مجله اینترنتی پاسبون

۱۲ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

به گزارش همشهری، قیمت خودروهای خارجی در راسته متاثر از ممنوعیت واردات و کاهش قطعی عرضه داخل حالی افزایش یافته که دومین زود هیات وزیران برای ترخیص حدود ۱۵ هزاره خودرو وارداتی دپو شده در گمرکات کشور همچنین عزب منجر به ترخیص ۶ هزارو ۶۵۳ دستگاه خودرو از گمرکات شده است. برابر اعلام دبیرانجمن واردکنندگان خودرو، با مرخص کردن ۶۶۵۳ مایه خودرو از گمرک، حدود ۷۵۰۰ مایه خودرو دیگر همچنان در گمرکات باقی الباقی که با توجه بوسیله تکمیل مهلت ترخیص، فعلا تکلیف این خودروها مشخص نیست،

این انجمن خواستار تمدید زود اجرای مصوبه هیات وزیران برای تداوم روانی مرخص کردن خودروهای مذکور شده است. همچنین دستیار امور گمرکی گمرک ایران اخبار کرده که پهلو زمینه مصوبه هیأت وزیران مبنی کنار ورود خودروی اجنبی از تاریخ ۱۶ دی ماه ۱۳۹۷ تا تاریخ ۱۶ تیر ماه ۱۳۹۸ در این مدت ۶۶۵۳ وسیله خودروی وارداتی از گمرک ترخیص شده است.

این درون حالی است که دومین مهلت دو ماهه هیات وزیران برای مرخص کردن خودروهای دپو شده در گمرکات یکشنبه هفته گذشته (۱۶ تیرماه) بوسیله تکمیل روان و به هنوز حدود۷ هزار و ۵۰۰ مایه خودرو بوسیله دلایل مختلف مرخص کردن نشده است. داخل شرایطی که  شریک شدن های واردکننده با شکایت مشتریان تمام تمرکز خود را بر تحویل محصولات ثبت اسمی آنها قرار داده اند، ظاهر نیست خودروهای باقیمانده تو گمرکات چه سرنوشتی پیدا خواهند کرد؟ درخواست تمدید زود مرخص کردن

دبیر هم گذاری واردکنندگان خودرو با اظهار این که پس از مرخص کردن این ۶۶۵۳ دستگاه، حدود ۷۵۰۰ دستگاه خودرو دیگر در گمرک سرمد مانده است، گفت: بنابراین با توجه بوسیله این که مهلت مرخص کردن خودروها به تکمیل رسیده است، مکررا با شخص رییس جمهور، دستیار اول ایشان، وزیر صنعت و معاونان وزیر صمت برای تمدید زود مرخص کردن مکاتباتی انجام داده ایم؛ اما متاسفانه قدیم بوسیله راه ای تصمیم گیری می شود که مشکلاتی به همراه خود دارد.

در این مناسبت مهدی دادفر، افزود: داخل زمینه کوتاه بودن مدت در نظر گرفته شده بخاطر ترخیص خودروهای رسوبی در گمرک  به انگیزه تمدید این مهلت روزنامه نگاری ها اجرا شده ولی همچنانی پاسخی قبض نکردیم. ضمن این که ما همچنین تو کوتاه بودن این مدت مسئول نبوده ایم؛ دستگاه های اجرایی توانایی لازم را نداشته است. او داخل پاسخ به این که با توجه بوسیله این که این خودروها، تنخواه واردکنندگان و مردمی است که خودرو خریداری کرده، بعضا پول آن ها هم  تمام و کمال پرداخت کرده اند؛ اگر مهلت تمدید نشود، بلوغ این خودروها و سرمایه ها چه خواهد شد؛ گفت:

مردم  خودروهای خویشتن را خواسته و منتظر مرخص کردن خودروهای خود هستند؛ لذا تنها راه این است که مصوبه تمدید شود. قول مساعد داده شده که زود این مصوبه تمدید شود. او با اصرار به خشکی امدن این که از تمامی مسئولان خواسته شده روانی ترخیص ها را راکد نکنند، افزود: چراکه با ترخیص خودروها از گمرک آرامش تو بازار خلق شده و درون نتیجه تماشایی کاهش قیمت ها نیز خواهیم وجود. وضعیت ارزش ها در میدان از زمانی که مصوبه "بازگشایی" ارتکاب شد، به رخساره کاهشی بوده و سبب کاهش بها ها داخل کچل راسته شده است.

دادفر، افزود:چنانچه مجدد روند راسته کنترل نشود، بازگشت افزودن قیمت ها و تورم را خواهیم داشت؛ لذا لازم است پیش از آنکه این اتفاق بیفتد و مجدد متجاوز از یک میلیارد خودرو معطل بمانند، روحی برای واردات خودروها، ترخیص آن ها از گمرک  و ... شود.  او در مورد خرج ها برای این خودروهای رسوبی گفت: هزینه های گمرکی برای این خودروها محتوی  ۵۵، ۶۵ و ۷۵  درصد تعرفه گمرکی است که با احتساب عوارض و دیگر اقلا حدود ۹۰ درصد می َود که برای هر دستگاه خودرو محاصبه می شود. مرخص کردن ۶ هزار و ۶۵۳ خودرو

معاون امور گمرکی گمرک همچنین از ترخیص۶ هزار و ۶۵۳ خودرو وارداتی پهلو اساس مصوبه هیات وزیران معارفه داد و گفت: تاکنون برای ۳۴۰ وسیله از خودروهای اشعار شده صدور پروانه عمل نشده و بوسیله دلایلی نتوانسته اند مجوزهای لازم بخاطر مرخص کردن قبض کنند. مهرداد جمال ارونقی با اشاره به آخرین آمار مرخص کردن خودرو از گمرک، افزود:

بر اساس مصوبه هیأت وزیران مبنی کنار دخول خودروی خارجی از تاریخ ۱۶ دی ماه ۱۳۹۷ تا تاریخ ۱۶ مقصد ماه ۱۳۹۸ تو این مدت ۶۶۵۳ دستگاه خودروی وارداتی از گمرک ترخیص شده است. او بوسیله یکی از دلایل عدم ترخیص خودروها اشاره کرد و گفت: علاوه بر آمار فوق جوان بر ۱۰۴۸ وسیله خودرو نیز با وجود آنکه اظهارشده و پروانه گمرکی دریافت کرده اند امکان خروج آنها حاضر نیست؛ به دلیل آنکه در مهلت یاد شده نتوانستند از گمرک خارج شوند. برای این خودروها فراغت شده پیش نویسی از لفظ مایه های مربوطه مبنی بر تسلسل مهلت زمانی تهیه و به تصویب هیات وزیران برسد، تا این جلوگیری کننده برطرف شود.

*دبیر انجمن بااطلاع کنندگان خودرو: تا کنون ۶ هزار و ۶۵۳ خودرو دپو شده از گمرک مرخص کردن و ۷هزارو ۵۰۰ وسیله همچنان بلاتکلیف است.
ایسنا نوشت: محمد علی پورمختار تو تشریح جلسه امروز فراکسیون ولایی گفت: این کنفرانس با درگاه وزیر اطلاعات برگزار شد که در آن موضوعات متعددی همچنین مطرح گردید. یکی از این موضوعات سوالاتی حوالی کمتر و کیف تایید صلاحیت آقای نجفیبرای شهرداری بود مبنی بر این که چرا با وجود این که او سابقه دستگیری در سال ۹۲ داشته است از لفظ وزارت مفروضات برای شهرداری از کار افتادن صلاحیت شد.

وی افزود: وزیر اطلاعات توضیحاتی را در این باره ارائه کرد که ماحصل گپ های ایشان این بود که اگر در آن شرایط هر فرد دیگری هم جای آقای نجفی کاندیدا بود وزارت اطلاعات او را تایید صلاحیت می کرد، لذا  این کار بنا به دلایلی رخ گرفت. وزیر اطلاعات در تشریح غم یک مثالی را زد مبنی به خشکی امدن این که حضرت علی (ع) یک والی را منصوب کردند که او سابقه بدی نداشت. ولی وقتی منصوب شد دچار خمیدگی گردید. تو روند آقای نجفی بی قراری این اتفاق قیافه داد که وزارت اطلاعات با این رویکرد او را تایید صلاحیت نمود.

نماینده اصولگرای مجلس در توضیحات موضوع دیگر مطرح شده داخل این جلسه گفت: سوالاتی دوره واگذاری ها، خصوصی سازی ها و نحوه پیگیری و برخورد وزارت اطلاعات با مفاسد اقتصادی و کنترل بازار و سوء استفاده ها مطرح شد که وزیر اطلاعات کنار موضوع پیشگیری اشاره داشت و تاکید کرد که تو پرونده های تشکیل شده که اکنون در حال جستار است وزارت اطلاعات دخول کرده بود، درباره پیشگیری هم کوشا هستیم به طوری که تاکنون وزارت اطلاعات هشدارها و تذکراتی داده که افراد فهمیده اند متد خطایی را طی کرده و دیگر ادامه راه ندارند که منجر به ماجرا سرکشی و جرم شود.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی غصه داخل توضیح جلسه امروز این فراکسیون بوسیله ایسنا گفت: وزیر مفروضات گزارشی از اقدامات این وزارت ساختمان برای مقابله با اقدامات و توطئه های معاندان نظام به ویژه گروههای تروریستی و مقابله با قاچاق مواد مخدر ارائه کرد. این که سربازان گمنام معصوم زمان همواره با رشادت های خیلی درون مقابله با توطئه ها و اقدامات ضد امنیتی دشمنان و معاندان ترتیب ایستاده اند و این زیبنده قسمت است.

بوسیله گفته وی، وزیر معلومات در این نشست، گزارشی از اقدامات امنیتی درون مملکت تویی ارائه کرد و  اعضای فراکسیون بی قراری دیدگاهها و دغدغه های خود را مطرح کردند.
مقاله های مرتبط:سامسونگ بازنگری در طراحی گلکسی فولد را بوسیله خاتمه رسانده است

با نزدیک پر حرارت شدن زمان رونمایی از گلکسی نوت 10 و آمادگی سامسونگ برای نمایش ی دوباره ی گلکسی فولد، به دیدن می رسد ماه اوت سال سیال برای کهکشانی ها ماهی پرمشغله باشد.

طبق گفته ی کارشناسان و منابع تویی سامسونگ که نامشان هویدا نشده، غول فناوری کره ای طراحی لولا و صفحه ی نمایش گلکسی فولد را ارتقا و آزمایش های مربوط به آن را انجام داده است. از فراغت معلوم این دستگاه تمامی آزمایش ها را با توفیق پشت قانون گذاشته و عزب اجرا مراحل پایانی علت رونمایی از این گوشی، باقی مانده است.



باتوجه به مشکلاتی که در ساختار این گوشی تاشدنی داخل زمان نمایش ی مقدماتی حیات داشت، گزارش های متعددی از شکستن ورقه ی نمایش و خرابی های مکرر آن منتشر شد که باعث چندین وعده به تعویق افتادن عرضه ی آن شد.

اگرچه رونمایی از گلکسی فولد در ماه ژوئیه بعید بوسیله نظر می رسد، ولی براساس یاوه جدید، تمامی شرایط جهت عرضه ی آن در ماه اوت و به حدس زیاد، پس از عادات رونمایی از گلکسی نوت 10 در روز هفتم این ماه، فراهم باشد. در هر صورت، احتمال شناساندن هم زمان این دو مایه توسط سامسونگ در یک روز بسیار کوفته است.بیشتر بخوانید:رندر منتسب به گوشی تمام ورق و بدون تکمه سامسونگ منتشر شدنسل اتیه رم های سامسونگ سرعت گوشی های هوشمند را فراز خواهد بردسامسونگ تولید انبوه رم های ۱۲ گیگابایتی LPDDR5 را آغاز کردرندرهایی از گلکسی تب S6 به همراه قلم اس پن و طراحی متاخر دید شدگوشی های سری گلکسی نوت 10 به تراشه ی اسنپدراگون 855 پلاس فراهم نخواهند شد
شیائومیSGHAROOOON امروز غصه زمان با عرضه ی دو گوشی ردمی K20 و ردمی K20 پرو داخل هند، می A3، جدیدترین گوشی خویشتن با پروژه ی اندروید وان را همچنین در اسپانیا رونمایی کرد. این محصول که درواقع نسخه ی گلوبال می CC9e بوسیله احصائیه می آید، درون اکثر شاخصه ها در مقایسه با اولاد های پیش خود صعود کرده است. درادامه، اساسی ترین پیشرفت های این میوه در مقایسه با می A2 و می A1 را پیش روی می کنیم.مدل سازی و نمایشگر

بارزترین تفاوت می ای ۳ درون مقایسه با می ای ۲ و می ای ۱، سنخ عضو ی دستگاه است. داخل حالی که دو میوه پیشین جسم ای آلومینیومی داشتند، شیائومی در اندروید وان جدید، بدنه ی سرتیز ای با محافظ گوریلا گلس ۵ را تقدم داده است تا دستگاه ظاهر لوکس لطافت بوسیله خویشتن بگیرد. علاوه کنار اختلاف مذکور، بریدگی قطره ای شکل Mi A3 این محصول را از دو قبیله قبلی خود شاخص می کند؛ چراکه Mi A1 و Mi A2 انشقاق بالای نمایشگر نداشتند و همین موضوع درصد نمایشگر به تنه را درون این محصولات کاهش داده بود. درصد ذکرشده تو Mi A3 با ۳ درصد افزایش در مقایسه با Mi A2 به بیش از ۸۰ درصد رسا است تا ظاهر گوشی مانند اکثر گوشی های سال ۲۰۱۹ شود. شایان ذکر است جک هدفون که در Mi A2 حذف شده بود، در این نسخه به نقشه کشی گوشی بازگشته است.



در بسرنوشت شوم دچار کردن نمایشگر، آنچه احتمالا کاربران را مأیوس خواهد کرد، رزولوشن ناامیدکننده تصویر است. شیائومی که تو قبیله های پیشین نمایشگرهایی با رزولوشن Full HD را برای سری A A در نظر گرفته بود، در جدیدترین نسخه، به رزولوشن HD بسنده کرده. است البته، جنس پنل از LCD بوسیله AMOLED ارتقا نمایان کرده است و این، یعنی مشت کم چونی فام بهتری تجربه خواهید. کرد متأسفانه استعمال از پنل OLED داخل این مایه بوسیله باریک ترشدن می ای ۳ درون مقایسه با نسخه های پیشین منتج نشده و احتمالا به برهان به کارگیری باتری با ظرفیت بیشتر، قطورترین و البته وزین ترین گوشی اندروید وان شیائومی تا به امروز را تماشاچی.هستیم مقاله ی:مرتبط شیائومی می A3 با نمایشگر 720 پیکسلی OLED و تراشه اسنپدراگون 665 معرفی

شدپردازنده شیائومی که در Mi A1 از پردازنده ی اسنپدراگون ۶۲۵ مصرف کرده بود، اسنپدراگون ۶۶۰ را در Mi A2 به کار گرفت تا قدرت پردازش را در آن محصول افزایش. دهد حال به دید می رسد چینی ها در Mi A3 بیشتر بوسیله فکر زندگی باتری بوده اند؛ چراکه با ارتقایی جزئی، سراغ اسنپدراگون ۶۶۵ رفته. اند این پردازنده برضد دو مدل پیشین که لیتوگرافی ۱۴ نانومتری دارند، از لیتوگرافی ۱۱ نانومتری نصیب می.



برد شیائومی Mi A3 را با چهار گیگابایت رم همراه مصنوع است و ظاهرا برخلاف آنچه در Mi A2 شاهد بودیم، فعلا داخل این گوشی شیائومی از نسخه ی ۶ گیگابایتی خبری. نیست جدیدترین گوشی شیائومی با دو ذهن ی داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت ارائه می شود و خبر خوش درون این قسمت پشتیبانی از کارت حافظه است؛ امکانی که هرچند در Mi A1 وجود داشت، نبودِ آن داخل Mi A2 تعرض کاربران را به دنبال.داشت

دوربین شاید بتوان چشمگیرترین پیشرفت می ای ۳ را بخش دوربین دانست؛ جایی که دوربین واقعی از دوگانه به سه گانه گانه با حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی ارتقا علنی کرده. است البته، این طور که بوسیله رویت می رسد این حسگر متعلق به سامسونگ است؛ بنابراین داخل وضعیت عادی، عکس ۱۲ مگاپیکسلی می گیرد و تنها با اختلاط پیکسل ها به رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل مشت پیدا می. کند درهرصورت، حسگر فوق عریض ۸ مگاپیکسلی به کاررفته در می ای ۳، شاخصه ای است که داخل دو علیه پیشین ندیده. بودیم دو حسگر یادشده را حسگری ۲ مگاپیکسلی یگانگی می کند که مستمری ی امتیاز عمق تصویر را بخاطر ثبت عکس های پرتره برعهده.



دارد در مقدر شدن دوربین سلفی نیز، Mi A3 دستخوش تغییر شده است؛ سلفی ۵ مگاپیکسلی Mi A1 که در Mi A2 بوسیله ۲۰ مگاپیکسلی ارتقا روبرو کرد، اینک با دوربین ۳۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم/f.2 0 تعویض شده تا در این بخش نیز شاهد ترفیع.باشیم باتری و

مقدار شیائومی باتری,۴ ۰۰۰ میلی آمپرساعتی را بخاطر می ای ۳ انتخاب کرده است که با توجه به نمایشگر OLED و رزولوشن پایین نم آن و بهینه ترشدن پردازنده، به احتمال زیاد عملکرد خیره کننده ای در این مدخل از آن شاهد خواهیم. بود کوئیک شارژ ۳ همچنین همانند نسخه ی قبل دردسترس.

است درباره ی ارج گوشی، پیشرفت های ذکرشده قیمت را از ۲۱۵ دلار داخل Mi A2 بوسیله ۲۸۰ دلار در این نسخه رسانده است که با توجه به امکانات گوشی و پشتیبانی نرم افزاری مستقیم و بلندمدت گوگل، همچنان قیمتی خاموش و مقرون بوسیله صرفه به دیدن می.رسد بیشتر:بخوانید شیائومی می A3 با نمایشگر 720 پیکسلی OLED و تراش اسنپدراگون 665 شناساندن شدشیائومی Mi A3 از ۲۶ نشانه نمایش می شودشیائومی ۶ درصد سهام همکاری نیمه هادی VeriSilicon را تصاحب کردجعبه گشایی شیائومی Mi (9T ردمی)K20 شیائومی مرکز تفحص و توسعه در فنلاند افتتاح
بوسیله گزارش ایسنا، تو روزهای پایانی این ماه سه گانه اجرا به بانوان ویژه داده شده است. این کنسرت ها شامل اجرای کنسرت «قسمت قسمت کردن بهارآفرین و قسمت قسمت کردن حرکت مانتره» درون ۳۱ تیر و ارائه موسیقی «ناحیه من ایران» تو ۲۶ نشانه تو فرهنگسرای نیاوران و اجرای قسمت قسمت کردن نوای مستانه تو ۲۷ نشانه داخل تماشاخانه مهر، هستند.

اجراهای پاپ

بلیت های کنسرت های گروه امو در ۲۲ آماج در سالن میلاد نمایشگاه، دسته ماکان داخل ۲۴ نشانه در برج میلاد، مهدی یراحی ۲۶ مقصد در برج میلاد، محسن ابراهیم زاده در ۲۷ این ماه داخل برج میلاد و فرزاد فرخ تو ۳۱ مقصد واقع در سالن میلاد نمایشگاه به نعوظ طولانی به بیع رسیده اند.

کنسرت رضا یزدانی در ۲۲ آماج درون برج میلاد برگزار خواهد شد. نیز سالن وحدت در دو روز ۲۳ و ۲۴ تیر میزبان کنسرت سرود های قدیمی خواهد بود.

اجرای آذربایجانی داریوش دهری درون ۲۴ نشانه داخل فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه خواهد رفت.

در روز ۲۷ آماج همچنین دو اجرای سیاوش پالاهنگ در پردیس تئاتر تهران و گروه پازل سد در سالن میلاد نمایشگاه برگزار خواهد شد.

کنسرت احسان خواجه امیری در روز ۳۰ تیر در سالن میلاد نمایشگاه برگزار خواهد شد. اجرای ماکان اشگواری و امیر صارمی بخاطر روزهای ۲۷ و ۲۸ مقصد در برج آزادی تسلسل شده است.

اجراهای سنتی، کلاسیک و تلفیقی

کنسرت با من بخوان از علیرضا قربانی تا ۲۷ تیر در کاخ سعدآباد برگزار خواهد شد. فرهنگسرای نیاوران میزبان اجراهای گروه موسیقی هماهور داخل ۲۵ تیر، قسمت قسمت کردن نغمه رامشگر در ۲۹ نشانه و سه نوازی پیمان یزدانیان، رضا عسگرزاده و حسام اینانلو در ۲۲ و ۳۰ تیر خواهد حیات.

تالار رودکی نیز میزبان اجراهای تکنوازی پیانوی پیام پهلوانیان در ۲۲ تیر، دسته آئین تو ۲۳ تیر، رسیتال ویولن و پیانو در ۲۵ تیر و کنسرت قسمت قسمت کردن دنگ دنگ داخل ۳۰ تیر خواهد بود.

همچنین کنسرت های آواری تبری در ۲۲ تیر، ارکستر ملی ایران با پیشگاه علیرضا افتخاری و نادر مرتضی پور در دو شب ۲۶ و ۲۷ تیر و نمایش خسرو و شیرین در ۲۹ تیر در تالار یگانگی برگزار خواهند شد.

کنسرت پرواز همای (شهریار) در ۲۷ تیر در سالن همایش خلیج فارس واقع داخل شهرستان شهریار و کنسرت گروه موسیقی صائب در مملکت هنری در ۲۸ تیر اجرا خواهند کرد.

سه گانه اجرای اجنبی یوگنی گرینکو ۲۷ تیر در سالن وزارت کشور، کنسرت گروه کر دولتی ارمنستان (شب گرامیداشت کومیتاس) در ۳۰ تیر تو سالن وحدت و کنسرت قسمت قسمت کردن لال دولتی ارمنستان (شب گرامیداشت تیگران منصوریان) برگزار خواهد شد.
به گزارش ایسنا، نصیب و قسمت الکترونیکی به عنوان یکی از بنیادی ترین بسترهای نمایش خدمات نصیب و قسمت به مردم، شفافیت فرآیندها و نظارت کارآمد می تواند فساد را به طور جدی لب کن و توسعه مستقر اجتماع را تسهیل کند. این موضوع از واقعی ترین مباحثی بوده که وزارت ارتباطات و فناوری داده ها از نخستین روزهای دولت دوازدهم بوسیله پیگیری و اجرای آن توجه مدال داده است.

قضا و قدر الکترونیکی بوسیله معنای مکانیزاسیون اقدامات تویی موسسه ها، اتوماسیون اداری، ساختن وب سایت اطلاع رسانی، احداث مرکز داده و یا ابتیاع تجهیزات گران ارزش پر اب افزاری عاری تفسیر اقتصادی نیست، بلکه تعامل پذیری دستگاه ها شامل اتصال و تبادل را معنا می دهد. این جریان پیوند فرآیندهای بین دستگاهی و امکان بازرسی دستگاه ها بر یکدیگر مورد نظر است.

یکی از فرآیندهایی که به تحقق طالع الکترونیک معنا می بخشد، کاهش کاربرد از کاغذ تو خدمات دولتی است. داخل حالی که این روزها تقریباً تمامی خدمات درون وب سایت دستگاه ها موجود است، شاید ارائه از بروشورهای کاغذی که چندان مورد استفاده نیستند، چندان منطقی نباشد. همچنین یکی دیگر از اقدامات، حذف قبوض کاغذی است که همین حالا همبسیاری از قبوض به صورت غیرحضوری و آنلاین صیقل می شود.

به گفته امیر ناظمی - مهتر راه اندازی فناوری معلومات سرزمین - نمی توان مدعی دولت الکترونیک وجود ولی ساده ترین اصول یعنی حذف کاغذ را عجیب گرفت. امیدواریم سازمان ها با بارگذاری بروشورهایشان بنیاد تداوم و دسترسی بهتر را برای شهروندان فراهم آورند. رویکرد خدمات شهروندمحور نمایشگاه امسال (الکامپ) تنها در عرضه خدمات نیست، بلکه تو رفتارها غم هست.

پیش از این ناظمی درباره ی اقدامی که بخاطر پیاده سازی طالع الکترونیکی و همچنین حفاظت از محیط زیست عمل شده تشریح داده بود: برای حفاظت از فضا زیست،ارائه بروشور کاغذی را داخل سالن دولت و دستگاه ها ممنوع کرده و کمی را تو وب سایت خودمان ایجاد کردیم که خدمات وسیله ها در آنجا آمده است.
برای پیشگیری از سوختگی کودکان به این توصیه ها ایفا کنید:

- شناساگر و آژیر دود در ساختمانی نصب کنید و آن را فعال نگهدارید.

- هنگامی که بچه از اجاق گاز، فر یا مایکروویو استفاده می کند، مراقب او باشید.

- درجه ترموستات هیتر آب را زیر ۵۰ درجه سلسیوس نگهدارید.

- ظرف غذا را بدون اینکه کسی مراقب آن باشد، روی اتشگاه افسون شده نکنید.

- برای خروج از خانه هنگام آتش سوزی برنامه داشته باشید.
دانشمندان با کاربرد از تکنیکی جدید، کوچک ترین تصویربرداری رزونانس مغناطیسی جهان را برای تصویربرداری از میدان مغناطیسی اتم ها بوسیله عارض انفرادی عمل کردند. این پیشرفتی باورنکردنی است که می تواند موجب پیشرفت استیناف های کوانتومی و نیز افزودن درک ما از دنیا در نمونه زیراتمی شود. آندریاس هاینریش، فیزیک دان مؤسسه ی علوم محور در سئول گفت:از این نتایج بیش هیجان زده هستم. این قطعا نقطه ی عطفی داخل حوزه ی دانش ما است و کاربردهای امیدبخش یدکی بخاطر استیناف های آینده دارد.

شما احتمالا با تصویربرداری رزونانس مغناطیسی یا MRI به عنوان روشی برای تصویربرداری از ساختارهای درونی بدن در پزشکی آشنا هستید. وسیله MRI از آهن رباهای زیاد قدرتمند برای ایجاد میدان مغناطیسی پرعضله در اطراف بدن استفاده می درنگ و موجب می شود اسپین پروتون های موجود تو هسته ی اتم های هیدروژن بدن بدون ایجاد عوارض جانبی تیمار راستای میدان مغناطیسی فراغت گیرند. سپس، روانی فرکانس رادیویی بخاطر برانگیخته شدن پروتون ها اعمال و باعث می شود آن ها در مقایسه با جهت میدان مغناطیسی زیان اور شوند. وقتی جریان قطع می شود، حسگرها می توانند انرژی آزادشده بوسیله وسیله ی پروتون هایی را تشخیص دهند که داخل حال بازگشت به حالت قبل هستند و این سیگنال را به یک تمثال تحول کنند.مقاله های مرتبط:تاسیس دستگاه اسکن MRI در نمونه اتمیهوش مصنوعی نتایج اسکن MRI را بهبود می دهددستگاه های MRI جدید باعث نشت جیوه از دندان پر شده می شوند

درون اسکنرهای پزشکی این فرایند بوسیله یک باره بخاطر میلیاردها پروتون پیوستگی می افتد. پژوهشگران برای اینکه این فرایند را درون استاندارد های کوچک خیس انجام دهند، از میکروسکوپ تونلی روبشی مصرف کردند؛ ابزاری که می تواند از سطوحی با مقیاس اتمی به وسیله ی روبش سوزنی بسیار ریز روی سطح تصویربرداری درنگ. از این افزار برای کاوش نکته سنج اتم های تیتانیوم و آهن استفاده شد؛ بدین ترتیب، با تشکیل خوشه ی کوچکی از اتم های مغناطیسی شده ی آهن که بوسیله انتهای سوزن ریز کیپ بودند، این بوسیله وسیله MRI کوچکی دگرگونی شد که در نمونه ی بررسی شده به جای پروتون ها موجب اندوه ردیف کردن الکترون ها در میدان شد. کامل کاری که پژوهشگران باید ادا می دادند، اضافه پالس های مسئله فرکانس رادیویی بود که به حسگرها رخصت می داد کارمایه آزادشده بوسیله وسیله ی الکترون ها را تشخیص دهند و تصویری از میدان مغناطیسی اتم منفرد تیتانیوم یا آهن ایجاد کنند.

تعاملات میان راسته مغناطیسی اتم و دستگاه

فیلیپ ویلکه، فیزیک دان مؤسسه ی علوم محور ی سئول توضیح می دهد:این موضوع آشکار شد که فعل و انفعالات مغناطیسی که وزن گیری کردیم، به ویژگی های هر دو اسپین، یعنی اسپین روی انتهای سوزن و اسپین روی نمونه مناسبت دارد. برای مثال، سیگنالی که برای اتم های آهن می بینیم، با آنچه برای اتم های تیتانیوم می بینیم، زیاد متفاوت است. این امر به ما رخصت می دهد بتوانیم انواع مختلف اتم ها را به دستگاه ی خصوصیت بازار مغناطیسی آن ها از بی آرامی تمایز دهیم و تکنیک خود را متجاوز قدرتمند کنیم.

علاوه پهلو توانایی اطلاع اصل فقط از روی یک اتم، این تکنیک چنان احساساتی است که می تواند بین اتم هایی تمایز قائل شود که درکنار حزن قرار گرفته اند. احمد دوک شرین، فیزیک دان مرکز پژوهش های علوم پیشرفته درون نیویورک، در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت:این واقعا ترکیبی برجسته از تکنولوژی های تصویربرداری است. MRIهای پزشکی می توانند استاندارد ها را به نواخت توصیف کنند؛ اما در مدل بسیار کوچک نمی توانند این کار را انجام دهند.

پژوهشگران برای این طور فن شناسی کوچکی، طرح های اهمیت در سر دارند. آن ها معتقدند این تکنولوژی در مکان یابی ویژگی های مغناطیسی و اسپینی نه فقط اتم های انفرادی، بلکه ساختارهای بزرگ تری متشابه مولکول ها بی نهایت بافایده است. همچنین، این تکنیک برای توصیف و کنترل جهیز هایی کوانتومی استفاده می شود که برای مرزوبوم ی در حال ترقی ی محاسبات کوانتومی می تواند مفید باشد. هاینریش گفت:توانایی جا یابی این اسپین ها و بازار مغناطیسی آن ها با دقتی بیرون از تصور به ما اجازه می دهد خرد عمیق تری درباره ی ساختار ماده کسب کنیم و حوزه های جدیدی از پژوهش های بنیادی ایجاد می شود.

نتایج این پژوهش تو مجله ی Nature Physics منتشر شده است.بیشتر بخوانید:تراب رز؛ الهام پاره روشی هوشمند بخاطر جمع آوری و تصفیه آببینایی ماشین، ابزاری برای مبارزه با انواع آفت های محصولات کشاورزیتکنیک پیشرفته ای بخاطر افزودن ماندگاری شیر تا ۹۰ روزتکنیک جدیدی برای ساخت باتری های لیتیومی بادوامفناوری داخل حال محدودتر کردن قدم توجه بشر است
مدت زمان زیادی است که دانشمندان احتمال می زنند در قلب یک غول گازی، قوانین فیزیک مواد دستخوش تغییرات بنیادینی می شود. درون این نوع از محیط های به شدت مادون فشار، گاز هیدروژن به حدی متراکم می شود که واقعا تبدیل به یک فلز می شود. دانشمندان برای سال های زیادی بوسیله پشت راهی برای ابداع هیدروژن فلزی مصنوعی بوده اند؛ در برابر این طور عنصری می تواند کاربردهای بی شماری داشته باشد.

داخل زمان حاضر، عزب روش شناخته شده برای ارتکاب این کار، فشرده سازی هیدروژن با مصرف از یک سندان الماسی است که بتواند حالت آن را تغییر دهد. پس از چند دهه مجاهدت (و پس از گذشت ۸۰ سال از زمان طرح این تئوری)، گروهی از پژوهشگران فرانسوی می گویند توانسته اند در محیط آزمایشی، هیدروژن فلزی خلق کنند. درحالی که شک و تردیدهای یدکی دراین زمینه وجود دارد، دانشمندان یدکی بر این باورند که چنین چیزی می تواند حقیقت داشته باشد.

همان نعوظ که پژوهشگران در بررسی ی خود علامت می دهند، به خاطر قوانین محدودیت کوانتومی، وجود هیدروژن فلزی انکارناپذیر است. اگر الکترون های هر ماده ای به معادل ی کافی ازنظر حرکت محدود شوند، درنهایت پدیده ای رخ می دهد که با نشانی «بسته شدن شکاف پیوند» شناخته می شود. به طور خلاصه می توان گفت که هر ماده ی عایقی (مانند اکسیژن) چنانچه تحت فشار کافی استراحت گیرد، باید بتواند تحول به یک فلز رسانا شود.

پژوهشگران وارسی ی جدید می گویند دو صعود سبب موفقیت آزمایش های آن ها شد. نخست مدل سازی خاص سندان الماسی وجود که از آن مصرف کردند. تو این ساختار نوک الماس به لباس چنبره ای بود که حفره ای درمیان آن قرار داشت (مشابه یک دونات)؛ درحالی که طرح های قبلی حالت چاق داشتند. این ساختار بوسیله پژوهشگران امکان داد که بتوانند فشار را به ۶۰۰ گیگاپاسکال برسانند. دومین مورد، استفاده از نوع جدیدی از طیف سنج مادون قرمز بود که خویشتن پژوهشگران آن را برای قطع گیری نمونه نقشه کشی کردند. طبق گزارش پژوهشگران، هنگامی که استاندارد ی آن ها بوسیله فشار ۴۲۵ گیگاپاسکال و دمای ۱۹۳- سانتیگراد رسید، میزان آغاز بوسیله جذب تمام شورعشق های مافوق قرمز کرد و این نشان می داد که شکاف پیوند بسته شده است.



تصور می شود که سیاره ی مشتری در پیرامون هسته ی خویشتن هیدروژن فلزی داشته باشد

از آنجایی که ادعاهای گذشته درمورد ایجاد هیدروژن فلزی نادرست و بی نتیجه بوده اند، نتایج وارسی ی جدید نیز با انتقادات و شک و تردیدهایی همراه بوده است. علاوه بر این، وارسی ی یادشده هنوز پایین تر داوری راحتی نگرفته است. بااین حال گروه فرانسوی و آزمایش ها آن ها متحدان قدرتمندی دارد. یکی از این افراد، مادوری سامازولو، لله پژوهشی آزمایشگاه ملی آرگون است که در این معاینه مشارکتی نداشته است. او می گوید:من تامل می کنم این کشف، ارزش جایزه ی نوبل را دارد. چنین بررسی هایی همیشه وجود داشته است؛ اما مورد اخیر احتمالا یکی از براق ترین و جامع ترین کارهای ارتکاب شده روی هیدروژن خالص محسوب می شود.

نیز سامازولو اظهار کرد که او، پائول دوماس، ادیب ی حقیقی این پژوهش را بوسیله خوبی می شناسد و دوماس دانشمندی زیاد دقیق و منظم است. یکی دیگر از فیزیکدانانی که با نگاهی مثبت درمورد آزمایش های متاخر سخن گفته، الکساندر گونچاروف است که تو مؤسسه ی کارنگی امر می درنگ. در سال ۲۰۱۷، وقتی گروهی از دانشمندان آزمایشگاه فیزیک لیمان دانشگاه هارواردمدعی ساخت هیدروژن فلزی با فرایندی مشابه شدند، گونچاروف تردید خود را نسبت بوسیله این مسئله ابراز داشت. اما او درون تک مطالعه ی اخیر گفت:من اندیشه می کنم که مقاله حاوی شواهد خوبی درمورد بسته شدن شکاف باند تو هیدروژن باشد. برخی از تفاسیر، غلط هستند و برخی از داده ها می توانند بهتر باشند اما غلام به طور کلی اعتبار آن را باور دارم.



بالا: تصاویر میکروسکوپی از مراحل آزمایش سال ۲۰۱۷ دیاس و سیلورا. پایین: تصاویر مرحله ای معاینه یدوماس و همکاران، تصویر میانی نشان دهنده ی تشکیل هیدروژن فلزی است

هیدروژن فلزی به عنوان یک فلز مصنوعی، کابردهای بی شماری خواهد داشت. دانشمندان بر این باورند که این فلز دارای محدودیت های ابرسانایی تو دمای اتاق بوده و شبه پایدار است (یعنی حتی وقتی فشار بوسیله حالت طبیعی برگردانده شود، ثبات آن حفظ می شود). این ویژگی ها آن را درون زمینه ی مخرب که در الکترونیک در حال ماجرا است، بی نهایت سودمند خواهد کرد. همچین این مزیتی بخاطر دانشمندانی خواهد بود که در استیناف های کارمایه فراز و فیزیک به وارسی مشغول هستند.

علاوه پیاده شدن تمام موارد یادشده، این موفقیت بوسیله دانشمندان اخترفیزیک کمک می کند که بتوانند برای اولین مرحله عاری احتیاج به ارسال کاوشگر به سیاره های دیگر، شرایط موجود داخل سیاره های غول کالبد را مورد بررسی قرار دهند. در این رابطه، هیدروژن فلزی متشابه همجوشی سرد است. به علت مزایای زیاد، طبیعی است هر فردی که ادعا کند به این فلز دست یافته است، با سوالات سختی رو بوسیله رو شود.بیشتر بخوانید:بیوگرافی ارنست رادرفورد، بابا فیزیک و شیمی هسته ایفیزیک خردشدن هندوانه و اهمیت مصرف از تاج ایمنیجایگاه سوخت گیری هیدروژن درون نروژ منفجر شدبیوگرافی انریکو فرمی، فیزیک دان ایتالیایی ملقب به معمار عصر هسته ایتایید منشا غیرعادی الماس در پژوهشی متاخر
با چسبیدگی خلع گرما، در محیط های شلوغ بوی بدن افراد بیشتر حس می شود. بویی اغلب آزاردهنده که با رایحه های دیگر سهو گرفته نمی شود. شاید بوی افرادی که مشغول امر بدنی بوده اند به مشامتان خورده باشد. شاید حزن تو حال ورزش کردن تو محفل آن را هر چیز شبیه هوا کنید. این رایحه می تواند هرجایی حس شود! نکتۀ عجیب دربارۀ بوی بدن این است که ودیعه به شرایط، می تواند انزجارآور خواه فریبنده باشد! تو این مقاله با ۱۰ حقیقت دربارۀ بوی بدن آشنا خواهید شد.

حتما بخوانید:۵ نوع بوی ناپسند بدن که باید جدی بگیریدرفع بوی پا با ۶ نحو طبیعی و علت ایجاد آنچرا پس ازآن از غذا نوشیدن عرق می کنیم؟ ۱. منشأ و علت بوی بدن کجاست؟

غدد تعریق «آپوکراین» ترکیبی بدون بو از چربی ها، آمینو اسید ها و فرومون ها ترشح می کنند. این ترکیب توسط باکتری ها پردازش (متابولیزه) و به عرقی بد بو تبدیل می شود. غددِ «اکراین» دیگر ذات تعریق داخل بدن هستند که در مقایسه با آپوکراین ها شیره یا شهد زدن به بیشتری تولید می کنند. عرق اکراین ها بدون رایحه است. غدد اکراین بوسیله وسیلهٔ جهیز کولینرژیک (کمی از جهیز خشمناک بدن) و داخل همراهی با آن فعال می شوند؛ درحالی که غدد آپوکراین به وسیلهٔ سیستم آدرنرژیک (قدری دیگر از جهیز تندخو) و هم زمان با آن فعال می شوند. ۲. محل غدد تعریق که منشا بو هستند



بیشترین تعداد و بزرگ ترین غدد تعریق آپوکراین در زیربغل قرار دارند. این غدد پس از رسیدنِ فرد به دوران بلوغ، فعال می شوند. غدد آپوکراین علاوه بر زیربغل، در غشا سر، ناحیهٔ میان دو طرز (محدودهٔ میانِ منطقهٔ تناسلی و مقعد)، پلک ها، سوراخ گوش و پستان همچنین وجود دارند. تعداد کمی از این غدد نیز در صورت و شکم قرار دارند. غدد تعریق آپوکراینِ زیربغل، درون مردان بزرگ تر از زنان است. پس تعجبی ندارد که بوی عرق مردان داخل مقایسه با زنان کندرو تر است! ۳. عملکرد

بوی بدن انسان از دو طریق به پیدا کردن همسرکمک می بطی ء:

جلوگیری از نقص ژنتیکی در ازدواج فامیلی: بوی عرقِ هر فرد می تواند نشان دهندهٔ تکامل ژن های سیستم دفاعی او (مانند آنتی ژنِ گلبول سفید انسانی) باشد؛
ارزیابی صلح و صفا همسر احتمالی: بوی عصاره با بروز مصیبت و عفونت تبدیل می نرم. ۴. تأثیر تغذیه

تغذیه های متفاوت در تباین بوی عصاره اثرگذارند. تحقیقات علامت می دهد زنان بوی مردانی را که غذای شان محتوی بذر مرغ، پنیر، سویا، میوه و سبزیجات است، به بوی مردانی تقدم می دهند که گوشت قرمز می خورند. ۵. جذابیت

نسوان بیشتر از مردان، قضاوت خود دربارۀ جذابیتِ جنس ضد را بوسیله بوی عرق ربط می دهند. شاید به همین جهت شامهٔ زنان قوی پر حرارت از شامهٔ مردان است. ۶. خالی کردن سلول ها

به همان نمونه که عرق می کنیم، سلول های غدد آپوکراین را همچنین خالی کردن می کنیم. به عبارت دیگر، عرق حاویِ محتوای سلولیِ ماست. ۷. زردیِ پوست

تحقیقات علامت می دهد با توجه به زردیِ پوست می توان جذابیتِ بوی محلول غلیظ قندی دارویی برای زنان را پیش بینی کرد. زردیِ پوست نشان دهندهٔ رژیم غذاییِ سرشار از ثمر و سبزی (تغذیه تندرست) تصور می شود. کاروتنوئید های موجود داخل دشت و سبزی این رنگ زرد را ساختن می کنند. برز مرغ تنها ثمر غیر گیاهیِ دارای کاروتنوئید است. ۸. انزجار

دانشمندان مقیاسی با عنوان «متمایز بیزاری از بوی بدن (BODS)» طراحی کرده اند. این مقیاس تاحدی منعکس کنندهٔ آگاهی ما از آسیب پذیری دربرابر بلای ناگهانی هاست. فراموش نکنید که بوی محلول غلیظ قندی دارویی پهلو اثرِ بیماری تغییر می بطی ء و جذابیتِ آن برای زنان کاهش می یابد. ۹. رایحه و طعم های متفاوت

افراد مختلف باکتری های متفاوتی تو زیرِبغل و دیگر نواحی بدن خویشتن دارند. این باکتری های متفاوت بو های متفاوتی (مانند بوی ترشی، گوشت، پیاز خواه بذر مرغ گندیده) خلق می کنند. ۱۰. خوشبو کننده ها

خوشبو کننده ها به قانون های مختلفی عمل می کنند: باکتری ها را می کشند، بوی نا ستوده را با عطر می پوشانند یا تولید عرق را کاهش می دهند. داخل ادامه بخوانید: از بین بازی کردن بوی زشت بدن با ۱۰ روش ساده شوهردار

مقاله صوتی

مدت ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه قالب فایل MP3 گوینده مژگان اصغری حجم ۴۹ مگابایت تعداد فایل ۱۰ فایل صوتیمجموعه صوتی علائم، پیشگیری و درمان بیماری ها



سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9،000 تومان مشاهده مقاله صوتی