شد. گفته می شود این عده مدل بوسیله گوشی گلکسی M51 تعلق دارد. حضور M51 در گیک بنچ مشخصات حقیقی این گوشی را محسوس کرد. بر این اساس، گلکسی M51 سامسونگ راحتی است به تراشه ی اسنپدراگون ۶۷۵ و هشت گیگابایت حافظه ی رم و سیستم عامل اندروید ۱۰ فراهم باشد.

دقیقا نمی دانیم قیمت گوشی سامسونگ گلکسی M51 چقدر است و کِی معرفی می شود. گفته می شود کره ای ها M51 را سپتامبر امسال (شهریور و مهر ۱۳۹۹) در هند معرفی کردن و عرضه خواهند کرد. اواخر خرداد امسال مقابل ادعای برخی رسانه ها، ساخت گلکسی M41 سامسونگ بخاطر فروش بیشتر گلکسی M51 لغو شد. 



از قرار معلوم، سامسونگ می خواهد فدایی از قابلیت های نرم افزاری دوربین گوشی های پرچم دار خویشتن را به گلکسی M51 اضافه کند تا امتحان ی عکاسی با این دستگاه میان رده به طور محسوسی گشایش یابد. دراین میان، رسانه ی زهر موبایل به نبوغ Single Take اشاره می کند. مدتی پیش در سررشته ها اخبار شد گلکسی M31s و گلکسی M51 قرار است از حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسلی برخوردار باشند. نصیب مندی گوشی مطلع از این حسگر و استعداد بطی ء افزاری Single Take تأیید شده است. با درنظرگرفتن این موضوع و البته دانستن این حقیقت که گلکسی M51 باید رده بالا خیس از M31s باشد، احتمال می دهیم Single Take به نرم ادوات دوربین M51 راه پیدا کند. 

سامسونگ پیش نم در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرده گوشی های میان رده ی جدیدش راحتی است پرعضله پر حرارت و مناسب قیمت تر باشند. بدون شک افزودن کردن قابلیت Single Take بوسیله گلکسی M51 می تواند به سامسونگ بخاطر پایبندی به ادعایش کمک کند. بنابر شایعات، سامسونگ تو گلکسی M51 از باتری حجیم ۷،۰۰۰ میلی آمپرساعتی استفاده می درنگ. این باتری احتمالا با فناوری شارژ کندرو ۱۵ وات شارژ خواهد شد. مدتی پیش، گلکسی M51 سامسونگ گواهی بلوتوث را دریافت کرد؛ اتفاقی که مدال می دهد تا رونمایی رسمی آن فاصله ی یدکی نداریم.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره ی این خبر چیست؟

تصاویر این مقاله رندرهای «غیررسمی» منتسب بوسیله گلکسی M51 سامسونگ هستند.بیشتر بخوانید:تاریخ شناساندن آیفون 12 اپل معلوم شدفاکس کان تولید آیفون 11 داخل هند را آغاز کرداوپو A72 نسخه 5G همراه با تراشه دایمنسیتی 720 رونمایی شدگلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ همراه با شارژر ۲۵ واتی عرضه می شودسری گلکسی اس 20 سامسونگ به زودی One UI 2.5 را گرفتن می کند
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا؛ امروزه داشتن خودرو گویی به یکی از ملزومات عمر تحول شده است، یادش به خیر ، داخل دوران کودکی آرزو داشتیم حداقل سوار اتوبوس شویم، در حوالی ای نه چندان دور شاید از هر ۲۰ خانواده یک خانواده خودرو داشت و بخشی دورتر بور این تناسب بیشتر بود اما اکنون نسل امروزی دیگر تصوری از اینکه یک خودرو داخل پارکینگ منزلشان نباشد ندارند، حال نتیجه این همگی خودرو که به رخساره دهنه گسیخته داخل خیابان های کلانشهرها بوسیله اختصاص تهران تردد می کنند چیست؟ تو زمستان اینورژن و در تابستان آلودگی ازن است که هر دو به ضرر همین انسان تمام می شود.

داخل بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای پیشرفته هر خودرویی زندگی مفیدی دارد ولی در ناحیه ما تا زمانی که یک خودرو مشهود شود و طرز برود از آن کاربرد می شود که نتیجه آن آلودگی هوا و افزایش بلای ناگهانی های قلبی و ریوی و سرطان ریه است، آمارها علامت می دهد که بیش از ۳ هزار اتوبوس فرسوده تو تهران تردد می درنگ که حجم زیادی آلودگی به همراه دارد در پیاده شدن آن ۴۰ هزاره وسیله تاکسی ناتوان را نیز اضافه کنید که  که با قاعده در سطح شهر شلوغی مانند تهران در رفت و آمد هستند. با این حساب یعنی نیمی از ناوگان ۸۰ هزار خودرویی تاکسیرانی پایتخت به سن فرسودگی گویا اند. البته آمارها مدال می دهد که در سطح سرزمین نزدیک ۲۰۰ هزاره تاکسی کوفته وجود دارد در کنار آنها خودروهای شخصی از رده خارج تیمار مزید بر علت شده اند.

یکی از راهکارهای کاهش میزان آلودگی ناشی از خودروهای فرسوده، نوسازی ناوگان حمل و نقلی ملک است که بوسیله دیدن می رسد تاکنون چندان اندوه قاهر نبوده؛ بنا بر اعلام مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران؛ مقرر شد که ۱۵ هزار مایه تاکسی فرسوده داخل تهران در سال ۱۳۹۹ نوسازی شود ولی تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است که نتیجه آن ظهور و ابراز پدیده ای تقریبا نو به صیت آلایندگی ازن است که به آلاینده تابستانه معروف شده است.

درون حدود دو تا سه سالی است که می شنویم تابش خورشید موجب بروز آلاینده ازن می شود داخل حالی که این شعله زدن ابد بوده و تابستان های گرمتری نسبت به این سالها داشته ایم بنابراین قطعا مساله دیگری در میان است که کارشناسان معتقدند موجب فرسوده وجود داشتن خودروها و برقرار عمل نکردن کاتالیست ها انگیزه بروز این آلودگی است، پس آلودگی ازن را به گردن خورشید نیندازیم و به دنبال مقصر اصلی و رفع آن باشیم زیرا که مساله شوخی برداری نیست زیرا بنا کنار اعلام منابع ذیربط تقریبا سالانه متجاوز از ۲۰ هزار پیکر ذرات پاندول دانا ریه تهرانی ها می شود، از این ارج ۱۲ هزار بدنه مربوط به خودروهای سبک سواری است و حدود ۲ هزار تن نیز مربوط بوسیله موتورسیکلت ها است که با آلودگی ازن در کنار آن، دیگر مساله بسیار متناسب پندار می شود.

بیش از ۲۰ میلیون خودرو در قلمرو وجود دارد که به خشکی امدن اساس آمار سال ۱۳۹۷، یک میلیون و ۶۵٣ هزار خودرو یعنی هفت درصد از کل خودروهای قلمرو فرسوده است که قطعا داخل دو سال گذشته این آمار افزایش یافته است پس باید فکری رادیکال برای این مشکل کرد.

مسعود تجریشی معاون انسانی موسسه حفاظت فضا زیست دراین باره گفت: ازن از ناکس تولید می شود که ناشی از نفوذ های ثانویه ای است که در افزایش دما اتفاق می افتد، کشورهای اروپایی اضافی این مساله را داشتند و آنرا برطرف کردند ما نیز اکنون به آرامی از مساله آلودگی ذرات پاندول مسبوق بحث آلودگی ازن شده ایم و بوسیله دیدن می رسد ازن دارد جایگزین ذرات معلق می شود، البته به نظر می رسد این مساله قبلا بوده اما چون تا سه سال پیش سنسورهای مایه های اندازه گیری مشکل داشتند وارد آن نمی شدیم برای اینکه نمی توانستند کالیبره شوند و ما سال ۹۶ مسبوق آن شدیم.

وی افزود: این سنسورها به گازهایی احتیاج دارند که بوسیله جهت تحریم نمی توانستیم آنها را بااطلاع کنیم از این رو سپس از بررسی هایی که ۶ تا ۹ ماه طول کشید، یک مرکز تحقیقاتی درون یکی از دانشگاه ها برای اولیه کود این بغرنج را داخل کشور برطرف کرد و توانست روشی به دست آورد که سنسورهای گازی را کالیبره کند که بعد از آن توانستیم به نعوظ باریک بین معادل گیری ها را ایفا دهیم.

تجریشی ادامه عدل: مایه ها مدال می داد که ازن در زمستان بیشتر از تابستان است و آنجا بیدار شدیم که سنسورهای گازی ما مشکل دارند در مدت ازن در تابستان به علت الو پرتو خور تکثیر می یابد اما به موجب تحریم نمی توانستیم از خارج وارد کنیم که با قابلیت تویی توانستیم این شاق را برطرف کنیم.

وی درباره علت آلایندگی ازن گفت: وقتی خودروها باستانی نم می شوند تولید ناکس آنها بیشتر می شود زمانی که موتورسیکلت ها کاربراتوری هستند ناکس بیشتری تولید می کنند در این حالت که با تکثیر دما و تابش پرتو خورشید ناکس موجود داخل هوا به ازن تبدیل می شود.

معاون فضا زیست انسانی موسسه حفاظت محیط زیست افزود: مثلا نیروگاه ها اندوه ناکس تولید می کنند اما در تهران نیروگاه جدی نداریم بنابراین اتفاقی که افتد این است که وقتی ناکس وارد هوا می شود نفوذ کردن شیمیایی ثانویه در هوا انجام می شود که تو اتمسفر پایین به ازن تبدیل می شود، ازن بسیار خطرناک است یعنی گازی است که دیده نمی شود مانند ذرات معلق نیست اما می تواند روی سلامتی مردم با بروز سرطان و مشکلات ریوی اثر سوء بگذارد.

وی بیان داشت: برخی فکر می کنند بتوان زمین های بیشتری را اطراف تهران واگذار کرد تا آدم متمرکز شوند اگر هم متمرکز شوند بنزین بیشتری مصرف خواهند کرد و عوارض بیشتری به همراه خواهد داشت، چنانچه بی آرامی می خواهیم بارگذاری شهر تهران را افزایش دهیم باید این مسائل را محلول کنیم وگرنه سلامت مردم بوسیله خطر می افتد. 

تجریشی درباره راهکار کاهش آلودگی ازن درون هوا مداومت کرد: باید ناوگان خودرویی کشور نوسازی و مترو تقویت شود، اکنون چند سالی است که اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل و نقل اشتراکی بخانه برگشتن تهران نشده است، حدود ۶۰ درصد تاکسی ها درمانده اند، موتورسیکلت ها باید از کف خیابان ها جمع و خودروهای فرسوده از رده خارج شوند اگر این اتفاق نیفتد این وضعیت علاوه بر اینکه همچنان ادامه دارد بلکه تشدید هم می شود زیرا خودروها قدیمی نمدار می شوند و این پیش بینی هایی که از وضعیت جوی کشور اعلام می شود مبنی بر اینکه هر سال شاهد هوای گرمتری خواهیم بود، قطعا مساله ازن تشدید می شود.