مجله اینترنتی پاسبون

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از دویچه وله نوشت: متقاضیان دریافت شهروندی از آلمان باید دست کم هشت سال در این کشور زندگی کرده باشند. بر زمینه لایحه ای که وزارت کشور آلمان تهیه کرده است، این پیش شرط بخاطر کسانی که با هویت قلابی به آلمان آمده اند و اجازه اقامت دریافت کرده اند، صدق نخواهد کرد. 

 کسانی که هویت بدلی ارائه می کنند، دلیل های گوناگونی دارند: شماری از پناهجویانی که به آلمان حمایت می برند و امکان طرد آنها بود دارد، خویشتن را به عنوان شهروند کشورهایی جا می زنند که شورش زده یا دارای حکومت های مستبد هستند. برخی بی قراری هیچ گونه مدرکی ارائه نمی کنند و اطلاعات دروغین تو مناسبت با هویت خویشتن و موجب پناهندگی به آلمان عرضه می کنند.  

بر اساس لایحه جدید، چنانچه مشخص شود که فرید طالب پیروی آلمان، خلال گرفتن اقامت این کشور هویت اصلی خود را پنهان کرده است، سال های اقامت او در آلمان برای ستاندن پیروی بوسیله حساب نمی آیند. 

علاوه پیاده شدن این، چنانچه فردی با هویت ساختگی وارد آلمان شود و پنهان کاری او در همان آغاز برملا گردد، بوسیله او رخصت اقامت داده نمی شود. 

کنار مبنا روال فعلی مهاجرت آلمان، فرزندان مهاجران، در صورتی که مادر خواه پدرشان دست کم هشت سال داخل آلمان اقامت داشته باشد، از بدو تولد شهروند آلمان بوسیله حساب می مسئله. 

طبق لایحه متاخر وزارت کشور، اگر پس از تولد پسر مدلل شود که پاپا خواه بابا او با هویت جعلی یا داده ها نادرست به ستاندن رخصت اقامت آلمان نائل شده، فرزند تیمار حق داشتن تابعیت آلمانی خود را از دست می دهد. 

این اصل دربرگیرنده کودکان دامن پنج سال می شود و فرزندانی که بیش از پنج سال سن دارند، پیروی آلمان را از مشت نمی دهند. 

در لایحه جدید به تابعیت دوم مهاجران نیز پرداخته شده است: پناهجویانی که به خشکی امدن مبنا کنوانسیون ژنو ضایع اقامت در آلمان را قبض کرده اند، اجازه ندارند تابعیت قبلی خویشتن را (از سرزمین زادگاهشان یا قلمرو سومی که پیش تر در آن عمر می کرده اند) همچنان حفظ کنند. 

دست کمتر یک چهارم پناهجویان آلمان مشمول این عنصر می شوند.
  • ۹۹/۰۱/۳۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی