مجله اینترنتی پاسبون

۱۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

حمله ی متاخر BLESA به دنبال تاثیر ازطریق فرایند یکدلی مجدد بلوتوث است که اغلب نادیده گرفته می شود. برضد آسیب پذیری های قبلی، نقص فنی در عملیات اتصال مجدد بلوتوث باعث اجرای حمله می شود.

میلیاردها گوشی هوشمند، تبلت، لپ تاپ و سایر وسیله های IoT داخل سراسر گیتی دراختیار کاربران هستند و همگی آن ها کند ادوات بلوتوث مشابهی دارند که تحقیقات نشان می دهد یک نقص فنی، آن ها را دربرابر برخی حملات آسیب پذیر کرده است.

حمله ی BLESA سرنام عبارت Bluetooth Low Energy Spoofing Attack است که آسیب پذیری دستگاه های دارای پروتکل Bluetooth Low Energy را تحت الشعاع قرار می دهد.

پروتکل Bluetooth Low Energy که با سرواژه ی BLE شناخته می شود، نسخه ی سبک لطافت از میزان واقعی بلوتوث است؛ البته با این تفاوت که درزمینه ی مصرف باتری بهینه سازی شده است تا غم زمان با حفظ اتصال بلوتوث داخل مصرف باتری همچنین نفع جویی نرم.

باتوجه به ویژگی بهینه سازی مصرف باتری در پروتکل BLE، بیشتر تولیدکنندگان قطعات در دهه ی گذشته از این پروتکل در دستگاه های خود استفاده می کردند و باعث شد تقریبا هر دستگاهی که دارای باتری باشد از این فناوری بهره مند شود.

باتوجه بوسیله استعمال ی وسیع از فناوری BLE، محققان امنیتی و دانشگاهیان یدکی درطول سال های گذشته روی کنف و آسیب پذیری این فناوری مطالعه کردند و تاکنون آسیب پذیری های فراوانی گزارش شده است.

با این حال، اکثریت قریب به اتفاق تحقیقات ایفا شده روی مسائل امنیتی BLE، تقریبا متمرکز بر فرایند اتصال و جفت شدن (Pairing) دو مایه بوده و بخش عظیمی از پروتکل BLE نادیده محزون شده است.



پروژه ی تحقیقاتی که داخل دانشگاه پردو (Purdue University) توسط یک تیم هفت نفره متشکل از دانشگاهیان انجام شد، تمرکز مطالعات را روی اندکی از پروتکل BLE معطوف کرد که نقش حیاتی داخل عملیات یومیه ی BLE ایفا می یواش و پیش از این کم نم مورد توجه تیم های تحقیقاتی فراغت خمود حیات.

تمرکز تحقیقات این پروژه، حول فرایند «اتصال مجدد» معطوف است. عزیمت از این فرایند، عملیاتی است که بعداز احراز هویت دو مایه BLE به عنوان کلاینت و ارباب به صورت مکرر ایفا می شود.

به عبارتی دیگر، اتصال مجدد یا Reconnection زمانی ارتکاب می شود که دو وسیله از محدوده ی یگانگی یکدیگر خارج می شوند و مجددا به محدوده ی یکدلی برمی گردند. معمولا در زمان وحدت مجدد، دو دستگاه BLE کلیدهای رمزنگاری یکدیگر را که درون زمان فرایند جفت شدن ردوبدل کرده بودند، مورد بازبینی قرار می دهند و همراهی مجدد برقرار می شود تا انتقال اطلاعات ازطریق BLE ادامه نمایان کند.

ولی تیم تحقیقاتی پردو می گوید مشخصات رسمی BLE فاقد داده ها دقیق برای وصف جزئی فرایند بازبینی کدرمزنگاری شده و یکدلی مجدد است. درنتیجه، دو بغرنج سیستمی، سیاق خویشتن را در وضع اجرای درنگ افزار BLE بازکرده اند. این دو شاق عبارت اند از:

۱- احراز هویت درزمان اتصال مجدد به جای اینکه الزامی باشد، اختیاری ادا می شود.

۲- ممکن است فرایند احراز هویت برای اتصال مجدد به طورکلی ارتکاب نشود، به خصوص اگر کاربر نتواند دستگاه را مجبور به احراز هویت درنگ.

حال این دو مشکل، طرز را بخاطر اجرای حمله ی بلوتوثی BLESA باز می کنند. درواقع، مهاجم از جنین ی احراز هویت بخاطر پیوند مجدد بین دو وسیله رد می شود و داده های جعلی با معلومات غلط به دستگاه BLE ارسال و کاربر را تهییج می یواش تصمیمات نادرستی بگیرد. بدین ترتیب، حمله ی بلوتوثی BLESA، دردسته حملات Spoofing (جعل) قرار می گیرد.

درادامه می توانید نسخه ی نمایشی حمله ی بلوتوثی BLESA را سیاحت کنید.



دانلود

متأسفانه، چندین پشته نرم افزاری BLE تحت تأثیر این آسیب پذیری قرار دارند.

با وجود اینکه مایه های زیادی دارای این آسیب پذیری هستند؛ اما خوشبختانه، این نقص فنی در همه ی پیاده سازی های اصلی روی دستگاه های BLE موفقیت آمیز نبوده است.

محققان دانشگاه پردو در گزارش خود عنوان کردند که چندین پشته درنگ افزاری را که بخاطر پشتیبانی از ارتباطات BLE داخل سیستم عامل های مختلف تک استفاده فراغت می گیرند، بادقت معاینه کرده اند. طبق یافته های محققان، فراز های نرم افزاری BlueZ (مورد مصرف بخاطر دستگاه های IoT برپایه ی لینوکس)، Flouride (مخصوص دستگاه های برپایه ی اندروید) و دستگاه های BLE مخصوص iOS همگی دربرابر حمله ی BLESA آسیب پذیر بودند؛ اما فراز ی یواش افزاری مایه های BLE ویندوزی درمقابل این حمله ایمن بودند.

تیم تحقیقاتی درون مقاله ی چاپ شده تو ماه گذشته چنین نوشت:تا تاریخچه ۲۲ جون سال ۲۰۲۰ میلادی، اپل باتوجه بوسیله شناسه ی امنیتی CVE-2020-9770 که درباره ی آسیب پذیری بلوتوث بوده، مشکل کند افزاری BLE را مرتفع کرده است؛ اما پیاده سازی BLE روی اندروید در دستگاه هایی که توسط تیم ما آزمایش شدند، همچنان آسیب پذیر بودند. برای مثال، دستگاه Google Pixel XL با سیستم عامل اندروید ۱۰ دربین دستگاه های آزمایش شده قرار داشته است.

همچنین، تیم BlueZ که توسعه ی دستگاه های IoT برپایه ی لینوکس را به عهده داری دارند، گفته است کدهای ناقصی را که باعث می شود راه برای اجرای حمله ی BLESA بازشود، حذف خواهند کرد و به جای آن ها کدهایی به کار می گیرند که فرایند اتصال مجدد BLE را با مداقه ارتکاب دهد تا دربرابر حمله ی BLESA ایمن شود.

متأسفانه، این عیب متخصص مثل سایر نقص های متخصص گذشته ی بلوتوث یک مشکل بزرگ نم دارد و آن ارائه ی پیشانی ی امنیتی برای طولانی وسیله های آسیب پذیر دربرابر حمله است. از یک سو، وسعت و تعداد متجاوز وسیله ها کار را دشوار می کند و ازسویی دیگر، برخی دستگاه ها هستند که بوسیله هیچ عنوان امکان دریافت وصله را ندارند.

برخی از تجهیزات IoT محدودشده که درطی یک دهه ی اخیر فروش رفته اند از قابلیت دریافت به روزرسانی پشتیبانی نمی کنند و مکانیزم بوسیله روزرسانی برای آن ها تمجید نشده است؛ بنابراین این دسته از تجهیزات برای همیشه بدون وصله امنیتی همیشگی خواهند ماند.

محافظت درمقابل حمله های بلوتوثی معمولا منوط به محافظت از دو وسیله درحال اتصال در محیط کنترل شده است؛ اما در حمله ی BLESA، محافظت بیش دشوار است، زیرا این سنخ حمله عملیات تکرارشونده ی وحدت دوباره را مرام قرار می دهند.مقاله های مرتبط:آسیب پذیری امنیتی BLURtooth، میلیون ها دستگاهی بلوتوث را درون معرض خطر راحتی می دهداینترنت اشیا یا IoT به واژه سهل

مهاجمان می توانند با استفاده از حمله ی خودداری از خدمات (Denial-of-Service)، اتصال بلوتوث را بین دو مایه قطع کنند و دو دستگاه را در شرایط یگانگی مجدد قرار دهند تا شرایط بخاطر اجرای حمله ی BLESA فراهم شود. حفاظت از مایه های BLE درمقابل جدی اتصال و کاهش سیگنال امری غیرممکن است.

موضوع این آسیب پذیری زمانی بیشتر ابهت واضح کرد که آویشن تحقیقاتی براساس آمارهای باستانی میزان استعمال از مایه های BLE دارای اوج ی نرم افزاری آسیب پذیر، ملتفت شد که تعداد دستگاه های آسیب پذیر به میلیاردها عدد می رسد.

حال طولانی این دستگاه ها نیازمند وصله ی امنیتی یواش افزاری هستند تا دربرابر این متد حملات مقاوم شوند.

اطلاعات تکمیلی درباره ی حمله ی BLESAدر مقاله ای با عنوان BLESA: Spoofing Attacks against Reconnections in Bluetooth Low Energy دردسترس است؛ نیز تعلق مندان می توانند ازطریق لینک پیوست شده فایل پی دی اف مقاله را دانلود کنند. مقاله ی این تیم تحقیقاتی داخل کنفرانس USENIX WOOT 2020 داخل ماه آگوست عرضه شد.بیشتر بخوانید:اجل یک بیمار پهلو اثر حمله باج افزاری به شبکه بیمارستانی در آلمانآمریکا هکرهای ایرانی را به نفوذ به شرکت های ماهواره ای بازپرس کرداحراز هویت ازطریق حسگر اثر انگشت برای ادخال بوسیله واتساپ ذیل وبآسیب پذیری امنیتی BLURtooth، میلیون ها دستگاهی بلوتوث را در معرض خطر قرار می دهدمحققان امنیتی یک باگ ارشد بیت کوین را برای جلوگیری از سوءاستفاده دو سال مخفی نگه داشتند
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از عصر ایران،  بلانکو توانست به همکاران خویشتن آژیر داده تا از زیر جرثقیل بر بروند اما خودش نمی توانست از کابین خارج بیاید و بوسیله همین خاطر دچار شکستگی دنده و خونریزی تویی شد اما وضعش وخیم گزارش نشده است.

 فیلمی از تلاقی کشتی کانتینری ۴۰۰ متری MSC Mia به مشت نیامده اما تو غم شکسته شدن جرثقیل و سازه دریایی کنار بندر بوسیله خوبی معلوم است.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سردار عبدالرضا ناظری افزود: ماموران پاسبان مبارزه با موادمخدر و یک تیم از یگان امداد شهرستان رابر هنگام کنترل نامحسوس محور جیرفت - رابر به یک دستگاه خودروی سواری مشکوک شده و بوسیله آن دستور ایست دادند.

وی افزود: شوفر این خودرو در مواجهه با ماموران با افزودن سرعت به دور زدن و فرار بوسیله سمت نقاط حاشیه ای و فرعی این محور اقدام کرد که درون امتداد ماموران با گزارش سریع العمل بوسیله پاسگاه انتظامی بخش هنزا و اجرای طرح مهار، این خودرو را متوقف و ضمن تعاون راننده درون بازرسی از این مقدار مواد تریاک را کشف کردند.
هجدهم شهریور، سونی با پراکندن تیزری اطلاع دادن کرد که قصد دارد ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) «مفهومی جدیدی» در دنیای عکاسی شناساندن کند. این مراسم آنلاین سه گانه شنبه ی این هفته برگزار می شود و طبق ادعای افشاگران، راحتی است محفلی برای رونمایی دوربین Sony a7C باشد. طبق نوشته ی برخی رسانه ها، سونی در این مراسم کلکسیون ی جدیدی از لنزها را نیز با حرف V در نامشان رونمایی می کند. 

در فاصله ی اندک باقی مانده تا آغاز رسم سونی، شمایل این دوربین تو دنیای واقعی دیده شده است. این تصویر به ما امکان می دهد نگاهی دقیق تر به دوربین متاخر سونی بیندازیم. تصاویر فاش شده تمامی شایعه هایی را تأیید می کنند که تاکنون درباره ی دوربین سونی a7C شنیده ایم. شایعه ها می گفتند با دوربین فول فریم کامپکتی طرف هستیم که منظره یاب الکترونیکی (EVF) آن به گوشه ی بدنه منتقل شده و کیت لنز جدیدی دارد. 

شب گذشته، اولین تصویر فاحش شده ی منتسب به دوربین سونی a7C داخل وب سایت سونی آلفارومرز نمایان شد. در شمایل زیر، دوربینی را می بینیم که فردی در دست نگه داشته شده است. همچنین چنانچه مداقه کنید، می بینید که روی لوگو دوربین با نوارچسب سیاه رنگ پوشانده شده است. 



ساعاتی پس از افشای تصویر بالا، تصاویر دیگری حزن از دوربین جدید سونی در شبکه های اجتماعی مشاهده شد. این کود نوکیشیتا در توییتر دست بوسیله فرمان شدو رندرهای ظاهرا رسمی محصول را دردسترس مخاطبان قرار عدل. رندرهایی که نوکیشیتا هویدا کرد، تقریبا طولانی شنیده ها درباره ی Sony a7C را تأیید می کنند. براساس ادعاهای نوکیشیتا، دوربین جدید سونی حسگر ۲۴ مگاپیکسلی دارد و عریض ی ایزو (ISO) آن برابر با ۱۰۰ تا ۵۱،۲۰۰ است.



همچنین، گفته می شود دوربین جدید سونی از سیستم لرزه گیر تو داخل جثه (IBIS) و تصویربرداری متوالی با نرخ حداکثر ۱۰ فریم برثانیه پشتیبانی می کند. سونی a7C ورق نمایش LCD چرخان و کیت لنز ۶۰-۲۸ میلی متری f/4-5.6 خواهد داشت. 

موافق تصاویر معین شده، انتظار داریم دوربین جدید سونی منظره یابی الکترونیکی داشته باشد که تو بسرنوشت شوم دچار کردن مرکزی بدنه استراحت ندارد و به گوشه ی سمت چپ نقل مکان شده است. همین موضوع باعث می شود که a7C تا حدی همچون استاندارد فول فریم Sony a6600 به نظر برسد.



زمان زیادی تا اعلام مشخصات فنی رسمی دوربین متاخر سونی باقی نمانده است. درحال حاضر، تقریبا تمامی اطلاعات مربوط به دوربین a7C واضح شده اند؛ بااین حال، مشتاقیم ببینیم که سونی می خواهد چه جایگاهی برای دوربین متاخر خویشتن در میدان تعریف کند. a7C قرار است جانشینی برای Sony a7 III با طراحی متفاوت باشد؟ سونی با این دوربین جدید، کدام مقدر شدن از بازار را هدف قرار می دهد؟ به حدس زیاد، سونی بخواهد با دوربین جدیدش، ولاگرها و یوتیوبرها را کمال مطلوب قرار دهد. 

چند روز پیش، رسانه ی سونی آلفارومرز داخل گزارشی مدعی شد که دوربین سونی a7C از همان صفحه عرضه چرخان دوربین  A7sIII بهره می برد. همچنین طبق گفته ی این رسانه، دو دوربین یادشده نوعی الگوریتم فوکوس خودکار دارند. گفته می شود که دوربین a7C می تواند ویدئوهای 4K را با نرخ ۳۰ فریم برثانیه ضبط کند. این دوربین سونی به باتری NP-FZ100، محضر USB Type-C، میکروفون داخلی، جک ۳٫۵ میلی متری هدفون، وای فای و بلوتوث مجهز است.



گفته می شود بدنه ی دوربین a7C سونی بیش از ۲،۱۰۰ دلار نرخ دارد. با این برچسب قیمتی، نمی توانیم a7C را داخل قسمت قسمت کردن ی دوربین های اقتصادی و میان رده جای دهیم؛ آن اندوه درحالی که می توان با پرداخت ۱،۰۰۰ دلار دوربین کانن EOS RP و با صیقل ۱،۴۰۰ دلار دوربین نیکون Z5 را بیع.بیشتر بخوانید:وارسی رویارویی آمپر با کنسول های سلسله بعدی و کارت های گرافیک RDNA 2مقایسه ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اسچرا دوربین های بدون آینه کوچک پر حرارت نیستند؟اولین عکس دیجیتالی ۳۲۰۰ مگاپیکسلی جهان ثبت شدکانن آزمایش دوربین ۹۰ مگاپیکسلی EOS R5s را آغاز کرده است؟
بوسیله گزارش همشهری آنلاین تکلیف سرمربی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا برملا شد. 

تو جلسه هیات مدیره رهایی  که عصر امروز با حضور تمامی اعضا برگزار شد با تصمیم مدیرعامل و اعضای هیات مدیره مقرر شد تا مجید نامجومطلق بعنوان سرمربی در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا هدایت آبی های پایتخت را برعهده داشته باشد.

تمرینات آویشن نجات برای رقابت های لیگ قهرمانان آسیا از فردا (دوشنبه) بوسیله طور منظم تحت نظر مجید نامجو مطلق سرمربی استقلال آغاز خواهد شد.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از جام جم، بررسی ها نشان می دهد با این که مقدار خانه در تهران نسبت به ماه گذشته ۱۰درصد رشد داشته، اما ظرفیت معاملات نه تنها افزایشی نداشته بلکه نسبت به تیرماه چیزی حدود ۳۵درصد کمتر شده است. وزارت راه و شهرسازی که ماهانه گزارش خویشتن در زمینه متوسط قیمت مسکن و راهکارهای کارشناسی را منتشر می کرد، در مرداد امسال از گستردن این گزارش صرف دید کرده است.

اما بانک مرکزی تو این باره گزارشی منتشر کرده که مدال می دهد تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی دهکده تهران تو مرداد ۹۹، به ۱/۹ هزاره واحد مسکونی رسیده است که نسبت به ماه قبل و ماه مثل سال قبل به نظم ۴/۳۵درصد کاهش و ۸/۱۷۵درصد اضافه را مدال می دهد.

داخل ماه تک گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات موزه قصبه تهران ۱/۲۳۱ میلیون ریال بود که نسبت بوسیله ماه قبل و ماه مانند سال قبل بوسیله ترتیب معادل ۵/۱۰ و ۴/۷۷ درصد افزودن علامت می دهد. برخی کارشناسان این حوزه درباره دلایل افزایش قیمت مسکن تو یک سال اخیر معتقدند شرکت های خصوصی با ماهیت دولتی که بیشتر آنها را با نام خصولتی می شناسیم، عامل پا بر جا گرانی ساختمان هستند. مشروح این گزارش را بخوانید:

مسکن مهم ترین و بنیانی ترین رخت در سبد هزینه خانوار است. بوسیله طوری که تو وارسی های مرکز آمار هزینه های مربوط به مسکن سهمی بسیار از ۳۰درصدی درون سبد هزینه خانوار دارد. این تسهیم در برخی خانوارها حتی بوسیله بیش از ۵۰درصد همچنین می رسد. به طوری که چنانچه یک کارگر چیزی حدود سه گانه میلیون تومان درآمد داشته باشد با احتساب ودیعه و اجاره باید حدود نیمی از درآمد خویشتن یعنی ماهانه بسیار از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از درآمد خود را صرف خرج های مربوط به ساختمانی کرده و هزینه پوشاک، خوراک، آموزش، بهداشت و درمان و موارد دیگر را با باقیمانده درآمد خود پرداخت کند.

زمانی که در قضا و قدر نهم طرح ساختمانی نرمی کلید خورد برخی کارشناسان نسبت به این طرح انتقادات اضافی را مطرح کردند، بوسیله طوری که با روی کار آمدن دولت یازدهم و با توجه بوسیله مخالفت های عباس آخوندی وزیر وضع و شهرسازی وقت با این طرح، اجرای آن عملا کند یا راکد شد. اما کارشناسان در حال حاضر کنار این عقیده هستند اگر طرح مسکن نرمی دنباله داشت اکنون نرخ یک واحد مسکونی ۵۰ متری بوسیله نعوظ متوسط ۵۰۰میلیون تومان قیمت داشت، ولی اکنون همین واحد مسکونی زیاد از یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان ارزش دارد.

این تو حالی است که سقف تسهیلات مسکن آن هم با خرید اوراق، ۲۴۰ میلیون تومان است که برای شهود آن باید حدود ۴۰ میلیون اوراق تدارک کرد. این به آن معناست که سقف تسهیلات دریافتی برای خرید ساختمان حدود یک ششم نرخ متوسط یک واحد مسکونی در تهران است. با این تفاسیر ۲۰۰ سال کشش می کشد که یک خانوار با درآمد ثابت بتواند صاحب یک خانه کاملا معمولی شود.

شریک های خصولتی از مقصران  گرانی ساختمانی هستند

محمدرضا جهان بیگلری، کارشناس اقتصادی به ارتباط نرخ ارز و ارج مسکن صیقل و تصریح کرد: زمانی که ارزش ارز افزایش می یابد و پول ملی بها خود را از دست می دهد مردم کم بوسیله نگهداری از پول خواه بسته گذاری رو می آورند، از این رو خانه به عنوان بخشی که هنوز ساز و کار مالیاتی مشخصی برایش وجود ندارد، یکی از بازارهایی است که می تواند پذیرای منابع افراد دارای نقدینگی شود.

جهان بیگلری تاکید کرد: زمانی که قیمت ارز افزایش یافته یا متمایز کل بورس رشد می کند، دارندگان متاع و خدمات به دلیل این رشد، نرخ متاع و خدمات شان را نیز تکثیر می دهند که این حرکت دورانی ناقص ادامه داشته و باعث کاهش غلبه خرید خانوار خواهد شد. از سوی دیگر زمانی که ارج ارز اضافه می یابد آدم برای حفظ نرخ پول خود، سرمایه خود را تبدیل به رخت می کنند که ظاهرا یکی از بی دردسرترین بخش ها مسکن است، چراکه نه مالیاتی بخاطر آن پرداخت می شود و نه محدودیتی در خرید و بیع آن وجود دارد.

این کارشناس اقتصادی ادامه می دهد: عامل دیگری که در افزایش نرخ ارز و بناء بود دارد، موضوع بها پیله است که نصیب و قسمت مسؤولیت مستقیم آن را برعهده دارد. به طوری که خانه در حال فراهم با وجود رکود همچنان تو سطر گرانی می تازد. بی تردید اگر بور قدرت فروش آدم با نرخ های موجود مسکن افزودن یابد، میزان معاملات مسکن کاهش یافته و همین امر منجر بوسیله کاهش تولید مسکن می شود. از آنجا که تولید مسکن به عنوان صنعت پیشرو علت اشتغال زیاد از هزاره عنوان شغل و فعالیت شغلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم است، ابداع رونق درون این بخش به تکثیر شغل و رکود در این حوزه منجر بوسیله کاهش اشتغال در کشور خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه مسکن در ایران برخلاف رویه سایر کشورها، بوسیله نشانی یک کالای تنخواه ای شناخته می شود، درون حالی که تو کشورهای دیگر بوسیله دلیل وجود این اعتقاد که زمین محدود است، مالیات های زیادی بر ساختمانی متد می شود تا همه افراد دارای یک واحد مسکونی بوده و ساختمانی صرفا جنبه مصرفی داشته باشد. این کارشناس اقتصادی با رمز به این که شرکت های زیرمجموعه شانس بر افزایش مقدار بناء خاصیت دارند، گفت: گرچه ساختمان یکی از اصلی ترین نیازهای هر خانوار است، ولی به دلیل دخول شریک های خصولتی به حوزه سرمایه گذاری داخل بخش مسکن، تماشاگر افزایش نرخ ها تو این لوازم هستیم.

دلیل اصلی ورود شریک شدن های خصولتی برای سرمایه گذاری در مرزوبوم مسکن نیز زیان ده بودن آنهاست، چرا که این شرکت ها در کارنامه های مالی خود، خانه را که همواره با افزایش قیمت مواجه می شود با نرخ روز جزو مایملک شرکت محسوب می کنند تا بتوانند از این قاعده همدستی های خویشتن را سودده معرفی کنند. بوسیله گفته وی، تنخواه دارانی که به حوزه ساختمانی متوجه می شوند، به برهان این که از پرداخت مالیات معاف هستند تورم انتظاری ایجاد می کنند و همین موضوع باعث می شود مردم عادی نتوانند این متاع را به صبر تهیه کنند.

جهان بیگلری با اقرار این که بها گذاری در مقدر شدن مسکن ایرادات زیادی دارد، افزود: اکنون سازندگان و دارندگان ساختمانی تعیین کننده ارزش هستند و نهادهای نظارتی در این زمینه ورود نمی کنند. هرچند زیرساخت این فقره هنوز داخل سرزمین حاضر تراشیدن ولی باید تو این زمینه حتما برنامه ریزی شود.

ایراد در نمایش ساختمانی بوسیله گرانی ها دامن زده است

فرهاد بیضایی، ممیز مسکن درباره دلایل افزودن هر ماهه ارزش ساختمانی گفت: یک برهان افزایش بها ساختمانی افزودن نرخ ارز است، چرا که وقتی نرخ ارز تکثیر می یابد، بوسیله تبع آن قیمت همه کالاها افزایش می یابد و بناء نیز شبیه سایر کالاها رشد بها را تجربه می کند.

وی با اشعار این که افسون شده وجود داشتن اقتصاد دلیل اصلی آشفتگی و بروز مشکلات امروز ناحیه است، افزود: کاهش ارزش پول ملی و نداشتن برنامه بخاطر حفظ کردن آن از جمله موارد پا بر جا گرانی کالاها و خدمات داخل ناحیه است. اتفاقی که در زمان کاهش ارزش پول ملی رخ می دهد، این است که بسیاری از کالاها و خدمات متجاوز از کمیت رشد بها را تجربه می کند.

بیضایی بوسیله سوء مدیریت منابع در اقتصاد رمز کرد و دنباله انصاف: عرضه مسکن شرایط مطلوبی ندارد و بر گرانی آن عرشه می زند. همچنین احتکار و لیس تلاقی با متخلفان باعث ابراز چنین مشکلاتی داخل کشور شده که اغلب مردم ساختمان دار شدن برای شان به یک آرزو تبدیل شده است.

چه تعداد معامله انجام شد؟

تعداد معاملات ادا شده در مردادماه ۹۹ در حدود ۱/۹ هزار امر بود که نسبت به ماه شبیه سال قبل ۸/۱۷۵درصد افزایش را نشان می دهد. دراین ماه متوسط ارزش فروش یک متر مربع زیربنای واحدهای مسکونی شهر تهران بوسیله زیبایی با ۵/۱۰ و ۴/۷۷درصد افزودن نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ۱/۲۳۱ میلیون ریال رسید.

معاینه توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده تو ایالت تهران بوسیله تفکیک عمر بنا حاکی از آن است که واحدهای تا پنج سال تاسیس با تسهیم ۵/۳۸درصد زیادترین تسهیم را به خود اختصاص داده است. همچنین در ماه مورد وارسی شاخص کرایه مسکن اجاری در دهات تهران و تو بی مو مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل بوسیله ترتیب معادل ۴/۲۷ و ۶/۳۰درصد رشد را نشان می دهد. مقدار ها در بازار ملک از ابتدای سال چقدر گران شد؟ | مسکن ارزان می شود؟
درگذشت چادویک بوزمن، هنرپیشه ی آمریکایی، عصر جمعه با انتشار بیانیه ای از حساب رسمی توییتر او اعلام شد. این هنرپیشه ی ۴۳ ساله داخل فیلم هایی شبیه پلنگ سیاه بازی کرده بود. تو توییتی که خبر درگذشت وی اخبار شده است، گفته شده که تو سال ۲۰۱۶ ابتلای او به عطارد روده بزرگ مرحله سوم تشخیص داده شد و سپس عطارد او به مرحله ی چهارم رسید و درنهایت جان او را گرفت.

بوزمن قبل از مرگش خبر ابتلای خود را به طور مشخص افشا نکرد و طرفدارانش با شنیدن این وقوف شوکه شدند و درون اضطراب فرو رفتند و بسیاری از این موضوع ابراز حیرت کردند که ویژگی به این جوانی براثر عطارد روده بزرگ جان خود را از دست بدهد. اما درحالی که نرخ ابتلا به سرطان روده ارشد تو افراد مرشد پر حرارت در حال کاهش است، مسری آن داخل میان افراد کبیر افزایش یافته است.



چادویک بوزمن، بازیگر آمریکایی در ۴۳ سالگی بوسیله انگیزه ابتلا بوسیله عطارد روده بزرگ در گذشت

حکیم کیمی ان جی از مؤسسه سرطان بیدار فاربر در بوستون گفت: «عطارد روده بزرگ، دومین سبب شایع مرگ های شاگرد از عطارد در مردان و زنان است و تو بسیار از یک دهم موارد، افراد دارای سن اندک از ۵۰ سال را گرفتار می کند. باید متوجه شویم چرا سرطان روده بزرگ در افراد جوان درحال رخ دادن است تا بتوانیم استراتژی های درمانی و پیشگیرانه ی جدیدی توسعه دهیم.»

گزارشی از انجمن سرطان آمریکا پیش بینی می کند که در سال جاری، روزانه، ۴۹ تک متاخر سرطان روده ارشد و ۱۰ تک مرگ درون افراد دارای سن کمتر از ۵۰ سال رخ خواهد رحم.

فالون اروین از هوستون ایالت تگزاس که در ۲۸ سالگی ابتلای او به سرطان روده بزرگ تشخیص داده شد، گفت: «غلام دارای هر نشانه ای که بتوانید آن را با سرطان روده ی بزرگ ارتباط دهید، بودم. من تو گاز خود خون و مخاط داشتم، غذا نمی خوردم، کارمایه نداشتم و طی چند ماه به شدت کمیت کم کردم.»

بسیاری از علائم مرتبط با سرطان روده ارشد ازجمله، تغییرات رسم روده، نفخ، ضعف و خستگی اکید می توانند از علائم مشکلات کمینه خطرتر دیگری باشند. این امر سبب می شود که مردم در شهود کمک پزشکی تأخیر کنند و شاق آن ها نمره داده نشود خواه اینکه دیر تشخیص داده شود. اروین گفت: «قبل از رفتن به اورژانس، بخاطر بیش از دو سال ناخوش بودم. من دانشجو بودم و شغل و بیمه ای نداشتم و پسر کوچکی داشتم. می دانستم مشکلی وجود دارد. در آن زمان نمی دانستم مشکل چیست اما خیلی می ترسیدم و با خود پندار می کردم اگر نمایان شود دستخوش چه مشکلی هستم، می خواهم چه کار کنم.»

براساس گزارش انجمن سرطان آمریکا، از اوایل دهه ی ۲۰۰۰ میانگین سنی تشخیص سرطان روده بزرگ درون حال کاهش بوده است. اما موجب چیست؟ ان جی گفت: «این سوالی است که همگی تو تلاش هستند به آن پاسخ دهند و تاکنون پاسخ آن مشخص نشده است. حدس نمره دیرتر در افراد جوا ن خیس بیشتر از بیماران مسن است. به موجب حاضر بودن آگاهی، تاخیرهایی در امتیاز وجود دارد. بخاطر مثال، افراد جوان تر، وقتی مشکل سلامتی خاصی ندارند، ممکن است زیاد درمورد وجود خون در مدفوع یا علائم دیگر نگران نباشند.»



طی دو دهه ی گذشته متوسط سن افرادی که ابتلای آن ها به سرطان روده ارشد تشخیص داده شده، درحال کاهش بوده است اما دانشمندان هنوز موجب آن را نمی دانند

اروین گفت: «من مدت ها ناتندرست بودم و وقتی فهمیدم مشکل چیست، تا حدودی خاموش بی پرده کردم. من عاقبت درحال دریافت معاون بودم و درحالی که برایم زیاد سهمناک بود، تیمی برجسته از پزشکان را داشتم که همه چیز را برای من تشریح می دادند و البته اولین چیزی که به آن فکر کردن می کنید این است که زمان مبارزه است. این اسلوب فکری وجود که غلام داشتم و مجبور بودم که داشته باشم.»

سندیکا سرطان آمریکا توصیه می درنگ که غربالگری برای سرطان روده بزرگ از سن ۴۵ سالگی آغاز شود مگر اینکه انفراد دارای استعداد ژنتیکی شناخته شده برای ابتلا به بیماری باشد یا دارای سابقه ی خانوادگی باشد که نشان دهد درمعرض خطر بالای توسعه ی سرطان روده ی بزرگ قرار دارد.

به فکر سیستم های غالبا ناخوشایند مرتبط با سیستم گوارشی، سرطان روده ی مبصر می تواند با ننگ همراه باشد و آدم اغلب تمایلی به بحث در این مورد و رفتن به پشت کمک پزشکی برای علائم خویشتن ندارند. اروین می گوید: «قطعا ننگ وجود دارد، این قشنگ نیست. این کمی از بدن است که آدم نمی خواهند درمورد آن گپ کنند و آزمایش های تشخیصی آن نیز بی مزه است.»

افراد جوانی که دراین تک ناراحت هستند که علائم آن ها ممکن است نشان دهنده ی سرطان روده بزرگ باشد، باید چه کاری ایفا دهند؟ چنانچه شما فرد بزرگسال جوانی هستید و این علائم را امتحان می کنید، نگذارید مردم به شما بگویند بی شمار جوان هستید. سرطان روده ی بزرگ افراد کبیر تر را درگیر می کند.بیشتر بخوانید:انجام آزمایش کرونا توسط استارتاپ های حوزه اشتی بلامانع استچرا پیشگویی احساسات آینده کار اشکال است؟بین چونی اسپرم و نور ساطع شده از گوشی در شب ارتباط حیات داردخطر اجل براثر کرونا زیاد از همه مردان و افراد معمر را تهدید می کندورزش ممکن است پاسخ سیستم ایمنی بدن را دربرابر واکسن تقویت کند
شاتل موبایلبه مناسبت سومین سال فعالیت خود، بوسیله مشترکانش سوغات می دهد. شاتل موبایل به عنوان یک اپراتور رمزی درون کشور فعالیت می بطی ء. البته باید به این نکته رمز کرد که شاتل موبایل با بود استراحت گرفتن در دسته ی اپراتور های رمزی یا Full MVNO، هسته ی شبکه ی مستقلی را دراختیار دارد. شاتل موبایل هنگام سه سال فعالیت خود، خدمات مختلفی را به کاربرانش ارائه کرده که ازجمله ی این خدمات می توان بوسیله مکالمه و پیامک درکنار ربط اینترنتی مبتنی بر تکنولوژی 3G و 4G/LTE اشاره کرد. 

از عموم ی متمایز ترین خدمات عرضه شده از لفظ شاتل موبایل باید بوسیله رونمایی از سیم کارت هوشمند توسط این اپراتور اشاره کرد. تکنولوژی سیم کارت هوشمند شاتل موبایل، این امکان را حاضر کرده تا آنتن های موجود در محدوده ی جغرافیایی کاربر بوسیله قیافه مداوم تحلیل شده و بهترین وفاق با پوشش باکیفیت دراختیار کاربری که از سیم کارت هوشمند کاربرد می کند، راحتی گیرد. 

همان طور که اشاره کردیم، شاتل موبایل در نظر دارد تا به مناسبت سه گانه سالگی خود، به کاربرانش کادو بدهد. براساس اطلاعات ارائه شده، مشترکانی که از ۵ تا ۱۰ شهریورماه ۹۹ اقدام به خرید هر استاندارد شارژ خواه بسته کنند، ۱۱ شهریورماه بسته ی هدیه ای شامل ۳۰ دقیقه مکالمه بیرون از شبکه گرفتن خواهند کرد. 

علاقه مندان برای اخذ مفروضات بیشتر تو خصوص شبکه تلفن همراه شاتل موبایل، به وب سایت شاتل موبایل مراجعه کنند یا ازطریق شماره ۰۹۹۸۱۰۰۰۰۰۰ به صورت ۲۴ ساعته با کارشناسان شاتل موبایل در ارتباط باشند.بیشتر بخوانید:طرح دوفوریتی مجلس برای اتمام شبکه ملی اطلاعاتجهرمی: شبکه ملی اطلاعات درون سال ۱۴۰۴ تکمیل می شودجانشین مدیرعامل بلد مشخص شدابلاغ سند شبکه ملی اطلاعات، معطل تشکیل جلسه شورای ممتاز فضای مجازیالکام استارز انتهای شهریور به عارض مجازی برگزار خواهد شد
گوگل کروم اخیرا فردی معرفی کرده است که به کاربران امکان بررسی صیت کاربری و رمزعبور افشا شده را می دهد. به بیانی دیگر، کاربران می توانند تامین شود که آیا اطلاعات امنیتی شان در داده های افشا شده موجود است یا خیر. حالا توسعه دهندگان کروم اراده دارند یک گام فراتر بروند و امکان ارزیابی رمزعبور انتخابی را دراختیار کاربران قرار دهند تا درصورت ضعیف بودن، به آن ها هشدار داده شود.

ویژگی رمزعبور ضعیف، نخستین جنین توسط رسانه ی Techdows خبر شد که بوسیله صورت مستمر با گزینه ی بررسی رمزعبورهای افشاشده فرمان می درنگ و نمونه آسیب پذیری رمزعبور را نیز اعلام خواهد کرد.مقاله های مرتبط:بخاطر شناسایی سایت های تقلبی، احتمالا نوار آدرس Chrome 86 به کنیه دامنه اختصار می شود

این ویژگی درحال مهیا در گوگل کروم Canary دردسترس کاربران صبر گرفته است و افراد می توانند با مراجعه به بخش Chrome Flags و جست وجوی عبارت «Passwords Weakness Check» آن را فعال کنند. زمانی که Flag مربوطه فعال شود، کاربران باید با رجوع به جزء رمزعبور در تنظیمات مرورگر و انتخاب گزینه ی «Check Passwords» امکان معاینه رمزهای عبور سرقت رفته و میزان آسیب پذیری رمزعبور انتخابی را به طور حزن زمان داشته باشند.

همان طورکه گفته شد این نبوغ هنوز دردسترس تمام کاربران راحتی نگرفته است: اما پیش بینی می شود به زودی برای تمام کاربران فعال شود.بیشتر بخوانید:زومیت برنامه نویس Net. استخدام می کندهند تجهیزات هواوی را از زیرساخت شبکه خود حذف می کندفاکسکان درصدد ارجاع کارخانه های خویشتن از چین به مکزیک استنخستین فروشگاه شناور اپل به زودی در سنگاپور باز کردن می شودویندوز ۹۵ امروز ۲۵ ساله شد