مجله اینترنتی پاسبون

وقتی تمامی افرادی که در ابرهوسان، شهری کوچک در نزدیکی ماچیلنتِ ولز، به مدت ۱۸ ماه متوالی هرروز داخل ساعت هفت صبح به وقت محلی ربط خویشتن را با اینترنت از مشت می دادند، یکی از مشارکت های ارائه دهنده ی اینترنت پهن باند در آنجا، یعنی Openreach، باید دلیل اصلی بروز این اتفاق را نمایان می کرد.

سه شنبه ی گذشته، Openreach پس از مدتی تحقیق گسترده اعلام کرد دلیل موکد اینترنت تداخل الکتریکی تلویزیوندست دوم قدیمی بوده است؛ ادعایی که تو نگاه اول، افراد زیادی را متعجب کرد. یکی از مهندسان همدستی Openreach، مایکل جونز، ماه ها در تلاش بود تا دلیل اصلی بروز مشکل را پیدا کند. او و اعضای تیمش تا اینکه اقدامات مختلفی اندوه انجام دادند که شامل کارهایی قرین تعویض بسرنوشت شوم دچار کردن های عظیمی از شبکه ی کابل اینترنت در بکلی شهر و مناطق اطراف آن می شد. بااین حال درنهایت، تیم مهندسی خاص ای مجبور شد داخل دوران دنیاگیری ویروس کرونا مشغول کار روی این بغرنج شود.

مهراز شرکت Openreach با انتشار بیانیه ای نوشت: با استفاده از دستگاهی با نام تحلیلگر طیف (Spectrum Analyser) تمامی حصه های ولایت را در روزگار ۶ صبح به وقت محلی و هنگام باران قطعی بارش بررسی کردیم تا بدانیم می توانیم «نویز الکتریکی» بی پرده کنیم یا نه. ساعت هفت صبح، آنچه انتظارش را داشتیم، اتفاق افتاد. دستگاهی که دراختیار داشتیم فیروز شد تداخل الکتریکی بسیار مبصر و مداومی درون روستا رک کند.

از این پدیده ی ویژه با اصطلاح SHINE (مخفف نویز ضربتی یگانه ی سطح بالا) یاد می شود. SHINE به پدیده ای اشاره می کند که داخل آن، مایه ای خانگی تداخل الکتریکی شفاف می یواش و این موضوع مستقیما اتصال پهن باند را تحت تأثیر قرار می دهد.

مهندس Openreach درادامه ی بیانیه نوشت: ظاهر شد که هرروز ساعت هفت صبح به وقت محلی، ساکن ساختمان ای که تلویزیون باستانی در آن حیات داشت، سراغ مصرف از تلویزیون می رفت. همان طورکه می توانید فرض کنید، وقتی موضوع را با ساکن آن ساختمانی در میان گذاشتیم، او شرمسار شد که تلویزیون قدیمی اش باعث و بنیان گذار اکید اینترنت گسترده تو سطح بخانه برگشتن شده است. این بی تا به سرعت موافقت کرد که تلویزیونش را ساکت کند و دیگر از آن کاربرد نکند. 

مقام های رسمی ولز گفته اند قریه ابرهوسان تا پیش از پایان سال سیال میلادی به اینترنت فیبر نوری تجهیز می شود.بیشتر بخوانید:تلویزیون های ال جی با کارت های گرافیک RTX 3000 مشکل دارندگوگل سرود دارد مرورگر کروم را از سیستم عامل کروم مستقل کندهمکاری کلادفلر و Internet Archive برای پرونده گسترده صفحات وباپراتور اینترنتی Google Fiber درخت سرو دو گیگابیت برثانیه با هزینه ماهانه ۱۰۰ دلار نمایش می کندپشتیبانی از سرو های Firefox Send و Firefox Notes ایستا می شود
  • ۹۹/۰۷/۰۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی