مجله اینترنتی پاسبون

رعشه حکم یکی از ایرادهای شایع درون خودروهااست که عوامل مختلفی می توانند سبب ابراز این مشکل شوند. از مهم ترین دلایل لرزش فرمان می توان بوسیله شکستگی قسمت قسمت کردن موتور، بالانس نبودن رینگ، شل بودن خم های چرخ و متروک شدن مفصل پلوس اشاره کرد، اما هیچ یک از این ایرادها نمی تواند عزب داخل طی فشردن پدال ترمز سبب لرزش فرمان شود. دلیل پا بر جا لرز فرمان هنگام ترمزگیری بروز عیب در دیسک های ترمز است. دیسک ترمز یک صفحه ی فلزی دوار است که ناموس آن بوسیله جنس و میزان خودرو رابطه دارد و توسط لنت ترمز احاطه شده است. خلال فشردن پدال ترمز، لنت بوسیله سطح دیسک ضیق واقف می نرم و این مالش سبب تولید گرما می شود. گرمای تولید شده باید بوسیله صورت یکنواخت داخل سطح دیسک توزیع و تهی سازی شود.

در طول زمان اصطکاک سبب می شود که سطح دیسک دچار فرسایش شود. کاهش ستبری و تاب برداشتن دیسک دو نتیجه ی اجتناب ناپذیر اصطکاک و تولید و تهی سازی گرما است. با اعمال ترمز داخل سرعت های بالا، در تماس لنت با سطح دیسک، صدا و لرزش خلق و این لرزش ازطریق اتصالات به فقره منتقل می شود، بنابراین لرز و ندا هنگام ترمزگیری دو نشانه ی قطعی از ایراد دیسک ترمز است.نقص یابی

همان نعوظ که پیش تر اشاره شد، ارتعاش فرمان دلایل مختلفی دارد، اما ارتعاش تنها داخل هنگام ترمزگیری با احتمال بیش زیاد تنها بوسیله وجود ایراد در دیسک و متعلقات آن محدود می شود. ابتدایی و ساده ترین ایراد شاگرد از سفت کردن نامتقارن پیچ های یکدلی دیسک است. رعایت الگوی ستاره ای در سفت کردن و بستن پیچ ها از بروز این مشکل جلوگیری می بطی ء و بخاطر بررسی آن کافی است به یک مکانیک مراجعه کنید تا با بهره گیری از زین متر (گشتاورسنج) نسبت به کنترل درجه ی سفتی پیچ ها اقدام کند و داخل عارض لزوم با باز و ودیعه کردن دیسک ها این ایراد را برطرف کند. توجه داشته باشید که بزرگداشت گشتاور استاندارد هر دیسک وقار زیادی دارد و به طور معمول گشتاور استاندارد روی دیسک حک شده است.



عامل بعدی که شایع ترین دلیل ابداع لرزش فرمان طی ترمزگیری است، تحمل برداشتن دیسک ترمز است. بردباری برداشتن دیسک داخل خودروهای امروزی بیش شایع زیرفون از گذشته است و دلیل این فرمان کاهش ضخامت دیسک درون جهت کاهش معادل و مصرف سوخت است. بخاطر تشخیص دیسک حوصله دار ساده ترین وضع جداکردن چرخ و چرخاندن دیسک است. اگر هنگام چرخاندن دیسک صدای بریده سایش خلق کردن شود خواه دیسک آزادانه نتواند چرخش داشته باشد، دیسک خودرو دستخوش ایراد شده است. به علاوه، اگر در سطح دیسک فرورفتگی یا برآمدگی واضح وجود داشته باشد باید نسبت بوسیله تعویض یا مرمت آن اقدام کنید.

اگر تاب دیسک بیش نباشد، می استعداد با بازکردن آن و ماشین کاری ضمن برداشتن لایه ای بسیار نازک از سطح آن نسبت بوسیله تعمیر دیسک رفتار کرد. البته نباید فراموش کرد که کاهش ضخامت هرچند ناچیز دیسک می تواند انفراد های دیسک در توزیع و خالی کردن یکنواخت گرما را عرشه تأثیر فراغت دهد و این امر سبب می شود که دیسک بی اندازه تند دوباره دچار مشکل شود.آیا مرمت لرزه فرمان تو طی ترمزگیری حیاتی است؟

برای پاسخ به این سؤال نیاز است که ابتدا برهان اصلی این ایراد فاحش شود. با دیسکی که پیچ هایش به صورت غیریکنواخت معتمد شده است، می توانید ماه ها خواه تا اینکه چند سال بوسیله رانندگی ادامه دهید، البته باید توجه داشته باشید که عدم رفع ایراد و ادامه ی استعمال از خودرو تو این وضعیت می تواند هزینه های تعمیر را چندین طبق نرم. برای مثال، رفع این ایراد می تواند با نفقه ی کمتر از ۵۰ هزاره تومان ایفا شود درحالی که تعویض دیسک ترمز در خودروهای تویی بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزاره تومان خرج دارد که با عدم جستار بوسیله موقع این رقم می تواند بوسیله چند برابر این ارقام نیز اضافه یابد.

اگر لرزش فرمان به دلیل شل وجود داشتن پیچ های تایر باشد، رانندگی با خودرو بسیار خطرناک خواهد بود و تحقیق در جهت رفع شاق باید هرچه زننده خیس انجام شود. در شرایطی که دیسک ترمز دچار بردباری شده است، احتمالا می توان تعمیر دیسک را تا حدودی بوسیله تعویق انداخت، اما باید توجه داشته باشید که لرز های مزمن می تواند علت فرسایش زننده پر حرارت سایر اجزای خودرو و تکثیر نفقه های مرمت شود.

به طورکلی لرزش حکم بوسیله نعوظ یمین در کنترل خودرو تأثیرگذار است و می تواند خطرات رانندگی را تا اندازه زیادی تکثیر دهد. به همین سبب توصیه می شود قبل از ابراز حوادث و اضافه نفقه های تعمیر نسبت بوسیله رفع ایراد در جهیز ترمز اقدام کنید و قبل از سفر اجزای مؤثر در کنف خودرو را کنترل کنید.بیشتر بخوانید:خودروهای خودران یک سوم تصادفات رانندگی را کاهش می دهندآمار اجل شوفر تو خودروهای شهری و کوچک بیشتر از شاسی اهتزاز استآیا خودروهای برقی به اندازه ی کافی ایمن هستند؟مؤثر ترین آپشن های کنف خودرو کدام اند؟۲۵ سال با سیستم ESC مرسدس بنز
  • ۹۹/۰۳/۲۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی