مجله اینترنتی پاسبون

مایکروسافت تو سال ۲۰۱۱ اپلیکیشن اسکایپ را بوسیله مسکوک ۸/۵ میلیارد دلار خریداری کرد. از آن زمان تاکنون اطلاعات زیادی دوروبر آمارهای کاربری این اپلیکیشن منتشر نشده است. به عنوان مثال، آخرین اطلاعاتی که از کاربران کوشا ماهانه ی اسکایپ منتشر شد، تعداد آن ها را ۵۰۰ میلیون عنوان کرد. از آن زمان هیچ اطلاعات جدیدی پیرامون تعداد کاربران کوشا ماهانه منتشر نشد. ازطرفی درون ماه های اخیر و پس از عالمگیر ویروس کرونا، استفاده از ابزارهای ارتباطی تکثیر قابل توجهی را تجربه کرد که حتی برای اسکایپ بی قراری ملموس بود.

ردموندی ها از فرصت پیش آمده که با اضافه سیاست های قرنطینه ی خانگی و دورکاری، بیشتر حزن شد، بخاطر بهبود سرویس های خود استعمال کردند. آن ها اکنون اسکایپ را هم در پیاده شدن مایکروسافت تیمز، سریع ترین اپلیکیشن از لحاظ رشد، در فرایندهای اصلی ترقی بیدار کرده اند. مایکروسافت اکنون غرض دارد تا صرف دید از پروگرام های شدید برای تیمز، سرمایه گذاری تو اسکایپ را غم تکثیر داده و قابلیت های آن را بهبود دهد. درنهایت، اطلاعاتی که دوره اپلیکیشن سازمانی Yammer منتشر شد، جزئیات بیشتری را از دستور کار ی مایکروسافت برای اپلیکیشن های ارتباطی در اختیار رسانه ها گذاشت.اسکایپ و تیمز با یکدیگر همگام و هماهنگ می شوند، اما اسکایپ لزوما از بین نمی جوی

مایکروسافت در ماه مارس اخباری پیرامون تعداد و گسترش مصرف کننده ها تو پلتفرم مایکروسافت ۳۶۵ منتشر کرد. داخل بخشی از اخبار، به تعداد کاربران فعال روزانه ی اسکایپ اشاره شد که از مرز ۴۰ میلیون کاربر عبور کرد و نمو ۷۰ درصدی را نسبت به ماه قبل مدال داد. گزارش ردموندی ها دعوی می کرد که تماس های اسکایپ به اسکایپ، با افزایش ۲۲۰ درصدی همراه بوده اند. آن ها همچنین اعلام کردند که نسخه ی مخصوص استعمال کننده ی تیمز غصه داخل ماه های پیش رو نمایش می شود، اما کاربران باز اندوه می توانند برای کارهای روزانه ی خود از اسکایپ استفاده کنند. درنهایت این اطلاع دادن نشان می داد که ظاهرا روزهای پایانی زندگی سرویس اسکایپ برای کاربران معمولی فرا رسیده باشد. رخدادی که بخاطر Skype for Business بی قراری پس از اضافه محبوبیت تیمز، قیافه داد.

احتمال حذف اسکایپ از برنامه های اصلی مایکروسافت، درون ماه مارس تأیید یا رد نشد. یکی از سخنگوهای شرکت در مصاحبه با رسانه ها گرداگرد برنامه های آتی گفت: «اسکایپ هنوز به عنوان گزینه ای عالی برای مشتریانی به احصائیه می آید که به آن علاقه دارند و بخاطر روزی مندی از توان های پایه ای چت و تماس صوتی، از آن استعمال می کنند. با تکثیر شدن نبوغ های جدید به اپلیکیشن موبایلمایکروسافت تیمز، تیمز به هاب جامعی تبدیل می شود که بخاطر زندگی انحصاری و کاری کم ارزش خواهد بود. ادغام قابلیت های چت، ربط ویدیویی، توانایی تدوین و واگذار کردن وظایف، پس انداز سازی و اشتراک گذاری داده های عمده با گروه و اشتراک گذاری اطلاعات مکانی با خانواده و دوستان، تیمز را بوسیله راهکاری همه جانبه دگرگونی می کند. درحالی که اسکایپ به قیافه فطری یک پلتفرم چت و ارتباط ویدیویی است. درحال حاضر مفروضات بیشتری بخاطر ارائه نداریم». ظاهرا اخبار اخیر، همان اطلاعات بیشتر مرتبط با اسکایپ هستند.

مقایسه با فیسبوک

جف تپر، معاون ارشد مایکروسافت در مایکروسافت ۳۶۵ در مصاحبه ای پیرامون سرو های جدید گفت:ما به سرمایه گذاری درون اسکایپ ادامه می دهیم. اسکایپ درون شرایط کنونی در مسیر رشد قرار دارد. به زودی قابلیت های جدیدی را در آن مشاهده خواهید کرد. مناسبت و تعامل اسکایپ و تیمز امکان پذیر می شود. وقتی تیمز نبوغ های بیشتری معلوم یواش و توسط مصرف کننده های نهایی استعمال شود، احتمالا آن ها تیمز را بیشتر انتخاب می کنند. البته با تمرکز خود را به یک حصه محدود نمی کنیم. مردم عاشق اسکایپ هستند و ما نمی خواهیم رقابتی تویی برای خود خلق کردن کنیم.

مصاحبه ی تپر مدال می دهد که اسکایپ به پایان زندگی نرسیده است. افزایش متناسب توجه اخیر داخل تعداد کاربران، احتمال ادغام تیمز و اسکایپ را آن چنان تقویت نمی کند. تپر در امتداد ی مصاحبه می گوید: «به نشانی مثال، فیسبوک با اینستاگرام و مسنجر و واتساپ، ابزارهای گوناگونی داخل دست دارد. آن ابزارها به صورت مستقل به رشد امتداد می دهند. آن ها سعی هایی برای تعامل و ارتباط ابزارها انجام داده اند، ولی هیچ گاه مهاجرت از یک ادوات به دیگری را بوسیله مصرف کننده تحمیل نمی کنند. غلام همچنین همین رویکرد را حداقل بخاطر کوتاه مدت برای گروه ابزارهای خودمان داخل رویت دارم. تیمز، ساختاری کاملا متفاوت با اسکایپ دارد. البته تو فداکار کاربردها شاهد غصه پوشانی همچنین هستیم. همان موردی که در واتساپ و فیسبوک مسنجر هم دیده می شود. درنتیجه ما تعامل و ارتباط آن ها را آسان می کنیم، اما هنوز عشق و دلبستگی ی خود را بوسیله سندیت کاربران اسکایپ نشان خواهیم داد».مایکروسافت و اسکایپ تصمیم به حذف هیچ یک از اپلیکیشن های ارتباطی خود ندارند

فیسبوک که مجموع کاربران ماهانه ی اپلیکیشن هایش به سه میلیارد نفر می رسد، درون مسیری چندساله غرض دارد تا خدمات پیام رسانی را در اینستاگرام و واتساپ و مسنجر، ادغام بطی ء. غول شبکه های اجتماعی جدیت تو ادغام یا حذف هیچ یک از اپلیکیشن ها ندارد و تنها ادغام کارایی آن ها را قفا می کند.

مایکروسافت و فیسبوک تنها شرکت هایی نیستند که تصمیم به تغییرات اساسی تو اپلیکیشن های پیام رسان ندارند. گوگل بعضی پیش تمامی اپلیکیشن های ارتباطی خود (Google Meet, Google Chat, Google Duo, Google Messages, و اپلیکیشن Phone در اندروید) را درون یک تیم مدیریتی واحد سازمان دهی کرد. هیروشی لاکهایمر، معاون ارشد پاره پلتفرم ها و اکوسیستم ها تو گوگل درباره ی تصمیم جدید گفته بود: «اگر اپلیکیشن های ارتباطی متنوع، برای کاربردها و اهداف گوناگون توسعه داده شده باشند، وجود چند اپلیکیشن درون میان محصولات شرکت، آن چنان زشت نیست». گوگل همچنین مثل فیسبوک و مایکروسافت، همه ی اپلیکیشن های خود را حفظ کردن می کند، اما برضد آن ها تلاشی برای هماهنگی و ارتباط بهتر آن ها ندارد.

اپلیکیشن Yammer

مایکروسافت یک اپلیکیشن ارتباطی مثل دیگر تیمار بوسیله اشتهار Yammer دارد. این سرو بوسیله نشانی راهکار ردموندی ها بوسیله صورت یک شبکه ی مدنی سازمانی برای ربط های مخصوص داخل داخل سازمان ها معرفی شد. مایکروسافت در مارس ۲۰۱۹ آن را با تیمز هماهنگ کرد و برای هر دو سرویس، قابلیت های جدیدی معرفی می نرم.

تپر درباره ی دلیل دنباله ی حیابت Yammer می گوید:یامر به سازمان ها امکان می دهد تا جوامع ارتباطی داشته باشند. یامر یک میوه حقوق بگیر است و ما آن را به مصرف کننده ی نهایی عرضه نمی کنیم. اخیرا تماشایی افزودن قابل توجه کارلری داخل یامر بوده ایم. اگر با دقت نگاه کنید، تیمز برای دسته های کاری کاربرد می شود که به پشت به خاتمه رساندن وظایف و کارهای حقوق بگیر هستند. یامر تلاش می کند تا روی ساختارهای بین سازمانی و محیط های تعامل و گفت و گو متمرکز شود. ما تلاش می کنیم تا یامر را نیز به تیمز افزایش کنیم. شما تو داخل تیمز می توانید تمامی گروه هایی که درون آن ها فعال هستید را مشاهده کنید، اما می توانید جوامع چندمنظوره و بین مستخدم را حزن پیدا کرده و درون آن ها پیکر شوید. رویکردی که رهبران سازمانی اخیرا تمرکز زیادی روی آن داشته اند. بوسیله نظر من این رویکرد، منحصربه فرد خواهد حیات. هیچ شرکتی تاکنون امتحان ی شبکه ی اجتماعی بین حقوق بگیر و امتحان ی گروه های مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش را تو یک دشت انفرادی ارائه نکرده است.مقاله های مرتبط:با قابلیت Meet Now تو اسکایپ آشنا شوید؛ برگزاری جلسات ویدئویی به سادگی هرچه کامل ترمایکروسافت تیمز بخاطر کاربران عادی نیز داخل دسترس راحتی می گیرد

ظاهرا اسکایپ نیز همان سطر یامر را طی خواهد کرد. یامر هنوز جامعه ی کاربری ابهت دارد و همه گیری ویروس کرونا هم استفاده از آن را اضافه قسط. از همه اساسی تر، اکنون تیمز و یامر برای اهداف متفاوتی استفاده می شوند. تپر دراین باره می گوید: «زمانی که یامر معرفی شد، فعالیت های گشاد ای در آن دیده می شود. ما متوجه شدیم که رویکردی نزدیک تر بوسیله چت های گروهی مانند تیمز و رقبا، بخاطر دسته های مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش بهتر خواهد حیات. به علاوه، رویکردی مشابه به شبکه های اجتماعی، بخاطر محاوره های طولانی تر و متداول نم مصرف می شود. درنتیجه ما دو راهکار خود را درون مسیرهای مجزای گروه کاری و اجتماع ی رمزی ترقی دادیم و آن ها را با هم ترکیب کردیم».

درنهایت برنامه های مایکروسافت مدال می دهد که فعلا و حداقل در کوتاه مدت، سازمان ها امکان استفاده از یامر را متشابه گذشته خواهند داشت. بوسیله همین ترتیب، وفاق اسکایپ و مصرف کننده ها همچنین حفظ خواهد شد و هنوز خبری از حذف هیچ یک از آن ها نیست.بیشتر بخوانید:مایکروسافت ابزارهای جدیدی را بخاطر توسعه اپلیکیشن داخل تیمز منتشر کردظرفیت گروه های مایکروسافت تیمز بوسیله ۲۵۰ نفر افزودن پیدا می کندویروس کرونا جدید ویندوز را برای همیشه تغییر خواهد دادآمار کاربران روزمره مایکروسافت تیمز به ۷۵ میلیون نفر رسیدآسیب پذیری امنیتی مایکروسافت تیمز، سرقت اطلاعات را با ارسال فایل گیف امکان پذیر می کرد
  • ۹۹/۰۳/۰۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی