مجله اینترنتی پاسبون

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

تعدادی از شریک ها غصه اکنون مبتلا ساخت هواگردهای خودران عمودپرواز همانند ایرتاکسیِ اوبر هستند؛ اما این فناوری برای ورود بوسیله کود ی عملیاتی هنوز به پیشرفت های زیادی نیاز دارد. بااین حال، دیروز مشارکت اسکایریس نوعی فناوری معرفی کردن کرد که مقدور است مسیر طراحی و پیدایش هواگردهای خودران را هموارتر کند. این شریک دستاوردی رونمایی کرد که بنابر ادعای خودش، اولین تصعید کاملا خودکار هلی کوپتر تجاری دارای مجوز اداره ی هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) است.

آنچه باعث تمایز دستاورد اسکایریس با دیگر پروژه های عمودپرواز خودران می شود، این است که فناوری این همکاری بوسیله جای ساخت محصولی کاملا جدید، با هدف افزود ه شدن به هواگردهای کنونی طراحی شده است. سامانه ی خودران اسکایریس از فلایت استک (Flight Stack) خواه کلکسیون الگوریتم های هدایت و ناوبری و کنترل سفارشی این انبازی غلبه می گیرد که دربردارنده ی کلکسیون ابزارهایی طراحی شده برای سازگاری با هلی کوپتر سبک نمونه روبینسون آر۴۴ است.

فلایت استک اسکایریس دربرگیرنده کنترل های پروازی است که امکان تصعید کاملا خودران یا خودکارسازی جنبه هایی از سفر را فراهم می درنگ. این شریک شدن فناوری اش را به کروزکنترل خواه سامانه ی بازدارنده ی سرعت درون خودروها تشبیه می نرم. سامانه ی خودران اسکایریس با دسته ای از حسگرهایی ترکیب شده است که هلی کوپتر را در ارتباط با دیگر داده های پرواز هدایت و تثبیت می کنند. در این سامانه، لایه ای حفاظتی افزودن وجود دارد که به خشکی امدن تکان هواگرد نظارت می بطی ء و به اختصاص از انجام اعمالی جلوگیری می کند که ممکن است از استانداردهای ایمنی فراتر جوی.



افزون براین، فلایت استک شامل لایه ی حسگری روی زمین است که شرکت سازنده آن ها را «سکوهای فرود هوشمند» می نامد. این لایه ها معلومات اضافی نظیر شرایط محیط و شرایط باد و اطلاعات مربوط به هرگونه جسم تو حال پرواز همانند پرندگان یا پهپادها تو محدوده ی گرداگرد را دراختیار مایه ی نقلیه فراغت می دهند. کامل این سامانه ها بوسیله نحوی طراحی شده اند که با شبکه های اداره ی هوانوردی فدرال آمریکا ادغام شوند و به منظور نظارت بر مسیرهای پرواز و پشته و دیگر داده های حیاتی مشابه، مفروضات لازم را به سامانه های کنترل ترافیک مخابره کنند.

با وجود آزمایشی که اسکایریس روز گذشته رونمایی کرد، این همدستی اطلاعات بیشتری درباره ی به کارگیری گسترده زیرفون سامانه هایش ارائه نداد. بااین حال، اگر فناوری اسکایریس بتواند پشتیبانی بیشتری از سازندگان کنونی هلی کوپتر اخذ کند، مسیر پیش رو برای افزوده شدن قابلیت های خودران به هواگردهای در حال فعالیت هموارتر خواهد شد و دیگر بوسیله مدل سازی و ساخت وسایل نقلیه ی کاملا جدید نیازی نخواهد حیات.بیشتر بخوانید:اولین محصول مشترک استون مارتین و ایرباس سال ۲۰۲۰ رونمایی می شودپژوهشگران چینی درحال ساخت یک هلیکوپتر برقی هستندهواپیمای خودران DHL پارسلکوپتر، با موفقیت آزمایش شدعکس برداری از طوفان بزرگ شن داخل هلیکوپترفلایر کیتی هاوک، هواگرد طولانی برقی لری پیج آماده تولید شد
همشهری آنلاین- ماجرای مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران همچنان دنباله دارد و هر روز کنار پیچیدگی این موضوع افزوده می شود. ویلموتس که تو مدت کم حضورش تو فوتبال ایران دریافتی بالایی داشته همچنان حاضر به فسخ قرارداد با فدراسیون نیست.

اخیرا ادعای همسر ویلموتس مبنی بر ستاندن غرامت هفت میلیون و هشتصد هزار یورویی باعث شد تا نمایندگان مجلس این وعده منتظر دریافت و معاینه قرارداد ویلموتس شوند تا بالاخره جزییات نه چندان تیره این قرارداد چندبندی بی پرده شود. جمشید جعفرپور رییس کمیسون فرهنگی مجتمع امروز اعلام کرده قرارداد ویلموتس بوسیله جماعت فصیح و آنها منتظرند تا ترجمه این قرارداد در اصالت آنها قرار بگیرد. 

باید رویت تاج که پیش از این فراهم به حضور داخل مجلس و پاسخگویی درون موافق  نمایندگان باشگاه نشده وجود این وعده بوسیله کانون خواهد رفت تا مورد قرارداد وزین ویلموتس و غرامت سنگین تری که مربی بلژیکی مدعی شده پاسخگو باشد یا خیر. تاج پیش از این داخل برنامه «ورزش و مردم»داخل پاسخ بوسیله سوال پیمان یوسفی درباره چرایی اینکه تا کنون به مجلس نرفته عنوان کرده بود «غلام همین توضیحاتی که به مردم می دهم را نمایندگان باشگاه بی قراری می توانند گوش دهند!»
بسیاری از ما امکان پذیر است کتاب قرائت کردن را خویش داشته باشیم و تصمیم بگیریم تاریخچه خوانی را نخست کنیم؛ اما در ایفا نتوانیم به برنامه ای منسجم بخاطر ادامه برسیم. اهدافی ازجمله افزایش آگاهی، بهبود احاطه ها، نمو بیشتر و حتی آرامش روانی امکان پذیر است ما را وادار بوسیله قرائت کردن کتاب کند؛ اما استمرار در قرائت کردن کتاب و ایجاد الگوی ثابت بخاطر تبدیل تاریخ خوانی به عادت مسئله ای است که بخاطر پیوستن بوسیله آن باید راه ها و تکنیک های مختلفی به حکم گرفت. درادامه به پنج گونه از مهم ترین آن ها رمز خواهیم کرد:۱. اهداف خویشتن از مطالعه را نمودار کنید

برای تبدیل مطالعه به عادت یا فرهنگ، پیش از هر چیزی باید هدف خود را شفاف کنید و این هدف باید بوسیله پیمانه ی کافی برای خودتان ارزشمند باشد. بخاطر مثال، به این فکر کنید که مطالعه ی مستمر چقدر می تواند به ابعاد مختلف زندگی معنوی، آکادمیک، شغلی و روابطتان کمک یواش. وقتی دلایل و مقاصد منطقی را برای این موضوع نمودار کنید، طبیعتاً علت ی بیشتری برای مطالعه و چسبیدگی به این اهداف خواهید داشت.

برخی افراد ممکن است خواندن ۱۵ کتاب را داخل سال به عنوان کمال مطلوب صبر دهند و فداکار دیگر قرائت کردن ۵ کتاب را. پس از اینکه اهداف خویشتن را فاش کردید، آن ها را به اهداف کوچک تری تبدیل کنید تا عملیاتی خیس شوند. بخاطر نمونه، برای خودتان نمایان کنید در هر هفته حداقل ۵۰ صفحه از یک کتاب را بخوانید و آن را در جایی ثبت کنید. این موضوع سبب ابداع می کند تا از رسیدن به اهداف کوتاه مدت و بلندمدت خود بیشتر لذت ببرید.۲. فهرستی از کتاب های مدنظرتان بخاطر هر ماه ایجاد کنید

پس از اینکه اهدافتان را تعیین کردید، به فهرستی نیاز دارید تا بتوانید آن ها را متعاقب کنید. بنابراین، باید پس از مشورت با دوستان و آشنایان، فهرستی از تاریخ های مدنظرتان را آماده کنید که قصد دارید در طول ماه خواه یک سال بخوانید. این فهرست از تاریخ ها به شما کمک می کند راحت پر حرارت روی اهدافتان تمرکز کنید. علاوه بر این، با دسته بندی کتاب ها تو مرزوبوم های مختلف، پس از مدتی مسبوق خواهید شد درکدام اساس ها تجسس ی بیشتر یا کمتری کرده اید.۳. حداقل ۱۵ تا ۲۰ صفحه داخل روز کتاب بخوانید

اگر به متعاقب خلق کردن برنامه ای مداوم برای مطالعه هستید، باید قرائت کردن روزانه ی چند صفحه از تاریخچه را برای خودتان اجباری کنید. حتی اگر سرتان به کارهای مختلفی در طول روز مشغول است و فرصت کمی دارید، حداقل معاینه ی ۱۵ تا ۲۰ ورقه کتاب را برای خودتان در دیدن بگیرید. این موضوع بوسیله شما کمک می کند روی هدف ارشد نم خود، یعنی مطالعه ی تعداد زیادی کتاب، بیشتر تمرکز کنید. علاوه بر این، پس از مدتی خواهید دیدن عادت به معاینه کمی از ریختگی زندگی شما خواهد شد.۴. از ابزارها و اپلیکیشن های انگیزشی استفاده کنید

برای داشتن روزی وری بیشتر داخل مطالعه از ابزارهای دیجیتالی استفاده کنید که بتوانید اندوه تمامی برنامه هایتان را درون آن دنبال کنید و غصه فضای رقابتی و اجتماعی وارسی برایتان خلق کردن شود. بخاطر مثال، اپلکیشین هایی مثل کتابچین علاوه براینکه دسترسی بوسیله صدها تاریخچه را فراهم می کند، امکاناتی دراختیار شما و دوستانتان می گذارد که به کمک آن می توانید بی قراری به اهداف تاریخ خوانی خویشتن برسید و غصه جایزه بگیرید و غصه با دیگر افراد اهل مطالعه رقابت کنید.۵. گروهی مطالعه کنید

شاید در گذشته مطالعه گروهی قدری دشوارتر از امروز بود؛ ولی امروزه با نمو فناوری و تجلی اپلیکیشن های معاینه ی تاریخ همچون کتابچین، می توانید برای خود شبکه ای از افراد و دوستانتان ایجاد کنید و از مطالعه گروهی کیف ببرید. این حساسیت که سایر دوستان یا آدم هم داخل حال مطالعه هستند، غصه برای شما ایجاد علت و هم چشمی می کند و هم دیگران را به محضر تو گروه های وارسی تاریخ تشویق خواهد کرد.

تا اینجا تأکید کردیم معیار مطالعه ی خود را از دید کمّی تاحدممکن اضافه دهید؛ اما فراموش نکنید تجسس ی همراه با تفکر اثربخشی متجاوز بیشتری درمقایسه با خواندن بدون توجه دارد. ما تاریخ ها را می خوانیم تا با محل و نگاه انسان های دیگر به دنیا و تجربه ی آن ها آشنا شویم. گاهی ممکن است این نگرش ها درست باشد و گاهی همچنین غلط؛ اما آنچه بیشتر از همه جلال دارد، افزایش آگاهی درنتیجه ی مطالعه است که می تواند اثرهای مثبتی بر زندگی و روابط اجتماعی شما بگذارد.

همان طورکه داخل کشش یادداشت هم رمز کردیم، بخاطر خواندن کتاب های بیشتر می توانید از اپلیکیشن هایی مشابه کتابچین استفاده کنید. نکته ی خلاقانه در این اپلیکیشن طراحی رقابتی با عنوان «ماراتن تاریخ خوانی» است که هر کاربر اهل وارسی ای را برای کسب امتیازهای بیشتر و شرکت در مشق ای با جوایز متنوع احضار خواهد کرد. با این روش، علاوه پهلو اینکه کتاب بیشتری می خوانید، از استاندارد و آمار مطالعه خویشتن به صورت کنجکاو مخبر و وارد رقابت جذابی به شهرت ماراتن کتابچین همچنین خواهید شد. اگر تا شب یلدا بتوانید امتیاز کافی در ماراتن کتابچین کسب کنید، از جوایز مادون روزی مند خواهید شد:رتبه های اول تا سوم نفری ۱۰۰ هزارتومان حیثیت کتابچینی بدون قرعه کشیسه نفر با قرعه کشی نفری ۱۰۰ هزاره تومان شرف کتابچینی 

تعلق مندان می توانند اپلیکیشن کتابچین را اخذ و در ماراتن کتابخوانی سایت کتابچین به آدرس www.ketabchin.com شرکت کنند.بیشتر بخوانید:فروش تلویزیون جدید ال جی یا مرمت تلویزیون؟بهترین امتحان ی خرید با اپلیکیشن یونیدراه حل جستن زوم برای جذب مخاطب با ویدیو مارکتینگسفارش پیتزا از فست فود زیتون چه مزیتی داردخرید و اجاره آپارتمان درون سعادت آباد با املاک دلتا
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سیدقاسم موسوی قهار، مداح، قاری و مناجات خوانی که آدم ایران، صدای او را سال ها از رادیو و تلویزیون شنیده بودند و علاوه پیاده شدن دعای فرج محضر صاحب الامر (عج)، نوای گرمش را در سحرهای ماه خجسته رمضان به یاد داشتند، شامگاه دیشب داخل سن ۷۱ سالگی به بخشش ایزدی منضمات.

موسوی قهار که مدت ها از سرطان خرخره رنج می برد، پس از عفونت داخل مجرای تنفسی در بیمارستان امیراعلم تهران بستری شد و تو حالی که خانواده او درصدد حل مشکلات مالی بخاطر تأمین مخارج بیمارستانی بودند، دار فانی را وداع گفت. اینجا و اینجا را ببینید.

موسوی قهار، پس از اجل سیدجواد ذبیحی که بهترین مناجات خوان رادیو ایران در سال های پیش از تنش بود، بوسیله رادیو راه یافت و به بهترین دعاخوان و ورد خوان صداوسیمای جمهوری اسلامی تبدیل شد.

او تمام ادعیه روزهای هفته، ایام ماه مبارک رمضان، ابوحمزه ثمالی، دعای سحر و زیارات و دعاهای متنوع را خوانده و در طول چند دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی از رسانه ملی پخش شده وجود.

موسوی قهار، درون زمره بهترین قاریان ایرانی و مداحان و ذاکران حسینی غصه وجود و مجالس ترحیم و محافل و هیأت های مذهبی گوناگونی را تو سراسر ایران اداره می کرد. او همچنین بارها تو کشورهای دیگر بوسیله کلمه های فارسی و عربی به اجرای برنامه پرداخته بود که ایرانیان مقیم اروپا و آمریکا، خاطرات فراوانی از مداحی های او تو وصف مولای متقیان علی علیه السلام دارند.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، با فرا فرود امدن فصل سرما و بارندگی ها تقریباً عزل برداشت زعفران تمام شده و با نگاهی بوسیله آمار خرید زعفران در سبزوار (استان خراسان رضوی) توسط شریک تعاونی خوش نشین می توان بوسیله سادگی دریافت که تاکنون کشاورزان تقریباً حدود ۲ درصد زعفران خودشان را در این منطقه تحویل این شرکت داده اند در حالی که نرخ آن از بازار نیز بیشتر است ولی چرا کشاورزان از خرید تضمینی استقبال نکردند.

منصور برغمدی، مدیر جهاد کشت سبزوار گفت: با توجه به اینکه میانگین برداشت از هر هکتار کاشت زعفران در این شهرستان ۴.۵ کیلوگرم بوده و نسبت به پارینه ۱۵ درصد افزایش دارد، پیش دماغ می کنیم داخل سال جاری هفت قد زعفران در سبزوار برداشت شود.

وی با تقریر اینکه اقلیم مفت منطقه، کمتر آب طلبی محصول زعفران و سودآوری آن باعث شده تا رغبت کشاورزان به کشاورزی این علیه افزایش یابد، افزود: حدود ۸۰ درصد زعفران این شهرستان داخل بسرنوشت شوم دچار کردن ششتمد تولید می شود.

مدیر جهاد زراعت سبزوار تو رابطه با فروش کم زعفران کاران به همدستی تعاونی روستایی، گفت: برداشت زعفران تو سبزوار نسبت به تربت حیدریه که تاکنون جگر عضو و تو نیشابور دو تن تحویل شرکت های تعاونی خوش نشین داده اند قدری پشت نم است و برخی از کشاورزان داخل حال خشک کردن محصول خودشان هستند. خرید ۳۵۰ کیلوگرم زعفران

وی با اشاره به اینکه برخی دیگر از کشاورزان همچنین منتظر هستند تا اوضاع قیمت خرید درون بازار بهتر شود، تکثیر کرد: با آغاز خرید زعفران توسط شرکت های تعاونی روستایی که برای امان از کشاورزان انجام شد و باعث شده است تا قیمت آن در بازار زیادتر شود، تاکنون حدود ۳۵۰ کیلوگرم زعفران توسط همکاری های تعاونی خوش نشین از کشاورزان تو سبزوار خریداری شده و در حال حاضر در اوج فروش هستند.

برغمدی با ابراز اینکه تعداد دیگری از کشاورزان به دلیل پرداخت هزینه های کارگری و نفقه هایی که دارند نمی توانند تا زمان صیقل بیع تضمینی که دوره صیقل پول کامل آن معمولاً چند ماهه است فراغت کنند زعفران خودشان را با حدود دو میلیون تومان تحت نرخ خرید تضمینی به قیافه نقدی و باقیمت پایین تر در بازار به تجار و دلالان می فروشند.

وی با رمز بوسیله اینکه برای انجام آزمایش های تست اولیه زعفران به دنبال بسته شدن قرارداد با دانشگاه آزاد سبزوار هستیم تا از زمان ارسال زعفران بوسیله آزمایشگاه های مشهد کاسته شود، افزود: چنانچه تاکنون بیع حمایتی اقبال نبود ارج خرید زعفران بوسیله زیر پنج میلیون تومان روان بود.

در همین ربط امرالله شمس، رئیس دایره تعاون خوش نشین سبزوار نیز با اشاره به اینکه این باهم اتحاد کردن تعاونی وظیفه فروش زعفران حمایتی کشاورزان را از پنج شهرستان خوشاب، سبزوار، جوین، جغتای، داورزن را پهلو عهده دارد، گفت: تاکنون حدود ۳۵۰ کیلوگرم زعفران از کشاورزان زعفران امر خریداری شده و نرخ خرید تضمینی آن از هشت میلیون و ۲۰۰ هزاره تومان با توجه به سنخ و چونی زعفران تا ۱۰ میلیون تومان تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزانی که درون ابتدای معامله تضمینی که از ۱۸ آبان شروع شده و تا ۳۰ آذر دنباله دارد و محصولشان را تحویل داده اند ۲۰ درصد پول زعفران خودشان را گرفته اند، افزود: با توجه به اعتباری که دولت بخاطر خرید این علیه گلچین کرده است بقیه پول خرید زعفران کشاورزان صیقل خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه ممکن است برخی افراد از ته رنگ و اسانس بدلی در فروش زعفران استفاده کرده باشند و باید قبل از معامله حتماً تو آزمایشگاه تست شوند، افزود: برای فروش تضمینی باید زعفران تحویلی ثمر سال جاری باشد و فروشنده فقط کشاورز باشد و حق خریداری زعفران از دلالان و شفیع گران را نداریم. اگر نیازی ندارید محصولتان را نفروشید

شمس با توصیه به کشاورزانی که در حالی حاضر نیازی به فروش محصولشان ندارند و حدس می زنند تا گران تر شود، گفت: به اندازه نیاز خودشان زعفران بفروشید شاید درون روزهای آتی مقدار زعفران بهتر شود و وظیفه ما تنظیم بازار است و خرید همگی دشت موجود در بازار به خشکی امدن عهده ما محو.

وی با تأکید بر اینکه ورود دولت برای خرید تضمینی محصولات زراعت بخاطر زنهار از تولیدکنندگان است افزود: برخی از دلالان در زمان برداشت دشت با سوءاستفاده باقیمت های پایین محصولات کشاورزی را خریداری می کنند و بعد از فصل برداشت باقیمت بالایی به استعمال کنندگان می فروشند.

مهتر اداره تعاونی روستایی سبزوار در رابطه با اینکه چرا در طاس منطقه سبزوار فقط راه اندازی تعاونی این شهرستان حلال به خریداری شده و بقیه همدستی های تعاونی خوش نشین نمی توانند فروش تضمینی ادا بدهند، بیان کرد: این تصمیم گیری توسط سازمان جهاد کشت بوده و یکی از دلایل آن را شاید بتوان شرایط نگهداری محصول خریداری شده و تأمین ایمنی اقرار کرد. فروش حدود دو درصد زعفران تولیدی

تو حالی که پیش بینی برداشت هفت عضو زعفران در سبزوار، دونیم تن در خوشاب، کاشت ۱۶۳ هکتار زعفران در جوین و پیش بینی تولید پنج هزار کیلوگرم زعفران خشک در جغتای توسط مسئولان بیان شده است به سادگی می توان دریافت مشارکت تعاونی روستایی سبزوار داخل حدود دو درصد زعفران تولیدی منطقه را توانسته خریداری بطی ء و بقیه آن یا مشت دلالان و تجار است و خواه دست کشاورزان که هنوز بوسیله فروش نرفته است.

 اما توجه به برداشت ۴۴ کالبد زعفران خشک در تربت حیدریه و برداشت زیاد از ۲۰ قامت در نیشابور آمارهای خریداری شده توسط انبازی های تعاونی خوش نشین در این دو شهرستان نیز بیان کننده این موضوع است که دلالان بیشتر فعال بوده و کشاورزان اندک رغبت بوسیله فروش دشت خودشان بوسیله شرکت های تعاونی خوش نشین داشته اند، علی رغم اینکه قیمت معامله آن بالاتر از راسته بوده است.

و تو نهایت می توان نتیجه گرفت دخول دولت بوسیله این حوزه فقط برای انتظام قیمت زعفران خریداری شده بوده و از کاهش شدید ارج این طلای سرخ تو میدان تا حدودی توانسته کم درنگ و این شفیع گرانبها هستند که تعیین کنند ارج بازپسین محصول هستند.

ولی در آخر با توجه به تغییرات دلار در عارض ادامه صادرات این محصول می توان خراج گرفت تو روزهای آینده تماشاگر افزایش بها زعفران خواهیم بود.
بوسیله گزارش همشهری آنلاین، تقریبا از ۲۵ آبان، رسانه های فارسی واژه خارج از کشور شروع بوسیله ارائه آمار کشته ها و مجروحان حوادث مرتبط با اعتراضات مربوط بوسیله گرانی بنزین کردند. از آن تاریخچه تا کنون، مقامات مسئول کشور درباره خسارات متنوع ناشی از نزاع ها و به آتش کشیدن ها گزارشاتی ارائه کرده اند. آنها در خصوص کشته شدن تعدادی از ماموران کنترل زیبایی خبر دادند. تا اینکه از این گفتند که چندی از افراد از دنبال تیر زده اند. اما عدد کشته ها و زخمی ها منتشر نشده است.   حاکم سپاه تهران: برخی افراد ما از تعاقب تیر خورده اند | حساب کشته های تعرض از کشته های آشوب جداست

این موضوع باعث اعتراضاتی تو کشور شده است. از جمله محمود صادقی نمایند تهران درون یک توئیت نوشت  اگر مراجع ذی تماس آمار دقیق کشته شدگان، مجروحان و دستگیر شدگان را اخبار نکنند، نمایندگان مجلس آمارهای مستند به گزارش های مردمی را منتشر خواهند کرد. هشدار صادقی تو مورد اعلام آمار کنجکاو کشته شدگان

پروانه سلحشوری نیز در تعرض به فرمان در خلال یک مصاحبه درباره این که آمارهای افراد برده شده و یا جان باخته بسیار با یکدیگر اختلاف دارد، گفت: قصوری که درون این زمینه رخ می دهد لیس شناسایی رسانی دقیق است، غلام به شخصه تلویزیون نگاه نمی کنم اما گفته می شود اطلاع دادن به شدت یک سویه است که همین امر انسان را به سمت منابع دیگری سوق می دهد، آن حزن منابعی که مشخص نیست صحت اخباری که بیان می کنند درون چه حدی است. سلحشوری: نوجوان غصه بین جان باختگان هست | آدم سرخورده اند

محمد رضا عارف رئیس فراکسیون امید حلقه نیز در مصاحبه ای که ایلنا منتشر کرد اظهار داشت: حفظ کردن جان و مال شهروندان برای ما زیاد بنیانی و حیاتی است از نهادهای مسئول تقاضا دارم درباره اعتراضات اخیر و کشته شدن تعدادی از هموطنانمان با شفافیت شناسایی رسانی کنند و ابهاماتی که در این بن برای مردم بود دارد رک شود. عارف: ابهامات درباره تعداد کشته شدگان اعتراضات را رفع کنید

علی بختیار مهتر فراکسیون پاسخگوی کمیسیون همچنین به همین منوال اظهار کرد:  طولانی مسئولان باید بدانند که مردم نامحرم نیستند. امروز اگر از معارفه رسانی رسمی درباره تعداد کشته شدگان و افرادی که در نا آرامی های اخیر دستگیر شده اند، حاشا کنیم، رسانه های معاند داده ها غلط تو جوانمردی مردم قرار می دهند. التماس یک پاسبان برای اطلاع دادن آمار باریک بین کشته شدگان اعتراضات

به رغم این اظهارات اما آمار منتشر نشده است. درون چنین شرایطی رسانه های خارجی بوسیله بیان آمار می پردازند. مثلا وقتی که آنها اعلام کردند ۳۰۰ نفر کشته شده اند، دادستان کل کشور آن را تکذیب کرد و گفت؛ اجنبی ها دسترسی به اطلاعات ندارند و به همین دلیل آمار آنها اعتبار ندارد. نفوذ کردن دادستان کل کشور به آمار ۳۰۰ کشته و ۷ هزار بازداشتی در اعتراضات بنزینی

اما این اظهارات دادستان کل کشور و نظرهایی مثل به این مانع از اعلام آمار از لفظ سازمان ها و رسانه های خارجی یا فارسی تعبیر بیرون از کشور نمی شود. مثلا اخیرا راه اندازی عفو بین الملل رقم کشته شدگان را ۲۰۸ نفر اطلاع دادن کرد. احتمالا مجددا مسئولان مربوطه خواهند گفت این آمار باریک بین تراشیدن همانطور که جمال عرف، دستیار سیاسی امنیتی وزارت کشور داخل کتاب دهم آذر گفت: جمع بندی برای آمار کشته شده ها هنوز اجرا نشده و آمار خارجی ها هم معتبر محو. تشریح دفتر دستیار سیاسی وزیر کشور درون واکنش بوسیله اشاعه یک اطلاع بنزینی

بدیهی است که موسسه عفو بین الملل و دیگر سازمان های خارجی، همانطور که دادستان کل سرزمین گفته بود، دسترسی بوسیله اطلاعات و آمار دقیق ندارد ولی بوسیله هر حال آمار می دهد و تا وقتی که یک فطرت رسمی آمار رسمی ندهد این آمارها مدام با کم و بسیار شدن عدد کشته شده ها منتشر می شود.

معاون سیاسی وزارت قلمرو ۹ آذر گفته وجود که دادستانی فراغت است پهلو بنیاد آمار سازمان پزشکی قانونی، آمار کنجکاو کشته شده ها را اعلام یواش. فایده وزارت ملک به آمارهای بین المللی درباره قربانیان حوادث بنزینی

این اتفاق هنوز رخ نداده است و از این روی باید عاشق حیات تا باز هم رسانه ها و سازمان های خارج از کشور، آمارهای متاخر اعلام کنند.
واقعا امکان پذیر است کامل زندگی ما تنها داخل مانند سازی رایانه ای ایفا شده باشد؟ این پرسشی است که بارها و بارها اندیشمندان و فلاسفه مطرح کرده اند؛ ولی این بار دو تن از استادان دانشگاه کارولینای شمالی داخل کنفرانس تجاری Cucalorus Connect درباره ی آن بحث کرده اند. پروفسور جولین کیث و کارگر گوین احتمال حضرت ما را درون دنیایی کامپیوتری نظیر فیلم ماتریکس بررسی کرده اند؛ دنیایی که ممکن است حتی خودمان از بود آن نخست نباشیم.

کیث محاجه های خود را با ذکر این واقعیت آغاز می کند:تمام درک و دریافت ما از جهان از کانال عدد رخساره می گیرد؛ عضوی سه گانه کیلوگرمی متشکل از مقادیری چربی و پروتئین و آب نمک که بوسیله گونه ای مدارکشی شده است که بتواند ادراک فعلی ما را از واقعیت تولید نرم.»

حواس ما به مثاب واسطه هایی هستند که ورودی های داده را برایمان فراهم می آورند؛ با این حال، همین حواس نیز دسترسی محدودی به فضای خارج از جمجمه ی ما دارند. کیث می گوید:سررشته تان فقط محدوده ی کوچکی از طیف الکترومغناطیسی را می بیند و شما از پاره بنیانی ی آن بی شناسایی هستید.

با این همه، کیث متقی است این موضوع چندان بی قراری ردی نیست؛ چراکه اگر صبر بود مردم با تمام آنچه داخل گیتی سیلان دارد، داخل تعامل باشد، عملا درون جای خود بی آب می شد. او می گوید بیولوژی درواقع نوعی رابط کاربری اختصاص دراختیارمان قرار داده تا بتوانیم بسیار ساده سازی شده با محیط پرگیر تعامل کنیم.



دکتر جولیان کیث

رابط کاربری گفته شده همان ذهن ما است که به رخ پیوسته تجربه ی ما را از دیدن رنگ ها و شنیدن صوت ها خلق می درنگ. ذهن پیوسته نمونه ما را از واقعیت به روزرسانی و با آن تعامل می بطی ء. می توان گفت درواقع، حافظه نوعی ماتریکس درونی است. ما با دستیار این رابط کاربری با فضا پیرامون خود تعامل می کنیم؛ بی آنکه عملا بدانیم چیزی فراتر از آنچه تجربه می کنیم، در جهان خارج وجود دارد.درواقع، ذهن نوعی ماتریکس خفیه است

کیث می گوید:این بیولوژی یک ایراد دارد و آن این است که سیستم عامل اولیه ی نصب شده روی ذهن ما پیش تر برای جهانی مدل سازی شده است که دیگر وجود خارجی ندارد. جهیز بیولوژیکی درون ساخت مفاهیم متجاوز کُند عمل می کند؛ درحالی که فرگشت های فرهنگی با سرعتی چندبرابری در حال وقوع هستند.

این موضوع ما را دربرابر فناوری و الگوریتم های به کاررفته در آن آسیب پذیر می کند. کیث می افزاید:چطور می قابلیت ذهن مجهز به دو کره ی چشم و دو گوش را هک کرد؟ کافی است به آن چیزی را علامت دهید که توجهش را جلب می کند؛ مانند شیئی رنگی و افتابی. پس ازآن بخاطر آن پاداش اجتماعی در رویت بگیرید. دراین زمینه، هیچ چیز نمی تواند مانند توجه انفراد دیگر مؤثر باشد.



دکتر جولیان کیث، استاد دانشگاه کارولینای شمالی، درون حال توضیح بیولوژی عدد آدم

گرفتن پاداش رسوخ دوپامین را تو عدد به قفا خواهد داشت و درنتیجه، به شما احساس خوشایندی دست خواهد عدالت. مصرف موادی مانند هروئین، کراک، کوکائین، کیک شکلاتی یا حتی لبخند نیز می تواند چنین اثری ایجاد نرم و شما را بوسیله اجرا مجدد ی آن عمل تشویق خواهد کرد. با این حال، اعتیاد زمانی آغاز می شود که آزادسازی دوپامین در برنامه ی زمانی متناوب و با پاسخ متغیر روی دهد. مسلما نمی استعداد هر دفعه با مبلغ انداختن داخل دستگاه نصیب و قسمت آزمایی انتظار برنده شدن را داشت. به طور مشابه، تمامی پست های شما تو فیسبوک با خیل عظیم لایک های مخاطبان مواجه نخواهد شد و شاید ابد آن قدر خو ش اقبال نباشید که ویدئو سرگرم کننده ی مناسبی دردسترستان صبر گیرد تا بتوانید از آن کیف ببرید. کیث درادامه صحبت هایش می گوید: شریک شدن هایی نظیر آمازون، گوگل و فیسبوک مدام داده های شما را جمع آوری می کنند و تنها دربرابر انواع مشخصی از محرک ها حساسیت نشان می دهند؛ اما آنچه می خواهند این است: کلیک.

این ابزارها با خیره کردن شما به صفحه های گوشی، درحقیقت نوعی «حالت خلسه ی پیش فرض» جدید را خلق می کنند. درحالی که کیث از علم ذهن سخن می گوید، همکارش، مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش گوین، مسبوق حوزه ای نظری تیز می شود. گوین می گوید:ممکن است واقعا داخل شبیه سازی کامپیوتری زندگی کنیم. من تنها کسی نیستم چنین نظریه دارد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، نیز گفته است که احتمال نبود ما در مثل سازی کامپیوتری، تنها یک در میلیارد است.

استدلالی که ماسک بدان استناد می کند، از مقاله ای سرچشمه می گیرد که پیش زیرفون نیک باستروم، لله فلسفه ی دانشگاه آکسفورد، آن را نگاشته است. کارگر گوین پارسا است:او اعداد و ارقام را درکنار یکدیگر می گذارد و نتیجه می گیرد حدس متجاوز یدکی وجود دارد که در شبیه سازی رایانه ای حضور داشته باشیم.

فقط در نظر بگیرید بازی های ویدئویی امروزی درمقایسه با مقیاس های ۴۰ سال پیش به چه سطحی رسیده اند. ورزش های امروزی متجاوز حقیقی برنده بوسیله نظر می رسند؛ هرچند هنوز می توانیم امتیاز دهیم تنها در حال ورزش کردن هستیم. مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش گوین این سئوال را مطرح می بطی ء: «این بازی ها ۴۰ سال بعد چگونه خواهند بود؟ ۵۰۰ سال بعد چطور؟ یا حتی ۵۰۰۰ سال بعد؟»بازی های کامپیوتری آینده آن قدر شبیه به واقعیت خواهند بود که دیگر نمی توانیم تضاد میان آن ها را تشخیص دهیم

باستروم استدلال می یواش بازی های کامپیوتری آینده آن قدر شبیه به واقعیت خواهند بود که دیگر نمی توانیم نفاق میان آن ها را نمره دهیم. آن ها چیزی قرین به دون های بدل رقم در سریال «پیش تازان هوا» خواهند حیات و شخصیت های درون آن ها حتی ممکن است نتوانند تشخیص دهند در شبیه سازی به سر می برند. باستروم باور دارد واقعیاتی را ساختن خواهیم کرد که از واقعیت واقعی تشخیص ناپذیر خواهند بود. این موضوع اجتناب ناپذیر است.

حال استفسار این است: «چگونه می توان بوسیله محضر در این ماتریکس پی برد؟» کاری گوین پاسخ می دهد: پاسخ تو شناسایی باگ های این سیستم است؛ مثلا پدیده ی دژاوو می تواند یکی از این موارد باشد؛ استوار همان گونه که در فیلم ماتریکس همچنین می بینیم که شخصیت اصلی فیلم گذر مجدد گربه ای را از ورودی در تماشایی وجود و درنهایت، بااطلاع این خطا در سیستم شد. تجربیاتی مانند حساسیت ششم و ارواح و هم زمانی ها نیز می توانند نمونه های دیگری از این سنخ خطاهای سیستمی باشند. قوانین فیزیک در جهان ما بوسیله شکل بی سابقه وغریب با مجموعه ای از ثابت های اختصاص طراحی شده اند که امکان بود مبنی پهلو کربن را فراهم می آورد. لبه های این جهان کجاست؟



طبیب مفید گوین، لله دانشگاه کارولینای شمالی، می گوید امکان پذیر است عملا داخل ماتریکس زندگی کنیم.

یکی دیگر از شواهد موجود در تأیید این نظریه، خودِ فیزیک کوانتوم است؛ عرصه ای از فیزیک که درون آن، ناممکن ها ممکن می شوند و اشیائی در آنِ واحد می توانند داخل دو مکان حضور داشته باشند. ناگفته نماند اینشتین از این پدیده به عنوان «کنش های شبح وار از رویه دور» یاد می کرد.مقاله های مرتبط:دفاع دانشمند MIT از فرضیه ای که دنیا را بازی رایانه ای می داندآیا جهانی که در آن عمر می کنیم، یک دنیای قرین سازی شده رایانه ای است؟

موثر گوین این پرسش را مطرح می کند: «چرا ما خواه هرکس دیگری باید چنین شبیه سازی هایی را اجرا کرده باشیم؟» او می گوید:متصل تعداد بی شماری از این مثل سازی ها را اجرا می کنیم. اَبَرکامپیوترها از این مثل سازی ها بخاطر پیش دماغ های هواشناسی کاربرد می کنند و ما از متشابه سازی ها یکروز می گیریم تا محیط خود را بهتر بشناسیم و تغییرات لازم را اعمال کنیم. همچنین، از آن ها برای مطالعه ی فعالیت های بشر و درک چگونگی رشد جمعیت مصرف و به کمک آن ها بهترین راهکارها را شناسایی می کنیم. پس، این خودِ ما هستیم که این مثل سازی ها را ایفا می کنیم.

حال چنانچه صبر باشد بپذیریم در ماتریکس به سر می بریم، پس زندگی ما باید چگونه باشد؟ گوین بوسیله این پرسش این روش پاسخ می دهد:باید بوسیله اسلوب ای ارتکاب کنیم که گویی زندگی ما سرمشقی از هر آن چیزی است که امکان پذیر خواهد بود.بیشتر بخوانید:غفلت جهان از اتمام منابع جهانی عنصری که هرگز جایگزین نخواهد شدخطر شیوع جهانی بلای ناگهانی عفونی و حاضر بودن آمادگی کشورهای جهانآزمایش های تایید شبیه سازی جهان، می توانند باعث نابودی دنیا شوندواقعیت مجازی امکان محک اخراج کارمندان را مهیا می کندجهان ما چقدر بزرگ است؟
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از  وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ محمدرضا کلامی در نهمین نشست ویژه ستاد انتظام راسته با اشاره بوسیله اینکه سهمیه سوخت آژانس های اینترنتی که براساس مصوبه ستاد انتظام بازار پیمایش می شود بوسیله کارت های سوخت آن ها واریز خواهد شد گفت: سندیکا آژانس های تلفنی غصه بوسیله سازمان های استانی صنعتی و معدن و اتاق های اصناف مراجعه کنند و فهرست خودروهای دون پوشش را به مرکز ارسال کنند تا وزارت کشور و وزارت نفت نسبت به واریز سهمیه سوخت آن ها نیز اقدام کنند.

وی با پیش روی اینکه تا کنون معلومات ۲ میلیون وانت وهله معارفه شده است گفت: سهمیه عام برای این تعداد از وانت بارها، بوسیله زودی واریز خواهد شد ما هم فرض را پیاده شدن این می گذاریم که این تعداد محق به دریافت سهمیه هستند، ولی پس از تکمیل اطلاعات، سهمیه اختصاص یافته بوسیله وانت بارهایی که محق به گرفتن سهمیه نیستند، حذف خواهدشد.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار گفت: براساس مصوبه جدید ستادتنظیم بازار سهمیه قاصد های موتوری از ۱۰ لیتر به ۲۵ لیتر افزودن یافته است و ما پیگیر تکثیر این سهمیه هستیم، زیرا چندی از آن ها هم محموله وعده و غم حمل مسافر انجام می دهند که نیاز به وارسی کارشناسی بیشتری داخل این شالوده بود دارد.

وی با اشاره بوسیله اینکه ستاد انتظام راسته تلاش می کند اثرات غیر واقعی و تورمی و روانی اصلاح بها بنزین را بر ارج کالا و خدمات تو کشور کنترل یواش گفت: باید بپذیریم وقتی که بنزین افزایش قیمت دارد، یا ناخواه برقیمت بخشی از کالاها و خدمات تاثیرگذار است، اما نکته مهم این است که نصیب و قسمت پذیرفته است درون بخشی که سوخت اثر یمین بر حمل کالا و مسافر دارد با تخصیص سهمیه بنزین آن را مدیریت نرم.

کلامی افزود: مهم ترین اولویت که باید بر آن تاکید کرد این است که وزارت ملک به عنوان قوطی و وزارت نفت به عنوان مسئول اجرایی، باید سهمیه مرتبط با بسرنوشت شوم دچار کردن هایی را که به آن ها توسط ستاد تنظیم بازار تکلیف شده مطمئن و مطابق مصوبه تنظیم بازار سهمیه ها آن ها را اصلاح کنند. مصوبات ستاد تنظیم میدان لازم الاجرا است

سخنگوی ستاد تنظیم راسته با رمز به اینکه هر چقدر زمان عرضه سهمیه ها در رویت گرفته شده برای اقشار مختلف با تاخیر انجام شود، باعث افزایش ارزش غیر متعارف خواهد شد گفت: مصوبات ستاد تنظیم میدان لازم الاجرا است و ستاد به دنبال اجرایی شدن کندرو مصوبات خود در تعامل با دیگر مایه ها است.

کلامی با اشاره به مصوبات نهمین جلسه ویژه تنظیم بازار پافشاری کرد: خبرهای موردی که از استان ها درباره افزودن قیمت کالاها منعکس شده است، صحت ندارد و کالا به اندازه کافی در همگی کشو بود دارد.

وی درباره افزایش قیمت گوجه فرنگی در کشور گفت: افزایش قیمت گوجه فرنگی ربطی به مصالحه نرخ بنزین ندارد و ابد با تغییر فصل این مشکل پیش خواهد آمد، گوجه فرنگی کالایی است که به صورت گلخانه ای کشاورزی می شود و زمان کشاورزی آن هم متفاوت است.

کلامی ادامه داد: در بور بین آذر ماه و ابتدای دی ماه دستخوش این ایست هستیم و زمانی که گوجه فرنگی تولید شده در شهرهای جنوبی بوسیله بازار عرضه می شود نرخ کاهش می یابد.

وی افزود: از مهرماه تا خاتمه آبان ماه متجاوز از ۲۷۰ هزار تن گوجه فرنگی مازاد بازار برای حمایت از کشاورز از بازار جمع آوری شده است.

کلامی با رمز به اینکه اولویت با کاربرد درون است و داخل فصلی از برداشت که عرضه کمینه است و افزایش تولید نداریم صادرات کنترل و تربیت می شود افزود: تو نشست امروز ستاد تنظیم میدان به کمیته تعیین مقررات و صادرات ابلاغ شد که از اول دی امسال، صادرات گوجه فرنگی با مالیات خواهد وجود و این ابلاغیه از اول دی برازنده ارتکاب است.

کلامی گفت: هیئت قانونگذاری ها و تولید کنندگان لوازم خانگی اطلاع دادن کرده اند که کالا به پیمانه کافی در کشور وجود دارد و در حال حاضر با فترت کالا در بخش لوازم و شوهردار مواجه ایم و فروش نداریم بنابراین چنانچه تو سطح کشور واحدی صنفی با هر عنوانی، عدم ارائه یا تکثیر قیمت دارد، بوسیله سامانه ۱۲۴ و دیگر سامانه هایی که اعلام شکایت می پذیرند گزارش شود در سریع ترین زمان امکان پذیر جستجو خواهد شد. اضافه ۲۰ درصدی تخصیص گاز چیز ابکی

سخنگوی ستاد انتظام بازار با رمز به اضافه ۲۰ درصدی تخصیص مدفوع مایع گفت: مصوب شد تا شریک شدن ها سرگین مایع را در بخش خانوار توزیع کنند و برای کاهش فشار تقاضای تکثیر سوخت که امکان پذیر است در این مدخل هم معلول گذار باشد وزارت نفت را مکلف کرده ایم که ۲۰ درصد سهمیه گاز منی را در سطح ناحیه افزایش دهد که بوسیله گفته مسئولان وزارت نفت این امر عمل شده است.

وی گفت: شرکت های نخست مدفوع مایع اگر سرکشی در نمایش خواه ارائه بوسیله بها مصوب نداشته باشند با آن ها برخورد خواهد شد.
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از میزان، بر بن گزارش دایره اورژانس کشور، ۱۲۰۵ نفر بوسیله علت گازگرفتگی و مسمومیت با سرگین مونوکسید کربن (co) از نخست مهر تا ۳۰ آبان توسط اورژانسکشور گزارش شد که ۸۵۰ نفر بوسیله مراکز درمانی منتقل شدند، ۲۸۶ نفر درون محل حادثه علاج شدند و متاسفانه ۶۹ نفر همچنین به علت گازگرفتگی متورم کردند.

بیشترین مسمومیت با co به ترتیب در استان های تهران با ۲۴۱ نفر، فارس با ۱۱۴ نفر، آذربایجان خاوری با ۱۰۵ نفر و خراسان رضوی با ۱۰۰ نفر رخ داده است.

زیادترین فوتی یا مسمومیت با co نیز در استان های آذربایجان خاوری با ۱۰ نفر، اصفهان با ۱۰ نفر و فارس با ۹ نفر بوده است. روزنامه چهارگوشه ایران