مجله اینترنتی پاسبون

۹ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

شیائومی قبلا شارژر بی سیم ۵۵ وات راهی بازار کرده است؛ اما بوسیله نظر می رسد برای این شرکت، این شارژر چندان نوک تیز نبوده است. زمان حال تماشایی معرفی شارژر بی سیم ۸۰ وات توسط این مشارکت چینی هستیم. شارژر بی سیم متاخر شیائومی می تواند در مدت زمان ۱۹ دقیقه گوشی را شارژ درنگ.

شارژر بی سیم متاخر شیائومی شباهت زیادی با مقیاس فعالی دارد. بااین حال شیائومی توقع کرده که مدل جدید توانسته است رکورد جهانی ثبت درنگ. مدل جدید شارژر بی سیم شیائومی می تواند دو برابر سریع العمل برنده گوشی ها را شارژ کند. درواقع اراده شیائومی، شارژر بی سیم ۴۰ وات شرکت هواوی است.مقاله ی مرتبط:شارژ بیسیم ۱۰۰ وات سال آینده از گونه می رسد

شیائومی شارژر سریع العمل ۵۵ وات را مردادماه درکنار گوشی می ۱۰ اولترا شناساندن کرد؛گوشی پرچم داری که از شارژ سریع ۵۰ وات پشتیبانی می کرد و با باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی هم راهی راسته شده بود. شارژر بی سیم ۵۵ وات شیائومی می توانست درون مدت زمان ۲۶ دقیقه حجم باتری را کاملا شارژ کند.

شیائومی این شارژر بی سیم را با معماری زیاد کارآمدی تولید کرده و یک چیپ مخصوص و سیستم سیم پیچی کاملا مختار برای آن درون رویت محزون است تا بتواند سرعت ۸۰ وات را تولید کند. این شارژ بی سیم پس از ۸۰۰ بار شارژ گوشی، می تواند ۹۰ درصد حجم باتری را شارژ کند.



در ویدیوی بالا گوشی می ۱۰ اولترا را با ورقه نمایش خمیده مشاهده می کنید. البته ازآنجاکه در ویدئو گفته می شودباتری گوشی ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت است، قطعا با یک گوشی آزمایشی مواجه هستیم.

این ظن وجود دارد که این فن شناسی متاخر غصه زمان با پرچم دار اینده شیائومی راهی میدان شود. گوشی هوشمندی که به احتمال زیاد می ۱۱ پرو خواهد بود و داخل ماه های اول سال ۲۰۲۱ راهی بازار می شود.بیشتر بخوانید:اچ تی سی دیزایر 20 پلاس با دوربین چهارگانه و قیمت ۲۹۵ دلار معرفی شدقطع شدن اینترنت 5G آیفون 12 درصورت استفاده غم زمان از دو سیم کارتحسگر 64 مگاپیکسلی 1/1.34 اینچ آمنی ویژن OV64A شناساندن شدفهرست کامل گوشی های موبایل دریافت کننده آپدیت اندروید 11باتری جلوگیری کننده ساخت گوشی کوچک ردمی شده است
به گزارش همشهری آنلاین علی کریمی کاپیتان سابق پرسپولیس نسبت به اتفاقات اخیر پیرامون این آویشن این روزها در فضای مجازی معترض است و یکی از مخاطبان اعتراضاتش هم افشین پیروانی سرپرست این آویشن است.

کریمی داخل روزهای اخیر همراه با مهرداد میناوند منتقد سکوت پیروانی در خصوص ضعف مدیریت در این کمیسیون بوده اند. مهرداد میناوند با انتشار چند استوری بدون معروفیت بازی کردن از افشین پیروانی از ناگفته هایی سخن گفته که بوسیله زودی آشکار خواهد شد ولی علی کریمی هم با انتشار یک استوری درون صفحه انحصاری اش با تمثیل به افشین پیروانی اعلام کرده که او به دلیل منافع مالی در این روزها سکوت کرده است.

نکته جالب اینکه پیروانی بعد از این ماجراها همچنان سکوت اختیار کرده و هیچگاه پاسخی بوسیله دو همبازی قدیمی خود نداده است.
به گزارش همشهری آنلاین او که خود بعضی پیش به دلیل خونریزی معده درون درمانگاه بستری شده و به تری مرخص شده است، عزب بوسیله بیان تسلیت گویی به خانوادهاکبر عالمی و اجتماع هنری بسنده می کند.

این هنرمند در  اولیه شایسته کردن هایی که از جابجایی اکبر عالمی با معارفه شده است، نوشتاری را که بوسیله گفته خودش بیانگر احساسات اوست، خطاب به عالمی نگاشته و همین نوشتار را تو اصالت ایسنا اندوه قرار می دهد:

«خویش دیرینم ! عزیزم ! استادم ! سرورم !

پیشکسوت بزرگ و بی همتا !

محضر دکتر اکبر عالمی !

فقط می توانم در فراق و در فقدانت خون بگریم.

تو با افتخار ، مثال متد تعهد به حرفه ات و نوکری به انسان ها و هم وطنانت شدی.

خداوند ترا نزد خود دستگیر تا روح زیبا و پرشکوهت را در بهشت برین به آرامش و شادی پایا برساند .

ابد بوسیله ارشدیت تو اقتدا و افتخار می کردم . کوچک اخلاق و دانش در بودم و کوچکت حزن خواهم ماند.

بوسیله اشتیاق بازدید روی ماهت.»

حی یاد اکبر عالمی، منتقد، مستندساز، لله دانشگاه و کارشناس و صندوق بامداد امروز ۲۲ مهر بوسیله برهان ابتلا به کرونا جابجایی. او زاده سال ۱۳۲۴ در اهواز وجود.
امروزه با فراگیرشدن استفاده از گجت های موبایلو مخصوصا گوشی های هوشمند، کنترل مصرف اینترنت روی تلفن های همراه دشوارتر شده است، تا جایی که بسیاری از افراد برای جلوگیری از هزینه های سرسام آور، ترجیح می دهند چشم های خویشتن را روی مصرف اینترنت ببندند. در این مقاله ی کوتاه، نشان خواهیم داد که چگونه این کار را با استفاده از ابزاری ایفا دهیم که اندروید دراختیارمان گذاشته است.

همه ی دستگاه های مبتنی بر اندروید از مجموعه ابزارهایی برای نظارت کنار داده های مصرفی روزی می برند و این امکان را به شما می دهند تا با تنظیم هشدارها و ویژگی های لازم از مصرف ی بسیار از وزن از داده ها جلوگیری کنید. در ادامه بوسیله آموزش روشی می پردازیم که با مصرف از آن می استعداد کاربرد دیتای اینترنت سیم کارت گوشی را کنترل کرد. 

ورقه ی میان کنار تنظیمات را داخل تبلتیا گوشی اندرویدی خویشتن به پایین بکشید و روی مدال «چرخ کنگره» کلیک کنید تا هوشیار منو «تنظیمات» آن شوید.



جا تنظیمات داده ممکن است براساس گوشی های اندرویدی شرکت های مختلف متفاوت باشد؛ ولی به طور کلی می توان در بخش تنظیمات استفاده از داده Data Usage > Mobile Data بروید؛ البته در این آموزش، ما از Google Pixel کاربرد می کنیم.

گزینه ی شبکه و اینترنت را از بالای منو تنظیمات گزینش کنید.



حال، با تپ روی Mobile Network در بالای صفحه، مشاهده خواهید کرد که تو این ماه چقدر از ترافیک سیم کارت خود را مصرف کرده اید. 



نیز در پایین صفحه با ورود به تقدیر App Data Usage فهرستی از برنامه هایی را مشاهده می کنید که زیادترین ترافیک مصرف شده را ازآنِ خود کرده اند.



ضمنا، نموداری کاربرد برنامه های نصب شده روی گوشی را بوسیله ترتیب از زیادترین تا کمترین مصرف به شما نمایش می دهد. باتوجه به امکان صبر داده شده برای جلوگیری از دسترسی دستور کار ی مدنظر به اینترنت سیم کارت خود، روی آن ضربه بزنید.



گزینه ای با نشانی Background Data را مشاهده می کنید که می توانید آن را فعال کنید. با این کار، دسترسی دستور کار به اینترنت داده ی تلفن همراه در حالت پس زمینه حد می شود؛ بااین حال درون صورت باز شدن برنامه، مجددا دسترسی آن محکم می شود.



گزینه ی بعد اینده که می قابلیت از آن استفاده کرد، تنظیم اعلام هشدار و اعمال محدودیت داده است. بخاطر این کار، یک مرحله به پشت برگردید و خبردار تقدیر Data Warning
همان نعوظ که می دانید اپلیکیشن ها به سه شکل توسط توسعه دهندگان منتشر می شوند: رایگان، پولی و رایگان با پرداخت درون دستور کار ای. حتما برایتان پیش آمده است که با نظر اپلیکیشنی به وجد بیایید و قصد داشته باشید که آن را انتصاب کنید؛ ولی سرزده مسبوق پولی بودن آن شوید. همگی ما این تجربه را داشته ایم. در این مواقع معمولا یا قید کاربرد از آن را می زنیم یا به دنبال نسخه کرک شده آن می گردیم. البته نسخه کرک شده بی قراری شعر های خاص خودش را دارد و حتی می تواند آسیب جدی بوسیله گوشی شما وارد بطی ء.مقاله های مرتبطرفع شاق گوگل پلی در ایران و دانلود اپلیکیشن های دارای محدودیت

اما گاهی همین اپلیکیشن های پولی برای مدت محدودی مجانی می شوند و ما می توانیم با نصب آن ها و اضافه به سیاهه اپ های خود، داخل آینده غم به آن ها دسترسی داشته باشیم. درواقع، ترقی دهندگان برای افزایش تعداد مخاطبان خود، هرازگاهی اپلیکیشن هایشان را به مجانی عرضه می کنند؛ بنابراین، توصیه ی ما این است که حتما اپلیکیشن های پولی مجانی شده را یک بار دانلود کنید تا به فهرست اپ های شما افزودن شوند. بعدا می توانید هر زمانی که کام داشتید، از آن ها مصرف کنید.

با زومیت همراه باشید تا اپلیکیشن های پولی رایگان شده امروز را معرفی کنیم.

اپلیکیشن BabyBook Journal - Baby Tracker
به گزارش همشهری آنلاین،در این دیدار رئال مادرید در هر نیم قاهر شد یک وهله به گل برسد. وینیسیوس جونیور متصرف برزیلی  رئال در دقیقه ۱۶ با شلیکی زیبا از تو محوطه جریمه گل ابتدا را به ثمررساند.درون اواخر نیمه دوم درون دقیقه ۹۳ کریم بنزما  روی یک ضد حمله صاحب توپ شد و بعد از فریب مدافع حریف برای دومین وعده پشه تیم میزبان را بازکرد.با این پیروزی شاگردان زیدان با یک ورزش کمینه نسبت به سایر رقبا با ۱۰ امتیاز داخل صدر جو استراحت گرفت .

در دوبازی دیگر امروز اوساسونا با دوگل از سد سلتا ویگو عفو و آلاوس در خانه با یک گل طبق بیلبائو بوسیله چیرگی رسید.تو مهمترین بازی امشب ساعت  ۲۲/۳۰ بارسلونادر نیوکمپ بوسیله رزمگاه سلتاویگو می رود. مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی کند.
فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4 لالیگا اسپانیا | پیروزی رئال مادرید با دستیار داور ویدیویی
بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایسنا، او که سرد و گرم روزگار را در خلال سال های پرشمار زندگی اش چشیده بود، باور داشت مشکلات تئاتر ما با گپ حل شدنی است و می گفت: هنر و به خصوص هنر تئاتر مشابه آب رونده است. نمی توان جلوی آب را گرفت، هر جا جلوی آن سد شود از جای دیگر طریق در می آورد. جلوی خلاقیت را هم نمی نبوغ گرفت. تئاتر پای رونده دارد، نه پای ایستا.

عباس جوانمرد درگذشت

 معروفیت عباس جوانمرد با قسمت قسمت کردن هنر ملی چین خورده است؛ گروهی که هنرمندانی مثل بهرام بیضایی و علی نصیریان را پروراند و فقط مروری پهلو معروفیت اعضایش کافی است تا مدل اثرگذاری آن مشهود شود؛ خسرو شکیبایی، بهزاد فراهانی، هادی اسلامی، حسین کسبیان و جمشید گرامی و ... بخشی از اعضای این گروه بوده اند.

 هرچند درباره این گروه هم متشابه هر جریان هنری دیگر انتقاداتی وجود دارد ولی جایگاه این گروه و سعی های عباس بامروت در تئاتر ایران غیر قابل انکار است.

این هنرمند که سال ها داخل خارج از کشور زندگی می کرد، سال۱۳۸۱ درون یکی از سفرهایش به ایران درباره این گروه و نیز وضعیت تماشاخانه ایران در دهه ۸۰ سخن گفت که گزیده ای از آن صحبت را با یکدیگر می خوانیم.

تئاتر، بدون آزادی رشد نمی کند

کودتای ۲۸ مرداد و سرخوردگی های بعد از آن شاید نقطه آغازین تشکیل گروه هنر ملی وجود. گروهی که جوانمرد درباره لباس گیری اش این طور توضیح داده است:  در سال های ۱۳۳۲ بوسیله سپس که تو قلمرو هیچ خال روشنی، از محاسبه موقعیت تئاتری وجود نداشت، چند تن از فارغ التحصیلان هنرستان هنرپیشگی، دور هم جمع شدند، بوسیله امید پیدا کردن یک روش و روندی برای تئاتر؛ داخل این مدت که حدود یک سال شد این گروه با آخرین اطلاعات و اجراها و مسایل روز تئاتر گیتی آشنا شد و در جمع خود بوسیله تبادل دیدن نشست. آن موقع افرادی در مقابل علی نصیریان، اسماعیل داورفر، جمشید لایق، لطیف پور، ملکی، رضا بدیعی و من دور غصه جمع شده بودیم تا کارگر کنیم؛ هر چند هنوز گروهی با عنوان گروه هنر ملی بود نداشت. ما کسانی بودیم که یا فارغ التحصیل شده خواه در شرف تکمیل هنرستان بودیم و جای حکم نداشتیم و فضا هم، فضای خفقان آور پس ازآن از کودتای ۲۸ مرداد ماه سال ۱۳۳۲ وجود. ما به دنبال منفذی می گشتیم، خیر فقط برای دم کشیدن خودمان، بلکه برای لمحه کشیدن جامعه، بجای اگر تئاتر نباشد، نه خونی هست، نه جریانی و نه تبادلی و وقتی بی قراری آزادی نباشد، تئاتر نمی تواند نشو و نما فاحش یواش.»

هرگز از مردم غافل نشدند

اما این گروه تئاتر را فقط بخاطر تئاتر نمی خواستند، آنان بوسیله چیزی فرای این فکر کردن می کردند؛ موضوعی که جوانمرد درون تشریح آن گفته است: «الان که ۴۰ سال از آن زمان می گذرد، من با تفکر امروزم، آن روز را انتزاع می کنم. می گویم نه فقط برای خودمان بلکه بخاطر جامعه بی قراری سعی می کردیم، چرا؟ چون وقتی شما چیزی به عنوان تئاتر را مطرح می کنید، این یک سو ندارد، دو سو دارد؛ یک سو فعالان عرضه و تماشاخانه هستند، سوی دیگر و ارشد تر، مخاطب و تماشاگر است، تغذیه فعالان نمایش از مردم است، پس اگر این آزادی و خون داخل اجتماع و آدم نباشد، کاری از مشت او بر نمی آید، به این دلیل است که می گویم: امروز من بعد از عبور از ۵۰ سال، وقتی فکر می کنم، می بینم آن عده، نه عزب برای خودشان، بلکه برای جامعه شان هم تقلا می کردند.»

«باید بدانیم که ابد و همه جا تئاتر دو سر دارد یکی چیز پهن و دیگر مخاطب، باید ببینیم مخاطب ما در چه شرایطی صبر دارد و چه می خواهد؟ شما به پیس هایی که مرحوم نوشین به روی صحنه برده است، دقت کنید، البته او هم اشتباهاتی داشت ولی اکثرا سوژه هایی که انتخاب می کرد هم مورد توجه عامه آدم است و هم پیش افتاده. از این گذشته اخلاق و رفتار و صداقت او درون کار و ارتکاب نمایشی و غیرنمایشی همگی جا شهره بود.»

در میان آنان بیژن کارگر حزن بود که کلمه انگلیسی می دانست و گروه نوجوانان هواخواه را با تماشاخانه روز دنیا آشنا می کرد. راد با یادآوری آن پیرامون گفته بود: «از پایه های گروه، بیژن مفید بود. او زبان انگلیسی خوب می دانست و ما چون داده ها را از خارج اخذ می کردیم، او ترجمه می کرد و ما مصرف می کردیم، آن موقع ما درباره تماشاخانه متاخر تفکر می کردیم، تئاتری که از آن فرسودگی خارج شود. آن تماشاخانه مناسب اجتماع ای که فروخورده و فرو راحت بود، نبود.»

مسابقه دموکراسی

این دسته بالغ کمینه اندک یاد گرفتند تئاتر هنری است که با دموکراسی جلو می رود ولی آنان به راحتی این تجربه را به مشت نیاوردند و طی سه مرحله به این عقیده رسیدند، تجربیاتی که راد در توضیحش گفته بود: «ما آن زمان اطلاعاتی داشتیم که به گمان من بهترین مفروضات روز تئاتری غم بود، سعی می کردیم در بحث و گفت وگوهای بین خودمان و دیگران شرکت کنیم. این اطلاعات و تبادل تامل ها با یکدیگر و با دیگران، تا اینکه در حالت مجابی یا اقناعی اش، آرام خاموش به یک هم کلامی و یک گفت وگوی سازنده تبدیل می شد، که این خود تماشاخانه و گوهر نمایش بود؛ تئاتری قبل از تئاتر، گرچه خام، اما دیالوگی بود که بعدا کاردان می شد. در آن دوره ما با مفروضات نسبتا اضافی که داشتیم با هر کسی برخورد می کردیم، می خواستیم نمایشی از خودمان بدهیم، در نتیجه شروع می کردیم داده ها و دانسته های خودمان را ارایه کردن و به جای هر کار دیگر می خواستیم، طرف موافق را مجاب کنیم و این تا یک پیرامون ی تمام ادامه داشت، بوسیله ممارست زمان این سنخ برخورد تبدیل به قانع کردن شد. این هم یک پرگیر ی تمام داشت، تا این که از لحاظ تجربی و عقلانی به کود ای رسیدیم که فکر کردن کردیم، برای تبادل و گفت وگو، آیا اسلوب سومی بود دارد؟ رویه سومین را بی قراری آموختیم، این حیات که شما نظر، فکر کردن و هر جنس بداعتی که دارید، بی هیچ فشار و اصراری وسط بگذارید، خواه این بداعت و نوآوری به معادل ی کافی جاذبه دارد، یا ندارد؟ ما سه دوره را گذراندیم. مطلع مجاب کردن، بعد خشنود کردن و حالت سوم کاملا آزاد، که تو این حالت، همه می توانند دموکراسی را تجربه کنند.»

او خوب می دانست که تئاتر فعالیتی است با روح جمعی و این موضوع فارغ از زمان و جا است: «کامجویی و برترطلبی زمان و مکان نمی شناسد، سلطه جوها همه از یک خانواده هستند و اعاده می کنم، تئاتر یک فرمان و عمل ملاقات جمعی و بی آرامی آهنگ است، خیر انفرادی.

خلاقیت تمام نمی شود

هر دوروبر ای انفراد های ویژه خودش را دارد ولی جوانمرد معتقد وجود چنانچه ایده اصلی، منیع شکل محزون باشد، با ممیزی و محدودیت، از هم نمی پاشد.

او گفته حیات: «گروه هنر ملی در وضعیت بسیار بد سیاسی از بی قراری پاشید. اما فکر و ایده ی اصلی آن پاشیده نشد. عمل خلاقانه اصلا تمام نمی شود. ممکن است تو لحظاتی تغییر لباس دهد، ولی شما چه بخواهید و چه نخواهید الان عرصه ی سینما و تئاتر ناحیه اغلب تو دست نوزاد های گروه هنر ملی است. بچه های گروه هنر ملی مثل شکیبایی، محجوب، فراهانی، اسلامی، بخشی، کسبیان و لایق در عرصه های مختلف در سینما و تئاتر هستند و خواهند وجود. انفراد مثل بیضایی داخل عرصه ی نویسندگی و کارگردانی در تئاتر و سینما همچنان پیشتاز و متمایز است، یا میرلوحی و ژکان تو پهنه ی سینما؛ به نظر غلام خلاقیت آن ها خیر عزب کمتر نشده، بلکه بیشتر و وسیع تر بی قراری شده است. زمان حال گیرم زیر نشانی گروه هنر ملی نیست، چه باک. هر کدام از آن ها داخل حول و حوش خویشتن حرکت و جاذبه ی نوینی پدید آورده اند که زیاد باارزش و ماندنی است.»

 راز ماندگاری قسمت قسمت کردن هنر ملی

تماشاخانه عاری گروه، نمی تواند به حیات خود ادامه دهد اما گروه های هنری داخل اطراف های گوناگون، فراز و نشیب های اضافی را طی کرده اند. جوانمرد درون این گفتگو درباره دلایل انسجام قسمت قسمت کردن هنر ملی گفته حیات: «باید راز این را فاحش کرد، که چطور ۸۵ تن توانستند تو فقر مطلق ۲۸ سال زندگی کنند. این ۸۵ تن، ۱۸ خانواده بودند. یعنی بهرام بیضایی با خواهر زاده ی من ازدواج کرد، فیروز بهجت محمدی با خواهرزاده ی همسرم، محمود دولت آبادی با خواهر شوهر حسین کسبیان و فراهانی با فهیمه رحیم نیا که هر دو جثه قسمت قسمت کردن بودند و همین طور افراد دیگر. وقتی این افراد با هم کار و زندگی کردند، آرام آرام دسته بوسیله یک خانواده تبدیل می شود و بین آن ها خوشی و عشق و علاقه ی ژرف به وجود می آید، راز کار این است. قسمت قسمت کردن های امروز بدبختانه به علت عجله در اجرای دستور کار و یا هبوط جا و وقت کم و نداشتن تجربه با هم زندگی نمی کنند. در مولود بوسیله آن چه عنصر است، پی نمی برند، یعنی به راز همدلی و محبت جمعی، که این ها همگی به گمان من از خاطرخواهی به هنر، خاطرخواهی به دوست، عشق بوسیله کار، و همکار سرچشمه می گیرد و لاغیر.»

گروه هنر ملی اما فقط در تهران فعالیت نمی کرد. این قسمت قسمت کردن به فراخوانی مشارکت نفت، آثار مختلفی در جنوب ایران تیمار روی صحنه برد: «تئاترهایی در مدت «درد بیرونی آمیز یدالله»، «مرده خورها» و «افعی طلایی» را داخل جنوب کار کردیم. دو تای فاتحه را غلام از آثار مرحوم راهنمایی تنظیم کرده بودم و سومی را هم آقای نصیریان نوشته وجود که تم اصلی آن غم از مرحوم هدایت بود و تمام این تئاترها به دعوت انبازی نفت عمل شد.

این هنرپیشه موی سپید کرده اعتقاد داشت مشکلات تئاتر ما با گفتگو حل شدنی است. هنر و به خصوص هنر تماشاخانه مثل آب رونده است. نمی توان جلوی آب را گرفت، هر مکان جلوی آن بند شود از جای دیگر سر تو می آورد. جلوی خلاقیت را هم نمی توان گرفت. تئاتر پای رونده دارد، نه پای راکد. حتی گاهی می تبخیر.
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، هوشنگ بازوند با رمز بوسیله قرارگیری استان در وضعیت سرخ کرونا، گفت: در برخی شهرها شرایط قرمز پرخطر را داریم و همینطور ادامه دهیم استان کرمانشاههم بوسیله شرایط قرمز پرخطر می رسد. درون همین راستا ۱۹ محدودیت کرونایی از فردا(یکشنبه، ششم مهر) داخل استان اعمال می شود که تا اطلاع ثانوی دنباله خواهد داشت.

بازوند تعطیلی مدارس را از جمله مهم ترین این محدودیت ها اعلام و تصریح کرد: تمام مدارس استان از فردا تعطیل و آموزش بصیرت آموزان از طریق بستر فضای رمزی و شبکه مسرور ایفا می شود.
وقتی تمامی افرادی که در ابرهوسان، شهری کوچک در نزدیکی ماچیلنتِ ولز، به مدت ۱۸ ماه متوالی هرروز داخل ساعت هفت صبح به وقت محلی ربط خویشتن را با اینترنت از مشت می دادند، یکی از مشارکت های ارائه دهنده ی اینترنت پهن باند در آنجا، یعنی Openreach، باید دلیل اصلی بروز این اتفاق را نمایان می کرد.

سه شنبه ی گذشته، Openreach پس از مدتی تحقیق گسترده اعلام کرد دلیل موکد اینترنت تداخل الکتریکی تلویزیوندست دوم قدیمی بوده است؛ ادعایی که تو نگاه اول، افراد زیادی را متعجب کرد. یکی از مهندسان همدستی Openreach، مایکل جونز، ماه ها در تلاش بود تا دلیل اصلی بروز مشکل را پیدا کند. او و اعضای تیمش تا اینکه اقدامات مختلفی اندوه انجام دادند که شامل کارهایی قرین تعویض بسرنوشت شوم دچار کردن های عظیمی از شبکه ی کابل اینترنت در بکلی شهر و مناطق اطراف آن می شد. بااین حال درنهایت، تیم مهندسی خاص ای مجبور شد داخل دوران دنیاگیری ویروس کرونا مشغول کار روی این بغرنج شود.

مهراز شرکت Openreach با انتشار بیانیه ای نوشت: با استفاده از دستگاهی با نام تحلیلگر طیف (Spectrum Analyser) تمامی حصه های ولایت را در روزگار ۶ صبح به وقت محلی و هنگام باران قطعی بارش بررسی کردیم تا بدانیم می توانیم «نویز الکتریکی» بی پرده کنیم یا نه. ساعت هفت صبح، آنچه انتظارش را داشتیم، اتفاق افتاد. دستگاهی که دراختیار داشتیم فیروز شد تداخل الکتریکی بسیار مبصر و مداومی درون روستا رک کند.

از این پدیده ی ویژه با اصطلاح SHINE (مخفف نویز ضربتی یگانه ی سطح بالا) یاد می شود. SHINE به پدیده ای اشاره می کند که داخل آن، مایه ای خانگی تداخل الکتریکی شفاف می یواش و این موضوع مستقیما اتصال پهن باند را تحت تأثیر قرار می دهد.

مهندس Openreach درادامه ی بیانیه نوشت: ظاهر شد که هرروز ساعت هفت صبح به وقت محلی، ساکن ساختمان ای که تلویزیون باستانی در آن حیات داشت، سراغ مصرف از تلویزیون می رفت. همان طورکه می توانید فرض کنید، وقتی موضوع را با ساکن آن ساختمانی در میان گذاشتیم، او شرمسار شد که تلویزیون قدیمی اش باعث و بنیان گذار اکید اینترنت گسترده تو سطح بخانه برگشتن شده است. این بی تا به سرعت موافقت کرد که تلویزیونش را ساکت کند و دیگر از آن کاربرد نکند. 

مقام های رسمی ولز گفته اند قریه ابرهوسان تا پیش از پایان سال سیال میلادی به اینترنت فیبر نوری تجهیز می شود.بیشتر بخوانید:تلویزیون های ال جی با کارت های گرافیک RTX 3000 مشکل دارندگوگل سرود دارد مرورگر کروم را از سیستم عامل کروم مستقل کندهمکاری کلادفلر و Internet Archive برای پرونده گسترده صفحات وباپراتور اینترنتی Google Fiber درخت سرو دو گیگابیت برثانیه با هزینه ماهانه ۱۰۰ دلار نمایش می کندپشتیبانی از سرو های Firefox Send و Firefox Notes ایستا می شود