مجله اینترنتی پاسبون

امروزه با فراگیرشدن استفاده از گجت های موبایلو مخصوصا گوشی های هوشمند، کنترل مصرف اینترنت روی تلفن های همراه دشوارتر شده است، تا جایی که بسیاری از افراد برای جلوگیری از هزینه های سرسام آور، ترجیح می دهند چشم های خویشتن را روی مصرف اینترنت ببندند. در این مقاله ی کوتاه، نشان خواهیم داد که چگونه این کار را با استفاده از ابزاری ایفا دهیم که اندروید دراختیارمان گذاشته است.

همه ی دستگاه های مبتنی بر اندروید از مجموعه ابزارهایی برای نظارت کنار داده های مصرفی روزی می برند و این امکان را به شما می دهند تا با تنظیم هشدارها و ویژگی های لازم از مصرف ی بسیار از وزن از داده ها جلوگیری کنید. در ادامه بوسیله آموزش روشی می پردازیم که با مصرف از آن می استعداد کاربرد دیتای اینترنت سیم کارت گوشی را کنترل کرد. 

ورقه ی میان کنار تنظیمات را داخل تبلتیا گوشی اندرویدی خویشتن به پایین بکشید و روی مدال «چرخ کنگره» کلیک کنید تا هوشیار منو «تنظیمات» آن شوید.



جا تنظیمات داده ممکن است براساس گوشی های اندرویدی شرکت های مختلف متفاوت باشد؛ ولی به طور کلی می توان در بخش تنظیمات استفاده از داده Data Usage > Mobile Data بروید؛ البته در این آموزش، ما از Google Pixel کاربرد می کنیم.

گزینه ی شبکه و اینترنت را از بالای منو تنظیمات گزینش کنید.



حال، با تپ روی Mobile Network در بالای صفحه، مشاهده خواهید کرد که تو این ماه چقدر از ترافیک سیم کارت خود را مصرف کرده اید. 



نیز در پایین صفحه با ورود به تقدیر App Data Usage فهرستی از برنامه هایی را مشاهده می کنید که زیادترین ترافیک مصرف شده را ازآنِ خود کرده اند.



ضمنا، نموداری کاربرد برنامه های نصب شده روی گوشی را بوسیله ترتیب از زیادترین تا کمترین مصرف به شما نمایش می دهد. باتوجه به امکان صبر داده شده برای جلوگیری از دسترسی دستور کار ی مدنظر به اینترنت سیم کارت خود، روی آن ضربه بزنید.



گزینه ای با نشانی Background Data را مشاهده می کنید که می توانید آن را فعال کنید. با این کار، دسترسی دستور کار به اینترنت داده ی تلفن همراه در حالت پس زمینه حد می شود؛ بااین حال درون صورت باز شدن برنامه، مجددا دسترسی آن محکم می شود.



گزینه ی بعد اینده که می قابلیت از آن استفاده کرد، تنظیم اعلام هشدار و اعمال محدودیت داده است. بخاطر این کار، یک مرحله به پشت برگردید و خبردار تقدیر Data Warning
  • ۹۹/۰۷/۲۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی