مجله اینترنتی پاسبون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، بهینه سازی مصرف کارمایه داخل خانه ها اگرچه موضوع مهمی بوده اما اندوه از لفظ سازندگان و هم از طرف نهادهای مسئول، تک غفلت واقع شده است. با این حال آنطور که مدیرکل معماری و ساختمان معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران اخبار کرد، صبر است شناسنامه انرژی برای بناء ها تهیه شده و نیز تسهیلاتی بی قراری بوسیله سازندگانی که نیکوترین سازی کاربرد انرژی را رعایت می کنند داده شود.

مهدی صالحی، مدیرکل معماری و خانه معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران درباره این با ره گفت: دو برنامه از سال گذشته در ماخذ نیکوترین سازی مصرف انرژی در ساختمانی ها درون حال عقب شدن است، نخست اینکه شناسنامه انرژی برای ساختمانی ها تمهید شود که تو نهایت این موضوع منتهی می شود به عرضه برچسب انرژی، چرا که ساختمان هم به عنوان یک رخت مانند طولانی کالاهای تولیدی دیگر نیاز به برچسب کارمایه دارد اما تو حالی که در آمارها عنوان می شود که ۴۰ درصد آلودگی محیط مربوط به ساختمان هاست تاکنون تدوین ضوابط برچسب انرژی در این اماکن مغفول مانده است.

وی افزود: از همین رو قرار بر این شد که بوسیله سمت صدور برچسب کارمایه داخل ساختمان ها لول شود که زیرساخت لازم برای آن شناسنامه انرژی ساختمان حیات بنابر این تمهید شناسنامه انرژی بوسیله عنوان مرام سال ۱۳۹۹ اداره کل ساختمانی تو نظر محزون و به این منظور از سال گذشته زیرساختهایی هم آماده شد. پیاده شدن این اساس باید مبنای علمی آن اتمام می شد که با پذیرش مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان تصحیح جدید، عملاً این موضوع ادا و بر زمینه آن ساختمان ها به سه گانه دسته انشعاب شد، در رده مقدمه ساختمان هایی که حداقل ها را در مصرف نیکوترین انرژی رعایت کرده، رده دوم ساختمان هایی که حد متوسط را تکریم و تو نهایت ساختمان هایی که حداکثر استفاده نیکوترین از کارمایه را تکریم می کنند راحتی گرفت.

صالحی درباره کنف های شهرداری و دولت از ساختمان هایی که نیکوترین سازی مصرف انرژی را تکریم می کنند، اقرار کرد: از سال گذشته با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت راه و شهرسازی و زیبایی مهندسی ساختمان حکم مشترکی شروع شد که مبحث شناسنامه کارمایه مسکن ها آغاز شود، این دستور کار مراحل انتها را هنگام می کند اما با وجود تصویب هنوز ابلاغ نشده است. زیرساخت ها برای این موضوع در حال تکمیل شدن بوده و پیش دماغ این است که نصف دوم امسال به ساختمان ها شناسنامه کارمایه داده شود.

از سوی دیگر با اجازه از شورای قصبه تهران قرار شد در بودجه سالانه شهرداری، ۱۰ درصد کاستن داخل عوارض برای مسکن هایی که طراحی آن بوسیله نوعی باشد که بوسیله وزن متوسط یا حداکثری بهینه سازی استعمال انرژی برسند، لحاظ شود. در واقع به دنبال این هستیم که این موضوع در قانون مصوب مجلس به عنوان مطالبه شهرداری از دولت لحاظ شود چرا که درون طریق هم آمده اگر دستگاهی بتواند با اقدامات خود صرفه جویی تو مصرف کارمایه به حیات آورد، نوبت باید یارانه ای پرداخت کند از همین رو شهرداری این تقلیل را پیشاپیش به مردم می دهد و سپس به عقب این می رود که از دولت پس بگیرد.

مدیرکل معماری و ساختمان معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران تو پاسخ به این سوال که نیکوترین سازی کاربرد انرژی تو ساختمان ها چه میزان از نفع جویی را به وجود می آورد گفت: عزم شانس بر این است که بوسیله نوعی با بحث حامل های انرژی به جانب واقعی سازی ارزش ها برود، اکنون یارانه زیادی از سوی نوبت برای گاز و صاعقه صیقل می شود و درون این شرایط شاید بهترین سازی مصرف کارمایه ظهور آن چنانی نداشته باشد اما بوسیله نظر می رسد که محاکمه کلان درون نهایت به سمت بهترین سازی می جوی. بنابر این داخل وضعیت فعلی شاید درون بازه ۵ تا ۱۰ ساله هزینه های آن برگردد اما اگر ارزش ها واقعی شود داخل بازه زمانی کوتاهی تأثیر خویشتن را خواهد گذاشت. از لفظ دیگر اکنون اندوه مسکن هایی داریم که با وجود اینکه هیچ اجباری در مبحث بهینه سازی مصرف انرژی وجود ندارد، خودشان برای برندسازی شخصی خویشتن استفاده بهترین از انرژی را رعایت می کنند.
  • ۹۹/۰۴/۳۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی