مجله اینترنتی پاسبون

راهنمای خرید بلیط هواپیمای کجاروبلیط چارتر چیست؟بلیط Open Jaw چیست؟چگونه بلیط جت را کنسل کنیم؟چگونه بوسیله فراغت بلیط هواپیما تهیه کنیم؟چگونه بلیط هواپیما کم ارزش به اروپا رزرو کنیم؟بهترین زمان بخاطر معامله بلیط ارزان جت چه زمانی است؟



سرنوشت هر کسی در آسمان نه تنها بوسیله مهارت خلبان بلکه به شام او نیز بستگی دارد. شاید خلبان ها و پروازها مانند فیلم های هالیوودی نباشند، ولی عزب موردی که داخل فیلم ها واقعی است، این است که غذای هیچ یک از کادر تصعید هواپیما نباید یکسان باشد.

بعد از اتفاقات ناگواری که شاید تا حدی همچنین خنده دار بودند و تا قبل از سال ۱۹۸۰ اتفاق افتادند، قرار شد که خلبان ها هیچ غذای هم پایه نخورند، شاید بعضی استیک و چندی دیگر همچنین لازانیا بخورند، ولی هیچگاه غذای آن ها هم ارز نخواهد بود.

آیا احتمال مسموم بودن غذای کادر پرواز واقعا حیات دارد که چنین قوانینی طرز شده است؟ آیا کادر پرواز و خلبانان می توانند از غذای مسافران بخورند؟ به هر حال مشخص است که این سیلان داخل شریک های هواپیمایی متجاوز جدی گرفته می شود. خلبان هرگاه که بخواهد می تواند کادر تصعید را برای اینکه غذای یکسان نخورند، کنترل کند.



سخنگوی شرکت هواپیمایی ویرجین آتلانتیک (Virgin Atlantic ) می گوید:اگر خلبان های یک پرواز سفارش غذای یکسانی بدهند، کادر پرواز هواپیما باید این موضوع را جدی گرفته و این موعظه غذا را باطل سازی کنند.

او دنباله می دهد:اگر در منوی غذا تک سزاوار سرزنش توجهی نبود و هر دو خلبان فقط به یک غذا علاقه داشتند، می توانند موعظه غذای یکسانی بدهند، ولی به این شرط که در زمان های متفاوتی غذای خود را توصیه بدهند.

موجب این عادت این است که اگر غذای خلبان ها مسموم شده بود، خلبان ها هم زمان دستخوش مشکل نشوند و البته اگر این دشوار پیش آمد، پرواز حداقل یک خلبان سالم و آماده به تصمیم گیری داشته باشد.

برای این موضوع در بسیاری از شریک شدن های هواپیمایی جهان عرفی وضع نشده است ولی بیشتر آن ها از این عنصر انقیاد می کنند.



سخنگوی ایروفلات (Aeroflot ) درون این باره می گوید:غذای خلبان ها با سایر کادر پرواز متفاوت است و این یکی از اقدام های احتیاطی بخاطر جلوگیری از خطرات احتمالی تو موافق مسمومیت است.

سخنگوی خطوط هواپیمایی انگلیس می گوید:

غذای خلبان ها باید از حزن متفاوت وعظ داده شود. آیا این طریق برای خطوط هواپیمایی اجبار شده است؟ جواب منفی است. ولی داخل طاس به خاطر اتفاقاتی که در تاریخ افتاده است، بیشتر خطوط هواپیمایی خود را ملزم به تجلیل این مسئله می دانند.

برای مثال درون فوریه سال ۱۹۷۵ میلادی، ۱۹۶ مسافر و کادر پروازی بعد از نوشیدن املت تو پرواز خطوط هواپیمایی ژاپن، از توکیو به پاریس مسموم شدند. ژامبون غذا با باکتری  استافیلوکوک ( Staphylococci bacteria ) آلوده شده بود و زمانی که هواپیما برای بنزین گیری در کپنهاگ ایستا شد، ۱۴۳ مسافر به قطع ای کسل شده بودند که به بیمارستان منتقل شدند.

درون معلول دلگشا شانسی فراوان، خلبان ها از این غذا نخورده بودند ( آن ها بخاطر سفارش استیک مداومت کرده بوند، از طرف شایسته کردن بدن آن ها برای اسقاء کردن صبحانه آماده نبود) و این روند باعث شد که جت به اشتی فرود آید. بعد از این اتفاق با اینکه کسی کشته نشد، ولی داستان آخر شبهه داشت و آشپزی که این غذاها را مستقر کرده بود، پس ازآن از مدتی کوتاه خودکشی کرد.



داخل گزارش منتشر شده در سال ۲۰۱۰ از شرط یک مقام شرکت هواپیمایی ارتش چنین نقل شده است که سالانه حدود ۳۰ تا ۵۰ خلبان در پروازهایی که به انگلیس یا از انگلیس انجام می شود، مسموم می شوند. برای شهید درون پرواز  A747   خلبان مسموم شده و به عارض اضطراری به اکسیژن احتیاج ظاهر کرد و هواپیما بوسیله ناچار در مالاگا (Malaga ) بوسیله زمین نشست.

علاوه کنار اینکه خلبان ها و کادر تصعید غذای متفاوتی از یکدیگر سفارش می دهند، اغلب تلاش پهلو این است که غذای آن ها از غذای مسافران نیز متفاوت باشد. بخاطر این امر آن ها تو بیشتر مواقع مجبور می شوند غذاهای ارزان تیز منو را وصیت بدهند، پس اگر خورش خود را دوست نداشتید، بدانید که خلبان غذای بدتری می خورد.

سخنگوی انبازی هواپیمایی ویرجین می گوید:چون کادر پرواز و خلبان های ما به صورت هفتگی پرواز دارند، ما برای آن ها غذای متفاوتی تهیه می بینیم. این غذاها دربرگیرنده ساندویچ ها و انواع سالاد است که می تواند گرم یا سرد سرویس شود. علاوه بر غذا، میوه، آجیل و شکلات هایی همچنین برای آن ها در دیدن گرفته می شود.



سؤال دیگری که مطرح می شود این است که کادر پرواز و خلبان ها غذای خود را کجا می خورند؟ متاسفانه در اغلب هواپیماها برای این موضوع محلی داخل دیدن محزون نشده است و خلبان ها درون کابین و کادر پرواز در صندلی های خود و در زمان راحتی غذای خویشتن را اشتیاق می کنند.

همدستی های هواپیمایی به کادر تصعید اجازه می دهند که غذایی را که خود تهیه کرده اند، بخورند.

استیو دربی (Steve Derebey )، خلبان آمریکایی می گوید:پس ازآن از ۳۵ سال سابقه کار و امتحان شش مسمومیت غذایی، دیگر به هیچگاه وجه غذای کادر پرواز را نخورده و غذا را خودم تهیه می کنم.

او توضیح می دهد:من در مورد حمایت آشپزخانه های باهم اتحاد کردن های هواپیمایی شکی ندارم. بغرنج زمانی مبدا می شود که طعام از آشپزخانه خارج می شود. بیشتر اوقات غذاها سپس از در رو از آشپزخانه در دمای نامناسب نگه داری می شوند که باعث فاسد شدن مواد غذایی می شود. غذاهای بین الملی وضعیت بهتری دارند، ولی آن ها غم از نظر چونی زیبنده قبول نیستند. من قبل از هر پرواز تکاپو می کنم کاملا سیر باشم و مقداری طعام با خود همراه داشته باشم که در رخ نیاز تا مقصد بعدی از آن استفاده کنم.



درسی که باید از این موضوع گرفت، این است که غذای بیشتر شرکت های هواپیمایی کیفیت مطلوب را ندارد، پس باید سعی کرد از غذای سرو شده در جت نخورد؛ همچنین، نرخ بسیار اضافی زباله و پلاستیک در این وعده های غذایی تولید می شود.

مقدماتی غذای هواپیمایی تو سال ۱۹۱۹ میلادی و تو پروازی از لندن به پاریس سرو شده بود و قیمت آن سه شیلینگ حیات.

اگر ترانه  بیع بلیط هواپیما را دارید، با کاربرد از کجارو می توانید بلیط هواپیما چارتر یا سیستمی ارزان به مقصد مورد نظر خویشتن را یافته و به آسانی از فروشنده های شریف خریداری کنید. بیشتر بخوانید:نیستان های ارسباران؛ جواهری پنهان زیر لایه ای از مهدر کدام شهرهای ایران کوله گردی کنیم؟تماشایی ترین معبدهای مالزی کدامند؟رایج ترین اشتباه های مسافران در فرودگاه کدامند؟برترین سینماهای پایتخت کدامند؟
  • ۹۸/۰۳/۱۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی