مجله اینترنتی پاسبون

اپل در مرداد ماه سال جاری، فورتنایت را به دلیل نهضت هایی که با اپیک گیمز داشت از اپ استور حذف کرد؛ ماجرا زمانی نخست شد که اپیک گیمز برای پرداخت نکردن اجرت ۳۰ درصدی اپل، از درگاه پرداخت خود درون ورزش فورتنایت استعمال کرد و به نوعی قوانین اپل را دور زد، اپل همچنین بخاطر کینه توزی فورتنایت را از اپ استور کنار گذاشت و در بیانیه ای علت این امر را نقض قوانین فروشگاه خود از سوی اپیک گیمز اعلام کرد.

در آگوست (مرداد) سال ساری همچنین اپیک گیمز بعد از حذف فورتنایت از اپ استور در اقدامی که به نظر می رسید از قبل برنامه ریزی شده بود با طرح دادخواست و کمپین مطبوعاتی علیه اپل، این مشارکت را به رفتارهای نقیض رقابتی مستنطق کرد. حال به گفته ی خبرگزاری BBC، اپیک گیمز بخاطر اسلوب یابی دوباره به پلتفرم اپل اراده دارد با استفاده از سرویس بازی ابری انویدیا «Geforce Now» فورتنایت را مکرر به iOS برگرداند.

گفته می شود، انویدیا نسخه ای از سرو بازی ابری GeForce Now را توسعه داده است که تو مرورگر سافاری (Safari) در iOS و iPadOS کار می درنگ و به دیدن می رسد فورتنایت عنوان حقیقی این پلتفرم بخاطر دستگاه های اپل باشد تا بتواند جای تهی بازی حذف شده در اپ استور را پُر درنگ.

مصرف از سرو استریم جدید به اپیک گیمز اذن می دهد تا ممنوعیت اپل را به نوعی دور بزند. بدین ترتیب دارندگان آیفون و آیپد ازطریق اشتراک محور ی رایگان GeForce Now قادر به اجرای فورتنایت عاری پرداخت هزینه ای خواهند بود؛ اگرچه انویدیا استفاده ی رایگان از این سرویس را به مدت زمان یک ساعت محدود کرده است.مقاله های مرتبط:میل فراوان اپل از معامله مک های مبتنی به خشکی امدن اپل سیلیکون

پیش تر، سایر سرو های استریم ورزش مثل گوگل استدیا و مایکروسافت ایکس کلاد و سرویس جدید آمازون لونا، برنامه هایی را برای دسترسی بوسیله کاربران iOS ازطریق مرورگر سافاری نمایش داده اند؛ اما فورتنایت تو هیچ یک از این سرو ها دردسترس نیست؛ بدین تزیین از سرویس جدید انویدیا به نشانی عزب طرز ورزش کردن فورتنایت در آیفون یا آیپد یاد می شود.

انویدیا هنوز به صورت رسمی نشر سرو جدید را برای سیستم عامل iOS اعلام نکرده است؛ ولی انتظار می رود این کار را قبل از تعطیلات زمستانی عمل دهد؛ پیش تر، سرویس استریم انویدیا برای کاربران مک دردسترس وجود.

پس از آن که قاضی کالیفرنیا التماس «اپیک گیمز» را مبنی بر عرضه ی مکرر ی فورتنایت تو فروشگاه اپ استور را رد کرد، پرونده ی قضایی بین اپل و اپیک گیمز قرار است تو ماه مه (اردیبهشت) سال آینده دنباله نمودار بطی ء.بیشتر بخوانید:گوگل ویژگی زمانبندی پیام در اپلیکیشن Messages را آزمایش می کنداولین نتایج جاهل رسمی از تراش A14X؛ قلب تپنده ی مک های آیندهدوربین فوق فراخ آیفون ۱۳ پیشرفت چشم گیری خواهد داشتپیش عرضه لینک در پیام رسان ها ممکن است اطلاعات کاربران را معلوم کنداپل ۶ بدافزار مک را که از اسکن های امنیتی عبور کرده بودند، از دسترس بیرون کرد
  • ۹۹/۰۸/۱۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی