مجله اینترنتی پاسبون

درگذشت چادویک بوزمن، هنرپیشه ی آمریکایی، عصر جمعه با انتشار بیانیه ای از حساب رسمی توییتر او اعلام شد. این هنرپیشه ی ۴۳ ساله داخل فیلم هایی شبیه پلنگ سیاه بازی کرده بود. تو توییتی که خبر درگذشت وی اخبار شده است، گفته شده که تو سال ۲۰۱۶ ابتلای او به عطارد روده بزرگ مرحله سوم تشخیص داده شد و سپس عطارد او به مرحله ی چهارم رسید و درنهایت جان او را گرفت.

بوزمن قبل از مرگش خبر ابتلای خود را به طور مشخص افشا نکرد و طرفدارانش با شنیدن این وقوف شوکه شدند و درون اضطراب فرو رفتند و بسیاری از این موضوع ابراز حیرت کردند که ویژگی به این جوانی براثر عطارد روده بزرگ جان خود را از دست بدهد. اما درحالی که نرخ ابتلا به سرطان روده ارشد تو افراد مرشد پر حرارت در حال کاهش است، مسری آن داخل میان افراد کبیر افزایش یافته است.



چادویک بوزمن، بازیگر آمریکایی در ۴۳ سالگی بوسیله انگیزه ابتلا بوسیله عطارد روده بزرگ در گذشت

حکیم کیمی ان جی از مؤسسه سرطان بیدار فاربر در بوستون گفت: «عطارد روده بزرگ، دومین سبب شایع مرگ های شاگرد از عطارد در مردان و زنان است و تو بسیار از یک دهم موارد، افراد دارای سن اندک از ۵۰ سال را گرفتار می کند. باید متوجه شویم چرا سرطان روده بزرگ در افراد جوان درحال رخ دادن است تا بتوانیم استراتژی های درمانی و پیشگیرانه ی جدیدی توسعه دهیم.»

گزارشی از انجمن سرطان آمریکا پیش بینی می کند که در سال جاری، روزانه، ۴۹ تک متاخر سرطان روده ارشد و ۱۰ تک مرگ درون افراد دارای سن کمتر از ۵۰ سال رخ خواهد رحم.

فالون اروین از هوستون ایالت تگزاس که در ۲۸ سالگی ابتلای او به سرطان روده بزرگ تشخیص داده شد، گفت: «غلام دارای هر نشانه ای که بتوانید آن را با سرطان روده ی بزرگ ارتباط دهید، بودم. من تو گاز خود خون و مخاط داشتم، غذا نمی خوردم، کارمایه نداشتم و طی چند ماه به شدت کمیت کم کردم.»

بسیاری از علائم مرتبط با سرطان روده ارشد ازجمله، تغییرات رسم روده، نفخ، ضعف و خستگی اکید می توانند از علائم مشکلات کمینه خطرتر دیگری باشند. این امر سبب می شود که مردم در شهود کمک پزشکی تأخیر کنند و شاق آن ها نمره داده نشود خواه اینکه دیر تشخیص داده شود. اروین گفت: «قبل از رفتن به اورژانس، بخاطر بیش از دو سال ناخوش بودم. من دانشجو بودم و شغل و بیمه ای نداشتم و پسر کوچکی داشتم. می دانستم مشکلی وجود دارد. در آن زمان نمی دانستم مشکل چیست اما خیلی می ترسیدم و با خود پندار می کردم اگر نمایان شود دستخوش چه مشکلی هستم، می خواهم چه کار کنم.»

براساس گزارش انجمن سرطان آمریکا، از اوایل دهه ی ۲۰۰۰ میانگین سنی تشخیص سرطان روده بزرگ درون حال کاهش بوده است. اما موجب چیست؟ ان جی گفت: «این سوالی است که همگی تو تلاش هستند به آن پاسخ دهند و تاکنون پاسخ آن مشخص نشده است. حدس نمره دیرتر در افراد جوا ن خیس بیشتر از بیماران مسن است. به موجب حاضر بودن آگاهی، تاخیرهایی در امتیاز وجود دارد. بخاطر مثال، افراد جوان تر، وقتی مشکل سلامتی خاصی ندارند، ممکن است زیاد درمورد وجود خون در مدفوع یا علائم دیگر نگران نباشند.»



طی دو دهه ی گذشته متوسط سن افرادی که ابتلای آن ها به سرطان روده ارشد تشخیص داده شده، درحال کاهش بوده است اما دانشمندان هنوز موجب آن را نمی دانند

اروین گفت: «من مدت ها ناتندرست بودم و وقتی فهمیدم مشکل چیست، تا حدودی خاموش بی پرده کردم. من عاقبت درحال دریافت معاون بودم و درحالی که برایم زیاد سهمناک بود، تیمی برجسته از پزشکان را داشتم که همه چیز را برای من تشریح می دادند و البته اولین چیزی که به آن فکر کردن می کنید این است که زمان مبارزه است. این اسلوب فکری وجود که غلام داشتم و مجبور بودم که داشته باشم.»

سندیکا سرطان آمریکا توصیه می درنگ که غربالگری برای سرطان روده بزرگ از سن ۴۵ سالگی آغاز شود مگر اینکه انفراد دارای استعداد ژنتیکی شناخته شده برای ابتلا به بیماری باشد یا دارای سابقه ی خانوادگی باشد که نشان دهد درمعرض خطر بالای توسعه ی سرطان روده ی بزرگ قرار دارد.

به فکر سیستم های غالبا ناخوشایند مرتبط با سیستم گوارشی، سرطان روده ی مبصر می تواند با ننگ همراه باشد و آدم اغلب تمایلی به بحث در این مورد و رفتن به پشت کمک پزشکی برای علائم خویشتن ندارند. اروین می گوید: «قطعا ننگ وجود دارد، این قشنگ نیست. این کمی از بدن است که آدم نمی خواهند درمورد آن گپ کنند و آزمایش های تشخیصی آن نیز بی مزه است.»

افراد جوانی که دراین تک ناراحت هستند که علائم آن ها ممکن است نشان دهنده ی سرطان روده بزرگ باشد، باید چه کاری ایفا دهند؟ چنانچه شما فرد بزرگسال جوانی هستید و این علائم را امتحان می کنید، نگذارید مردم به شما بگویند بی شمار جوان هستید. سرطان روده ی بزرگ افراد کبیر تر را درگیر می کند.بیشتر بخوانید:انجام آزمایش کرونا توسط استارتاپ های حوزه اشتی بلامانع استچرا پیشگویی احساسات آینده کار اشکال است؟بین چونی اسپرم و نور ساطع شده از گوشی در شب ارتباط حیات داردخطر اجل براثر کرونا زیاد از همه مردان و افراد معمر را تهدید می کندورزش ممکن است پاسخ سیستم ایمنی بدن را دربرابر واکسن تقویت کند
  • ۹۹/۰۶/۱۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی